Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
W124 ASD testimine ja vea nullimine - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Remondi ise (DIY) (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=76)
+--- Teema: W124 ASD testimine ja vea nullimine (/showthread.php?tid=14663)



W124 ASD testimine ja vea nullimine - Sm. Västrik - 30-09-2009

Tere,

Võimalik, et see õpetus on kusagilt ka varem läbi käinud, kuid mina ei suutnud eestikeelsest foorumist leida. Seega tõlgin leitud info siinkohal ise ära. Originaalallikas, mille suutsin leida asub sellisel aadressil:
http://cardealerforums.com/alt-auto-mercedes/t4619-fixed-my-w124-asd-light-today.html

Kapoti all on aku kõrval väike plastikkarp (u 5 cm) suurune. Selle katte eemaldades on näha numbrid. Väidetavalt näeb skeem välja selline nagu allpool näidatud ja see pistik peaks olema 8 avaga. 24-klapilisel autol minu arust on neid numbreid ikka oluliselt rohkem ja võibolla ei pea kogu jutt selle mootori puhul üldse paika. Isegi selles ei või kindel olla, et kui 1 ja 5 24-klapilisel ära ühendada, et siis midagi hoopis valesti ei saa ja kogu asi ära ei kärssa, aga seda saan ma ilmselt juba nädalavahetusel teada. Eks kirjutan teistelegi. Ja muidugi kui keegi teab kindlalt, mis omavahel ühendada tuleks ning omab selles vallas kogemust, siis andke siinkohal mullegi ennem teada, et asi mõttetult traagiliselt ei lõpeks.

Igatahes peaks 8-klemmilise pistiku korral skeem selline välja nägema:
X 1
X X
5
X
X
X

Idee ise on selles, et keerates süüte sisse ja ühendades umbes üheks sekundiks ära nr 1 (peaks olema mass) ja nr 5 klemmid, peaks ASD tuli armatuurlaual 2-ks sekundiks ära kustuma ning hakkama seejärel vilkuma. Vilkumiste korrad tuleks kokku lugeda ja vastavalt sellele, kui palju ASD tuli vilkus, saab anda probleemile diagnoosi:

1 = Viga puudub
2 = ASD juhtbloki defekt (võiks kontrollida ka klemme igaks juhuks). Väidetavalt on plokk ise aku taga plastikust katte all, seal kus ABS kaitse jms-gi.
3 = Pidurituledelüliti defekt, kontrollida lülitit ja ühendusi
4 = Vasaku esiratta ABS-i ehk pööreteandur ei andnud infot
5 = Parema esiratta ABS-i ehk pööreteandur ei andnud infot
6 = Tagarataste pööreteandur ei andnud infot
7 = Info puudub pööreteanduritest üldse
8 = Magnetklapi või pidurituledelüliti defekt. Piduritulede osa olevat odavam ja väärib seetõttu esmajoones tähelepanu.

Kusjuures on oluline märkida, et kui rataste pööreteandurid andsid ebaõige impulsi, siis ei pruugi ABS iseenesest töötamast lakata ja ABS tuli ei pruugi põlema minna.

Punktid 4-7 kehtivad ka 4-matic autode puhul. Kui ASD tuli 4-7 korda vilgub, on selge, et viga tuleb rataste pööretelugemisanduritest saadavast infost ning andurid tuleks üle mõõta. Kindlasti tasuvat igal kümnel juhul üle käia kõik kontaktid. Elu on näidanud, et elektroonikas imesid ei esine - on ainult viletsad kontaktid.

Väidetavalt, kui ABS ja ASD korraga põlevad, võib viga olla ka ABS blokis.

Nullimine: Kui ASD tuli on oma vilkumised ära vilkunud, jääb ta uuesti põlema. Selleks, et veakood kustutada, tuleks klemmid 1 ja 5 umbes 10-ks kuni 15-ks sekundiks ühendada. Seejärel peaks ASD tuli ära kustuma, kui ta muidugi uut veasignaali ei saa.

Selline jutt. Võibolla aitab kedagi.

Parimate soovidega,

Tauno


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - wdb240 - 01-10-2009

Siinkohal võin juurde lisada seda, : kui seal ühendamiseks läheb ja pole väga kindel endas ,et õiged juhtmed kokku ühendad, siis soovitan : Näiteks läbi 21W lambi ühendadaIcon_smile. Siis ei põleta midagi maha vaid läheb lamp põlema.
Vead kutsutakse tegelikult esile ükshaaval ja kustutstskse ka ükshaaval.
Ehk .. kui sul olid vead 1, 5 , 6 ja 7 siis 5 vea saad ära kustutada alles peale selle küsimist. ja kui tahad järgmist kustutada siis pead ennem ta ära küsima. Vigade esilekutsumine on minuteada 3 sec ja kustutamine 6-7 sec. juhet koos hoides.
kui neid aegu ületad siis ei saa miskit tehtud.

Edu vilkkoodimehed Icon_razz


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - Laur - 01-10-2009

Mugavam on juhe tuppa tuua ja seda sigari süütaja külge massitada ja vaadata mida vilgutab.

wdb240 Kirjutas:Edu vilkkoodimehed Icon_razz

Ära siin irvita inimeste üle kes veel "kiviaja" autodega sõidavad.Icon_cool


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - Sm. Västrik - 03-10-2009

Kusjuures asi oli tõesti lihtne. Leidsin internetist erinevate pistikute kirjeldused ja sain teada, et tõesti ka 16-pinisel pistikul (nagu minul) on 5 endiselt ASD. Seega ei hakanud pikalt kõhklema. Ühendasin nr 5 klemmi otse massi, et ühendus kindel oleksTongue Midagi hirmsat juhtuma ei hakanud ja ASD tuli hakkas ilusti vilkuma natukese aja pärast.

Ühendust tuli hoida vähemalt 10-15 sec, muidu ta päris ära ei nullinud üldse. Esialgu lugesin 10 sec niisama peast, aga ilmselt liiga kiiresti ja midagi ei muutunud. Siis võtsin telefoni appi ja lugesin stopperi pealt 15-ni ning asi töötasTongue

Üks hea materjal veel, mis internetist vabalt saadaval, siin on pistikute kirjeldused jms olemas:
http://www.motodok.com/Documentation/Files/MB/mb-dtc-manual-98-00.pdf

Nautigem nüüd veel vähest ilusat ilma nii palju kui saab.

Parimate soovidega,
Tauno


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - arturmalcik - 27-12-2009

tervist , ma ei saa aru kuidas see peab toimima, mul lamp põleb kui talvel sõita kiiresti, aga ei saand sru mida see asd annab !?!?!?!?


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - marek - 27-12-2009

arturmalcik Kirjutas:tervist , ma ei saa aru kuidas see peab toimima, mul lamp põleb kui talvel sõita kiiresti, aga ei saand sru mida see asd annab !?!?!?!?
See ei ole see teema!

ASD, ASR ja 4Matic kohta võid lugeda siit:
http://mb.mbklubi.ee/muud/ASD-ASR-4MATIC.pdf


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - Werewolf - 06-02-2010

Kuna tegin ise hiljuti ASD diagnostikaprotsessi läbi, copyn siia postituse oma auto teemast, et ASD-ga seotud info kõik ühest kohast leitav olex:

Mind aga aitas lõpux see, et läxin Hiteh-isse Kristjani juurde difri küljes olevat andurit kontrollima (tagumine ABS andur asub difris). Kristjan ütles, et need ABS andurid pommikindlad ja kui just ise sinna haamriga pihta löönud ei ole, siis on väga ebatõenäoline, et viga selles. Kahtlustas ta hoopis ülepingereleed, mis asub aku ja asd relee taga. Ülepingereleel olevaid kaitsemeid olin juba ennem kontrollinud ja need olid terved kuid releed ennast ei osanud kahtlustada. Kristjan võttis ülepingerelee laiali ja nägi kohe, et osad joodised vajavad üle jootmist. See tehtud, pani ta releed tagasi, kustutas veakoodi ja voila, peale seda toimetab ASD nagu ei kunagi varem. Lumes on läbitavus 2x parem kohe.

Siinkohal veelkord suured tänud Kristjanile Hiteh-ist ja kui kellelgi esineb elektriprobleeme autol soovitan soojalt tema poole pöörduda, eriti kuna ta on kunagi 90-ndatel isegi 5 aastat MB esinduses töötanud ja tunneb vanemate MB-de hingeelu eriti hästi.


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - rallikas - 01-03-2011

Aga kas autol peab süüde lihtsalt sees olema või peab käima , minu w124jal näitab ainult siis kui mootor töötab. vilgub 8 korda ,küsimus siis selline kust ma leian selle magnet klapi . pid.tulede lüliti on korras


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - Werewolf - 01-03-2011

(01-03-2011, 09:52 PM)rallikas Kirjutas: Aga kas autol peab süüde lihtsalt sees olema või peab käima , minu w124jal näitab ainult siis kui mootor töötab. vilgub 8 korda ,küsimus siis selline kust ma leian selle magnet klapi . pid.tulede lüliti on korras

Kas sa eelmist postitust lugesid? Alusta ülepingereleest, kuna tõenäosus, et viga selles, on kõige suurem ja palja silmaga ei pruugi esmapilgul arugi saada, et sellel mõni joodis kehva ühendust annab. Seega vaja elektriku kätte anda ja luubi all vaadata, kuna koduste vahenditega niikuinii ei soovita külmjoodiseid üle jootma hakata.


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - Laur - 01-03-2011

(01-03-2011, 11:29 PM)Werewolf Kirjutas: ......... Seega vaja elektriku kätte anda ja luubi all vaadata, kuna koduste vahenditega niikuinii ei soovita külmjoodiseid üle jootma hakata.

See ikka oleneb käest ja vahenditest, julgen arvata, et joodan ise paremini kui nii mõnigi "proff" auto elektrik.


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - Werewolf - 02-03-2011

(01-03-2011, 11:39 PM)Laur Kirjutas: See ikka oleneb käest ja vahenditest, julgen arvata, et joodan ise paremini kui nii mõnigi "proff" auto elektrik.

Seda küll, aga enamik inimesi ei ole jootmises nii profid ning kui inimene on endas kindel ei pööra ta mu soovitusele niikuinii tähelepanu ja teeb ise, kuid kui inimene ei ole proff ja endas kindel tasub ikka viia kellegi kätte, kes seda kindlalt oskab.


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - hents99 - 02-03-2011

(01-03-2011, 09:52 PM)rallikas Kirjutas: Aga kas autol peab süüde lihtsalt sees olema või peab käima , minu w124jal näitab ainult siis kui mootor töötab. vilgub 8 korda ,küsimus siis selline kust ma leian selle magnet klapi . pid.tulede lüliti on korras

Vaheta või paranda ära piduripedaali asendi andur!!!!

Esialgu võiks muidugi signaali ära mõõta. Pidurituli käib ühes asendis, ASD jaoks vajalik signaal teises asendis. Piduritulede rakendamisega ei ole mõtet järeldusi teha.....

Probleem peitub siin. Been there done that.


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - rallikas - 02-03-2011

Ülepingerelee on küll joodetud aga jah pole enam selleski eriti kindel et, ta toimetab nagu peaks.


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - hents99 - 02-03-2011

(02-03-2011, 12:36 PM)rallikas Kirjutas: Ülepingerelee on küll joodetud aga jah pole enam selleski eriti kindel et, ta toimetab nagu peaks.

Kui veateadet näitab, siis reeglina toiteallikas pole läbi. Pigem ikka mingi andur vms. Ja kui andur isegi ära vahetada, tuleks veateated mälust kustutada.


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - Werewolf - 02-03-2011

No minu omal vilkus samamoodi 8 korda, vahetasin ka pidurilülitit ja asd releed aga lõpux oli ikka viga ülepingerelees, mis ei tähenda, et kellelgi teisel ei pruugi mujal viga olla, aga ülejäänud komponendid on üldjuhul vastupidavamad, kuna ülepinge relee peabki mingi elektrilise vea korral (või starti andes), kus esineb ülepinge, esimesena üles ütlema ja kõiki teisi auto ajusid ja elektrisüsteemi osasid kaitsma.


RE: W124 ASD testimine ja vea nullimine - hents99 - 02-03-2011

Aga soovitaks siiski kontrollida ennekõike piduri asendi andurit. Kas lühistab/katkestab korrektselt.

Mälu järgi oli piduritulede lülitus lühistusega, ASD korral kogu aeg lühiühendus ja kui pedaali vajutasid, siis katkes.