Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
117, 156, 176, 246 - >2015
166 - >2016
205, 213, 217, 238, 253, 257
222 - >2016
292
Iga kord kui akut vahetad, vaja Xentryga nullida SAM (N10) "Actuations" menüüst.
Resetting the starter battery charge throughput counter 18.04.2018.pdf (Suurus: 195.74 KB / Tõmbamised: 21)
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
08-02-2022, 11:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-02-2022, 11:15 PM ja muutjaks oli v6sa.)
See on hea teadmine.
Mida selle tegevuse tegematajätmine põhjustab? Ülelaadimist?
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Audil ja BMW nõudsid peale aku vahetamist "testriga tutvustamist" juba ammu. Üks esimesi autosid oli minu mäletamist mööda 7 seeria BMW (E65), mida toodeti alates 2001. Mercedes oli suurest saksa kolmikust ainus, kes pikalt seda "testriga tutvustamist" ei nõudnud. Mis juhtub, kui uut autot "testriga ei tutvustata"? Lühidalt öeldes lüheneb aku eluiga selle auto peal.
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(09-02-2022, 10:23 PM)kaupo51 Kirjutas: ...
Mis juhtub, kui uut autot "testriga ei tutvustata"? Lühidalt öeldes lüheneb aku eluiga selle auto peal.
Kas on teada, mis seda tulemit põhjustab? Kas vahetatud, kuid autole kombekohalest tutvustamata akut laaditakse üle või ei laadita lõpuni täis?
Olen aru saanud, et selle virbli ainus ülesanne on tagada kütusesäästmaania nõuetele vastavalt "kasutu" laadimine ehk mainitud vidin katkestab generaatorilt akusse suunduva ühenduse, kui aku on saanud "küllalt".
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
Mina olen asjast saanud aru nii. Uus aku, auto poolt siis kontrollitakse laadimist ja läbi mitmete laadimiste aku mahutavus väheneb ja seeläbi ka reguleeritakse laadimise pikkust. Kui panna uus aku, siis vanad aku laadimise andmed jäävad mällu ja uut akut hakatakse laadima viimaste andemete põhjal. Seepärast on vaja ka andmed nullida ja öelda autole, sul on nüüd uus energiaallikas.
Mõnel juhul võib ka ülelaadimise probleem tekkida. Vana aku oli 95Ah ja uus otsustatakse panna 75Ah, siis auto sellest aru ei saa. Vähemalt BMW puhul on nii. Ei ole teadlik kas MB puhul tuleb ka akumahutavus määrata.
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
10-02-2022, 07:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-02-2022, 11:10 PM ja muutjaks oli kaupo51.)
(10-02-2022, 10:31 AM)v6sa Kirjutas: (09-02-2022, 10:23 PM)kaupo51 Kirjutas: ...
Mis juhtub, kui uut autot "testriga ei tutvustata"? Lühidalt öeldes lüheneb aku eluiga selle auto peal.
Kas on teada, mis seda tulemit põhjustab? Kas vahetatud, kuid autole kombekohalest tutvustamata akut laaditakse üle või ei laadita lõpuni täis?
Ma peensusteni ei ole kursis, aga põhimõtteliselt eelmises postituses väikemees seletas asja lahti. Ma olen temaga samal nõul.
Mul on tunne, et mida uuem auto, seda rohkem elektroonika laadimist kontrollib. Ühest küljest on õige, mis sa seda laetud akut ikka enam edasi laed ja kui genekas ei tooda voolu, siis käib ta kergemalt ringi ja mingi 0,1 liitrit säästu jälle olemas nagu naksti. Toon näite. Ma igapäevaselt sõidan üks aasta vana Peugeot 508 sõidukiga. Mul on kasutada vajadusel Boschi akutester BAT 131 ja KTS 560. Ükspäev oktoobri alguses 2021 otsustasin tühikäigul töötaval autol mõõta aku klemmipinget. See oli mingi 12,6. Ehmatasin kohe ära. Olen erinevatel autodel seda mõõtnud ja number hakkab ikka 14 pihta. Siis aga hakkasin igasugu tarbijaid sisse lülitama ja genekas ärkas ellu, laadis ilusti 14,2 V. Panin KTS 560 ka OBD pistikusse ja vaatasin battery managementi. Näitas aku laetuse taset mingi 93% ja laadimist ka üle 14 V. Novembris käisin esinduses hoolduses ja palusin ka neil akut ja genekat igaks juhuks kontrollida. Öeldi, et kõik on ok. Nüüd on talv poole peal ja mingeid probleeme ei ole esinenud, auto käivitub kohe iga ilmaga. Ilmselt ongi auto tark ja kui akut laadida ajutiselt vaja ei ole, siis akut ka ei laeta. Kui sina samal ajal klemmipinget töötaval mootoril mõõdad, siis ehmatad ära. Mis 12, 6 V. Võib olla mõni targem oskab seda juttu kommenteerida.
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Ja, verstehen.
Aga oluliselt suurema säästu annab järjekordse tarbetu rikneva (tuletame siin hea sõnaga meelde meie GLK lisaaku laadimisreleed, millega on veel sotid klaarimata) vidina lisamise asemel ühe möödasõidu tegematajätmine või tippkiirusspurtide vähendamine 20 km võrra.
A tegelikult porisen ma niisama. Progress называется.
Alati võib ju 124 hangest välja kaevata.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Kunagi tutvusin MB dokumentatsiooniga ja seal oli kirjas, et lihtsustatult "voolumõõtja" nullimata jätmine laeb uut akut üle ehk laadimne toimub liiga suure vooluga. Uut akut ei pea nii palju laadima.
Ma järeldan omadest kogemustest. Uut akut peab ka laadima, aga kui ei lae, siis toimub kütuse kokkuhoid (et uued autod võtaks vähem kütust). Mul kestis originaal start-stop AGM Exide aku w205 peal 3a. (w204 peal kestis ~11a ja läks järgmisele omanikule edasi) Panin start-stop "last mode" peale ja ka uue Varta peale. Nüüd olen aastaga umbes 3x "voolumõõtjat" nullinud. Tulemus on see, et aku on pidevalt alalaetud, kui seinast juurde ei lae. Lisaks mulle tundub (ei ole fakt) et seinast laadides, laadimisklemmilt, arvestab laadimiskontroller seda aku laadimisena ("kulumisena"). Lisasin Cteki laadimisjuhtmed otse akuklemmile, ehk siis enne auto voolumõõtjat.
Üks tähelepanek on veel. Autos oodates, peaks mootor käima. Kui ei käi, saab aku ruttu tühjaks. ACC (raadioasend) tarbib 15-20A, ebareaalne. Roolilt nuppude kombinatsiooniga (vist oli punane tel + ok) saab laivis vaadata.
|