Postitused: 13
Teemad: 3
Liitus: Mar 2006
Maine:
0
Auto siis 1990a. w124 2,3 liitrise mootoriga ja manuaalkastiga.
Autol tühikäigu pöörded väga kõrged. 1500-2500 pööret minutis. Seda nii külmalt kui soojalt.
Lisainfot olen nõus rõõmsalt jagama.
Mõnusat vana aasta lõppu!
Tõnu
Postitused: 153
Teemad: 5
Liitus: Jun 2008
Maine:
0
kas auto hiljuti ostetud, või läks üleöö pöördesse.
Postitused: 13
Teemad: 3
Liitus: Mar 2006
Maine:
0
Postitused: 153
Teemad: 5
Liitus: Jun 2008
Maine:
0
Ja kohe ostes olid pöörded kõrged?
Postitused: 13
Teemad: 3
Liitus: Mar 2006
Maine:
0
jah,
äkki soovitate mõnd pädevat remondi-diagnostikakohta Tallinnas.
Ise olen Haapsalus.
Jääb hulk ilkumist ära teemal et miks Sa ostsid siis auto millel pöörded kõrged vms.
Jõud!
Postitused: 153
Teemad: 5
Liitus: Jun 2008
Maine:
0
Nyyd siis räägin enda kogemustest. Autol oli sama probleem(ka auto oli sama) ja pöörded kõrged. Ja mis selgus, gaasi tross oli nii peale keeratud , et pöörded ei saanudi madalamad olla. Aga miks oli keegi pöörded nõnda kõrgeks krudinud, selles oli küsimus. Timmisin siis pöörded paika ja ennäe-mootor ei taha mitte ilusti käia enam . Hakkasin uurima ja selgus, et 3 silindris oli surve vast 5 aind ...põhjustajaks oli läbilaskev klapp. Igaljuhul , kui on võimalist siis vaata kas trossi saab lõdvemaks lasta, ja kui peaksid pöörded paika saama siis lase surved ära mõõta.
Postitused: 13
Teemad: 3
Liitus: Mar 2006
Maine:
0
uurin asja ja annan teada
Tänud!
Postitused: 13
Teemad: 3
Liitus: Mar 2006
Maine:
0
Käisin ja uurisin vähe asja. Tundub, et gaasitrossis siiski probleem pole.
Võtsin tühikäigu mootorilt korra juhtme tagant ära kui auto töötas.
Mõneks hetkeks muutusid pöörded normaalseks. Peale seda suri auto välja.
Postitused: 13
Teemad: 3
Liitus: Mar 2006
Maine:
0
Nõnda...
Kuna tundub et keegi nõu ei oska anda siis tegelesin täna asjaga katse eksitus meetodil.
Võtsin tühikäigu mootori ja pesin ta bensiiniga puhtaks. Ei tea kas sellest abi oli. Igatahes ühe poola mersuklubi foorumi tühikäigu mootori teemas oli toodud tühikäigu klapi pildid normaal asendis ning siis kui neile 9v vool sisse lasta. Proovisin 9V patareiga.
Mul kahjuks klappi nii palju ei avanud. Normaalasend oli küll sama.
Tühikäigu mootori tagasi pannes ei tahtnud auto alul üldse käima minna ning veidi aja pärast kui käima läks suri pidevalt välja. kruttisin gaasitrossi veidi peale ja sain 1000p/min auto käima.
Väike küsimus: Mida teeb see nippel pildil kuhu poolakeeles odbojnik on juurde kirjutatud?
Avastused mis täna tegin:
Tarvis oleks proovida teist tühikäigumootorit.
Vahetada tuleb:
Küünlajuhtmed
Küünlad
Üks kummitoru mis tuleb õhufiltri kopsiku küljest, liigub edasi mootori külge (2 kohas) ning jõuab lõpuks tühikäigumootori külge. Segane jutt Kel oleks müüa, andke teada.
Eks hoian teid edasisega kursis...
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
Vot selline suhtumine on juba kus omanik ütleb et vahetada tuleb küünlad ja juhtmed jne, kuigi nad veel otseselt tuld välja ei löö. Tavaliselt ei käigi vanad autod seepäast, et kõik asjad on niiöelda pisut pees ja ühe detaili korda tegemisega ei pruugi kogu süsteem veel korda saada.
Hoia pöialt et wdb240 seda foorumi osa loeb, ta kindlasti oskab täiendada/aidata.
Postitused: 13
Teemad: 3
Liitus: Mar 2006
Maine:
0
Uus kasutatud tühikäigumootor ka käes. Proovisin seda vanaga asendada.
Tulemus oli selline, et auto starterit andes ei käivitunud. Isegi mitte ei lubanud. Nuputan mis selle põhjuseks võib olla.
Jama on see et iga kord kui kapoti alla ronida tuleb pool tundi mootorit soojendada, et lõdvikud kõik pehmeks muutuksid
Hetkel tundub nagu segu oleks vale kuna summutist tuleb töötava mootoriga põlemata kütuse haisu.
Lähipäevil saab ehk ka uued küünlad ja juhtmed peale.
Mure veel ühe lõdvikuga mis tühikäigumootorist mootorisse ja õhupuhastisse tuleb. Äkki kellegil on?
Postitused: 1,761
Teemad: 200
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Tõstataks selle teema uuesti üles. Nimelt algul oli selline mure, et peale pikemat maanteesõitu kus pöörded 2500 ringis võttes käigu välja suri auto välja...Pöörded lihtsalt kukkusid ja pidi uuesti võtmest käivitama, siis käis jälle.
Nüüd talvel mõtlesin, et paneks jahutusradikale papi tüki ette, et masin kiiremini soojaks saaks ja puhuks kuumemat õhku salongi. Enne seda oli mootori temp. maanteel alla 80 kraadi(termostaat sai vahetatud aga tundub, et liiga madala tempiga sai võetud). Kui nüüd papi tüki ette panin oli maanteel sõites temp kuskil 95 kraadi juures aga tekkis kohe probleem. Pöörded läksid nüüd üles. Tühikäigul 2500 koguaeg. See papitüki teema oli vaid 1 päev ja sai ka koheselt eemaldatud, aga probleem ära ei kadunud. Nüüd siis väljasuremise asemel on mul pöörded tühikäigul meeletult kõrged.
Kas kellelgi on mõtteid? Mootor 2.3 ja manuaal kast.
Infoks veel niipalju, et peal on uus 2 gen gaasiseade ja probleem on nii gaasiga kui ka bensiiniga. Uued küünlad, rootor ja jagaja visuaalselt on ok, vahetatud on ka kütusepumba relee, proovitud teise potentsiomeetriga ja asendatud õhutemp. andur.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
(13-12-2022, 11:30 AM)HotPapa Kirjutas: Nüüd talvel mõtlesin, et paneks jahutusradikale papi tüki ette, et masin kiiremini soojaks saaks ja puhuks kuumemat õhku salongi.
AINUKE asi, mis mootori tempi reguleerib, on termostaat. Ja kui see on vahetatud, siis järelikult on ka see uus pekkis. (tänapäeval on autoosade hulgas MASSILISELT praaki; see ei ole vast kellelegi mingi üllatus)
Vaatasin (500 numbriga autot, muud polnud käepärast) termostaat peaks olema Meyle 028 287 0000 või analoog.
Ja kindlasti mitte mingi Kamoka, Topran, Maxgear, Esen jne hiina osade pakkijad. Ok, eks Calorstat pakib täna samuti Hiinat, aga vähemalt nad ehk lasevad selle mingist kuuma vee vannist läbi; võib ju unistada....
2,3 tühikäigust. Seal on nii palju sõlmi, mis seda kõik mõjutada võivad, et pole mingit mõtetki seda läbi foorumi remontima hakata.
Küünlad, juhtmed, termostaat jne elementaarosad korralikud ja uued kõigepealt peale ja auto spetsialisti juurde.
Ja peale Hannese väga kedagi pakkuda ei oskagi, kes sellise töö peale kohe ei minestaks ja 112 ei valiks.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Toetan ka termostaadisupi keetmist kontrolliks
Ülepingerelee oled ju ära kontrollinud?
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
(13-12-2022, 01:47 PM)stihl Kirjutas: (13-12-2022, 11:30 AM)HotPapa Kirjutas: Nüüd talvel mõtlesin, et paneks jahutusradikale papi tüki ette, et masin kiiremini soojaks saaks ja puhuks kuumemat õhku salongi.
AINUKE asi, mis mootori tempi reguleerib, on termostaat. Ja kui see on vahetatud, siis järelikult on ka see uus pekkis. (tänapäeval on autoosade hulgas MASSILISELT praaki; see ei ole vast kellelegi mingi üllatus)
Vaatasin (500 numbriga autot, muud polnud käepärast) termostaat peaks olema Meyle 028 287 0000 või analoog.
Ja kindlasti mitte mingi Kamoka, Topran, Maxgear, Esen jne hiina osade pakkijad. Ok, eks Calorstat pakib täna samuti Hiinat, aga vähemalt nad ehk lasevad selle mingist kuuma vee vannist läbi; võib ju unistada....
Ja peale Hannese väga kedagi pakkuda ei oskagi, kes sellise töö peale kohe ei minestaks ja 112 ei valiks.
Minu jaoks on see küll üllatus, et tänapäeval on autoosade hulgas MASSILISELT praaki. Ega see asi ikka nii hull ei ole. Ostes mõne kallima ning tuntud brändi tooteid, siis praagi saamise risk väheneb. KE Jetronic on tavainimesele piisavalt keeruline. Tallinnas Truumu Diagnostika vast tegeleb nende vanemate autodega lisaks Hannesele. Kuigi see gaasiseade...milleks seda panna 2,3 liitrisele mootorile? Pärnus tegutseb vist siiani diagnostik Aivar Tiisler (Pärnu Bussipargi territooriumil) ja tema ukse peal oli spetsiaalne silt, et tema autosid, millele paigaldatud gaasiseade, ei teeninda. Eks sel mingi põhjus ikka oli.
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
Gaas on loodusõbralikum.
Selliseid silte ei tasu väga tõsiselt võtta. Küsida tuleks, miks ei tee, kas ei oska või on lihtsalt vanakooli mees.
Postitused: 1,761
Teemad: 200
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
ÜPR ei ole veel asendada proovinud, võtan selle ette. Enne kui kuhugi spetsialisti juurde lähen tahaks lihtsamad asjad ise üle vaadata, ala andurid ja releed. Asun Kagu-Eestis ja tegemist on igapäevase tarbesõidukiga, mille viimine Tallinnasse on keeruline. Ise olen LPG pooldaja ja siiamaani on kõik autod ennast viisakalt ülapidanud, millele lpg gaasiseadmeid peale olen lasknud panna. Miks ma panin 2.3 mootorile lpg peale? Sest R4 on ökonoomsem kui R6 või V8. Tegemist ei ole hobiautoga, vaid tarbesõidukiga, mis läbib nädalas 700-800 km.
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Igaks juhuks mainin. Viljandi on pisut lähemal kui Tallinn. Viljandis toimetab Albert Särg ja tema jagab samuti Bosch KE Jetronicut piisavalt hästi.
Postitused: 1,761
Teemad: 200
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
(14-12-2022, 07:00 PM)kaupo51 Kirjutas: Igaks juhuks mainin. Viljandi on pisut lähemal kui Tallinn. Viljandis toimetab Albert Särg ja tema jagab samuti Bosch KE Jetronicut piisavalt hästi.
Proovin ÜPR hankida, vahetada ja kui ei aita siis proovin Viljandis käia. Praeguses olukorras ainuke õnnistus on see, et sõidan 95 % maanteed ja pöörded pole õnneks maanteesõidust kõrgemad, siis oleks küll probleem.
Postitused: 877
Teemad: 17
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
Lisaks muule tasub tähelepanu pöörata ka antud lüliti seisukorrale, asub see gaasihoovastikus ning rakendub kui autol gaasipedaal vabastada. Hiljuti saigi ühe R6 KE-jeti tühikäik selle korrastamise läbi paika.
https://www.youtube.com/watch?v=s9WjaO61QyI
setud sõitsid seciga
|