Kui ma õieti olen aru saanud siis mu autol peaks peal olema mootori lisasoojendus,mis aitab mootoril kiiremini saavutada töötemperatuuri.Käigukangi juures ka selline nupp(nooled üles ja off peale kirjutatud) kust saab selle välja lülitada.Nüüd siis paaril viimasel päeval olnud selline probleem,et mingi täitsa lambi kohapealt viskab lisasoenduse tagant ära,off tuli läheb põlema ja parema esiratta juurest viskab auru-suitsu pahmaka välja.Ja seda juhtub siis kui hakata sõitma mootoriga mis ple veel töötemp saavutanud.Mooror soe siis probleemi pole.Kuna nädalavahetus ja ple kellegi targema käest küsida,et äkki oskab keegi sellel teemal sõna võtta.
Ilmselt WEBASTO ahjuga mingi jama. Kas ei suuda põlema jääda või kuumeneb üle. Viimast muidugi ei tohiks juhtuda, kui auto mootor töötab. Lisasoojendus töötab ainult siis, kui mootor on alla 80C .Kui on seisusoojendus, siis saab ka seisva masina soojaks kütta. Minu teada S klassil oli armatuuri menüüs ka võimalus lisasoojendust kellaajaga ülesse äratada. Üldiselt aga vaja MB testri alla minna. Tava WEBASTO mehed seda ahju kontrollida ei saa, kuna ahjuga saab dialoogi ainilt üle MB can võrgu.
ex mingipäev lähen käin esinduses ära ja siis selgub,et millega tegu.aga mingisugune lisasoendus see peab olema mis hakkab tööle kui välistemp langeb teatud kraadini ja aitab siis mootoril kiiremini saavutada töötemperatuuri.äkki on keegi tähele pannud,et külma ilmaga uuematel diislitel(vähemalt mersul) tiksub midagi kuskil põhja all ja kui vajutada seesama käigukangi kõrval olev nupp(manuaalis kirjas kui webasto manuaalseks väljalülitamiseks) off asendisse siis jääb see tiksumine järgi.
Ei no 100% on webasto lisasoojendus ahi. S400 cdi omab Elektrilist soojendusküttekeha veesärgis, kuid omab ka lisaks Webasto lisasoojendust. See mis seal põhja all tiksub ongi WEBASTO küttepump ja kui paned lülitist OFF, siis ahi seiskub.
24-11-2009, 08:37 AM (Seda postitust muudeti viimati: 24-11-2009, 08:39 AM ja muutjaks oli qjusa.)
Tere, mul on 2001 a. mootori eelsojendus asub vasakut kätt, sisselaskekollektori all, starteri kõrval. Töötab ta automaatselt, käivitub kui väljas alla 8 kraadi ja jahutusvedeliku temperatuur alla 70 kraadi. Käsitsi vahel ta välja lülitab ja vahel mitte.
Kuid see võib olla salongi eelsojendus, mitte mootori.
Termostadi ülesanne on hoida mootoril ühtlast töötemperatuuri. Kui üle 40 ei taha tõuta, siis peaks hakkama selle vahetusest peale. A-varuosa Termostaadiga tuleb kaasa uus mootori temp. andur, mis välistab hiljem ka selle vea.