22-04-2009, 05:19 PM
Kui juba lammutustööd käimas olid, viisin ühe soojaga asja lõpuni. Tahtsin ära vahetada esiklaasi ümber asuva kroomitud aknaliistu. Kuid keegi ei teadnud kuidas need ära käivad. Ühtegi kinnitust jälle näha polnud ja kartlikumad spekulandid väitsid, et need tulevad ära ainult koos klaasiga. Mulle tundus see jutt absurdne. Nad peavad niisama ära käima. Ja kuna säästueelarve tingimustes otsustasin hetkel kaasi mitte vahetada (vana on ju tegelikult terve) siis tuli asja sisusse süveneda.
Tegelikult oli kõik jälle väga lihtne, nagu Mercedesele kombeks. Alustada tuleb küljeliistudega ja alt otsast. Veerenni sees oleva kummitihendi all on täiesti olemas neli kruvi.
Külje kroomliistud lähevad ülevalt otsast ülemiste liistude sisse. Tuleb nad ettevaatlikult välja nikerdada ja nad eemalduvad koos veerenniga. Iseküsimus on veerenni ülemine kinnitus. Küljelt saab neli kruvi lahti keerata, kuid katusel kinnitub ta ühe needi külge sama põhimõttega nagu pildiraam naela otsa. Tuleb lihtsalt ettepoole välja tõmmata ja siis üles tõsta. Miskipärast ei taha nad päris elus seda väga lõdvalt teha.
Ülemised liistud tuleb lihtsalt klambritest välja meelitada. Midagi keerulist seal pole. Käes nad ongi. S-klass on ikka väga ludu olemisega kui tal veerenne küljes pole.
Traditsiooniline "vanad ja uued" pildid.
Ülemised uued liistud toksida samamaoodi klambritesse tagasi. Ja siis torgata sinna otsa lihtsalt lahtiselt külge küljeliistud. Vanu liiste uurides selgus nimelt, et küljeliist tegelikult ei käigi millegagi otseselt kinni. Ta jääb lihtsalt rõhu alla auto kere ja veerenni vahele. Nii et liist omale kohale ning siis muterdada veerenn oma külge tagasi.
Ja tehtud ta ongi.
Aga nüüd kiiresti poodi uute pisidetailide järele, et auto jälle kokku ka saaks.
Tegelikult oli kõik jälle väga lihtne, nagu Mercedesele kombeks. Alustada tuleb küljeliistudega ja alt otsast. Veerenni sees oleva kummitihendi all on täiesti olemas neli kruvi.
Külje kroomliistud lähevad ülevalt otsast ülemiste liistude sisse. Tuleb nad ettevaatlikult välja nikerdada ja nad eemalduvad koos veerenniga. Iseküsimus on veerenni ülemine kinnitus. Küljelt saab neli kruvi lahti keerata, kuid katusel kinnitub ta ühe needi külge sama põhimõttega nagu pildiraam naela otsa. Tuleb lihtsalt ettepoole välja tõmmata ja siis üles tõsta. Miskipärast ei taha nad päris elus seda väga lõdvalt teha.
Ülemised liistud tuleb lihtsalt klambritest välja meelitada. Midagi keerulist seal pole. Käes nad ongi. S-klass on ikka väga ludu olemisega kui tal veerenne küljes pole.
Traditsiooniline "vanad ja uued" pildid.
Ülemised uued liistud toksida samamaoodi klambritesse tagasi. Ja siis torgata sinna otsa lihtsalt lahtiselt külge küljeliistud. Vanu liiste uurides selgus nimelt, et küljeliist tegelikult ei käigi millegagi otseselt kinni. Ta jääb lihtsalt rõhu alla auto kere ja veerenni vahele. Nii et liist omale kohale ning siis muterdada veerenn oma külge tagasi.
Ja tehtud ta ongi.
Aga nüüd kiiresti poodi uute pisidetailide järele, et auto jälle kokku ka saaks.
Terve aasta poole aastaga