20-04-2009, 12:39 AM
Aga jah, tagasi minu auto juurde. Vaadates oma auto istmeraame veendusin, et juhiistme raam on kogu täiega millalgi siiski vahetatud. Esindusest uus tellitud. Sellepärast ta nii heas korras oligi. Noh riigi raha eest - miks mitte. Aga samas oli ikkagi kaassõitja iste kuidagi toekam. Lähemal vaatlusel võis näha ka põhjust - uuel raamil on spiraalvedrude seest puudu mingid vahtmaterjalist toed.
![[Pilt: IMG_1021_tn.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_1021_tn.jpg)
Siin on näha istmeraami varuosakleeps. Kuid viimseni kõik polstrid ja alusmatid olid originaalid. Kõigil olid kuupäevad peal. Vahemikus 31.10.1990-20.11.1990.
Neid puuduolevaid vahtmaterjalist tugipukse sai veel õnneks tellida. Lisaks leidsin ühe kasutatud kaassõitja istme, mille seest sain täiesti uueväärilise alusmati. See alusmatt ise oleks maksnud muidu ca 2500 krooni. Vedas nende asjadega.
![[Pilt: IMG_1018_tn.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_1018_tn.jpg)
Siin on istmete seljatugede sisud koos ühe kattepolstriga. Juhiistme nurk on veidi siiski kulunud. Vahetan need padjad omavahel ringi. Nii saavad mõlemad istmed ukse poole täiesti kulumata nurga.
Kõik polstrid käisid pesus. Pesin kodus ise. Pesupulbriga ja harjaga. Väga head said. Seljatoe katteriie tuleb alusmatilt lihtsalt maha. Padja kate on kinni klammerdatud. Selle harutasin lahti vaid juhiistmel, sest temal oli vaja alusmatt vahetada. Teisel pesin ühes tükis ja kuivatasin pärast nii et õhk kahe kihi vahele pääseks.
Istmete koostamine on päris aeganõudev. Tehniliselt võttes on ta väga lihtne. Selleks pole vaja mingeid erilisi oskusi ega tööriistu. Kuid katteriide pingutamine ja raami serva taha keeramine on lihtsalt tüütu ja aeganõudev. Padi on veel eriti vastik. Seljatugi on lihtsam, kuid seljatoel on jällegi muud nüansid. Hea on seda tööd teha kahekesi. Üks saab vedrusid kokku vajutada, teine samal ajal surub polstrit serva taha kinni. Mul käis abiks sõber Tauno. Tal oli isiklik huvi õppida tundma Mercedese istmete hingeelu. Pärast pikki ponnistusi on üks padi paigas ja kenasti trimmis. See on siis minu uus juhiiste.
![[Pilt: IMG_1020_tn.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_1020_tn.jpg)
![[Pilt: IMG_1021_tn.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_1021_tn.jpg)
Siin on näha istmeraami varuosakleeps. Kuid viimseni kõik polstrid ja alusmatid olid originaalid. Kõigil olid kuupäevad peal. Vahemikus 31.10.1990-20.11.1990.
![[Pilt: IMG_1022_tn.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_1022_tn.jpg)
![[Pilt: IMG_0974_tn.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_0974_tn.jpg)
Neid puuduolevaid vahtmaterjalist tugipukse sai veel õnneks tellida. Lisaks leidsin ühe kasutatud kaassõitja istme, mille seest sain täiesti uueväärilise alusmati. See alusmatt ise oleks maksnud muidu ca 2500 krooni. Vedas nende asjadega.
![[Pilt: IMG_1018_tn.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_1018_tn.jpg)
Siin on istmete seljatugede sisud koos ühe kattepolstriga. Juhiistme nurk on veidi siiski kulunud. Vahetan need padjad omavahel ringi. Nii saavad mõlemad istmed ukse poole täiesti kulumata nurga.
![[Pilt: IMG_1023_tn.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_1023_tn.jpg)
![[Pilt: IMG_1024_tn.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_1024_tn.jpg)
Kõik polstrid käisid pesus. Pesin kodus ise. Pesupulbriga ja harjaga. Väga head said. Seljatoe katteriie tuleb alusmatilt lihtsalt maha. Padja kate on kinni klammerdatud. Selle harutasin lahti vaid juhiistmel, sest temal oli vaja alusmatt vahetada. Teisel pesin ühes tükis ja kuivatasin pärast nii et õhk kahe kihi vahele pääseks.
![[Pilt: IMG_1026_tn.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_1026_tn.jpg)
Istmete koostamine on päris aeganõudev. Tehniliselt võttes on ta väga lihtne. Selleks pole vaja mingeid erilisi oskusi ega tööriistu. Kuid katteriide pingutamine ja raami serva taha keeramine on lihtsalt tüütu ja aeganõudev. Padi on veel eriti vastik. Seljatugi on lihtsam, kuid seljatoel on jällegi muud nüansid. Hea on seda tööd teha kahekesi. Üks saab vedrusid kokku vajutada, teine samal ajal surub polstrit serva taha kinni. Mul käis abiks sõber Tauno. Tal oli isiklik huvi õppida tundma Mercedese istmete hingeelu. Pärast pikki ponnistusi on üks padi paigas ja kenasti trimmis. See on siis minu uus juhiiste.
![[Pilt: IMG_1028_tn.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_1028_tn.jpg)
Terve aasta poole aastaga