20-04-2009, 12:13 AM
Väljas on kalendri järgi kevad. Eestimaa kevad on ikka ilus. Raevukas tuul kisub tärkavad lilled koos sibulatega maa seest välja ja just siis kui tundub, et enam hullemaks minna ei saa, hakkab sadama lörtsi. Hommikul garaazi juurde minnes leidsin ukse eest surnud laululinnu. Ilmselt külmus lennu pealt.
Võtsin siis esimesena käsile istmete korrastamise. Kaassõitja iste oli küll täitsa kobe, kuid otsustasin ka selle lahti lammutada. Peamiselt seetõttu, et teinekord on hea esiistmete sisu detaile omavahel vahetada. Ühel istmel kulub ju rohkem parem külg, teisel vasak külg. Siis ongi hea neid omavahel ringi tõsta.
Mercedese istmete lammutamist on hea alustada seljatoest. Sest ta tuleb lihtsalt ära ning pärast on ka patja hulka mõnusam raami küljest lahti harutada. Muidu hoiab seljatugi patja tagant osast veidi kinni. Seljatoe eemaldamiseks on vaja vaid kangas igast neljast küljest serva tagant välja tõmmata ning kokku 8 polstri pingutusaasa lahti lasta. Tuleb kogu täiega raamilt maha nagu müts peast. Hiljem saab katteriide kerge vaevaga sellelt alusmatilt maha nülgida.
Vahepeal imestasin kui kvaliteetselt on Mercedese istmed tehtud. Juba istmeraam üksi on puhas insenerimõtte monument. See on täiesti muljetavaldav, kuidas kogu istme alusraam töötab ühtse tervikuna. Vedrud on samaaegselt ka torsioonid, mis töötavad väändele ja hoiavad istmepõhja tasase. Vedrud on seotud niimoodi kokku, et kui ette ühte nurka suruda, siis näed kuidas kõik vedrud väänduvad kaasa. Seljatugi on teistmoodi koostatud. Seal on kolm küljetorsiooni, mis seljatoele nõjatudes tõmbuvad keha ümber kokku.
Mind hakkas see istme teema rohkem huvitama ja lugesin teooriat kõrvale. Kõik Mercedes S-klassi istmed on otsast lõpuni käsitöö. Padi ja seljatugi on koostatud täiesti erinevat loogikat ja materjale kasutades. Vedrudel alusraam eraldab täielikult kogu auto kerelt kanduva vibra ja minimeerib sellega sõidustressi. Pealegi - erinevalt vahust koostatud istmetele avaldab verdu kehale pidevat vastusurvet ja pakub seeläbi paremat tuge.
Teine ülioluline osa on ventilatsioon. Istme alusmatt on koostatud looduslikest ja tehiskiududest, segatuna naturaalsete hobusejõhvidega. Nad on liimitud kokku selliselt, et õhk liigub sealt vabalt läbi. Seljatugi on kõvema koostisega ja parema tuulduvusega kui padi. Samal põhjusel on istmekatte aluskihid koostatud naturaalsest hingavast villamatist. Padjale on vahele poogitud ka kiht porolooni, et ta oleks tugevam. Seljatoel on parema ventilatsiooni huvides poroloonist loobutud. On vaid siluv ja kangast kaitsev poroloonikiht istme nurkades. Nahkiste on keskelt auklikuks perforeeritud nahaga, et ventilatsioon õigesti töötaks.
Istme suurus ja kuju on spetsiaalselt töötatud välja nii, et seljatugi pakuks küll õiget tuge, kuid ei ahistaks. Et inimesel oleks võimalus end istmel veidi liigutada ja asendit vahetada. See on abiks, et pikkadel sõitudel keha ei väsiks. Sellepärast pole ka istmepadi eriti sügava vormiga, vaid rõhku on pandud just aluskihi eripäradele. Mercedes S-klassi istmeid loetakse üheks maailma parimateks autoistmeteks, mille hind koos arenduskuludega ületab kuni kümneid kordi odavate autode istmete maksumust.
Vot sihuke värk. Ja siis võime Autolehest lugeda, kuidas meie noored ajakirjanikud teevad testi ja W126 S-klass pälvib suurimad miinuspunktid istmete pärast. Niivõrd viletsad pidid olema, et vahetaks või ise välja
Võtsin siis esimesena käsile istmete korrastamise. Kaassõitja iste oli küll täitsa kobe, kuid otsustasin ka selle lahti lammutada. Peamiselt seetõttu, et teinekord on hea esiistmete sisu detaile omavahel vahetada. Ühel istmel kulub ju rohkem parem külg, teisel vasak külg. Siis ongi hea neid omavahel ringi tõsta.
Mercedese istmete lammutamist on hea alustada seljatoest. Sest ta tuleb lihtsalt ära ning pärast on ka patja hulka mõnusam raami küljest lahti harutada. Muidu hoiab seljatugi patja tagant osast veidi kinni. Seljatoe eemaldamiseks on vaja vaid kangas igast neljast küljest serva tagant välja tõmmata ning kokku 8 polstri pingutusaasa lahti lasta. Tuleb kogu täiega raamilt maha nagu müts peast. Hiljem saab katteriide kerge vaevaga sellelt alusmatilt maha nülgida.
Vahepeal imestasin kui kvaliteetselt on Mercedese istmed tehtud. Juba istmeraam üksi on puhas insenerimõtte monument. See on täiesti muljetavaldav, kuidas kogu istme alusraam töötab ühtse tervikuna. Vedrud on samaaegselt ka torsioonid, mis töötavad väändele ja hoiavad istmepõhja tasase. Vedrud on seotud niimoodi kokku, et kui ette ühte nurka suruda, siis näed kuidas kõik vedrud väänduvad kaasa. Seljatugi on teistmoodi koostatud. Seal on kolm küljetorsiooni, mis seljatoele nõjatudes tõmbuvad keha ümber kokku.
Mind hakkas see istme teema rohkem huvitama ja lugesin teooriat kõrvale. Kõik Mercedes S-klassi istmed on otsast lõpuni käsitöö. Padi ja seljatugi on koostatud täiesti erinevat loogikat ja materjale kasutades. Vedrudel alusraam eraldab täielikult kogu auto kerelt kanduva vibra ja minimeerib sellega sõidustressi. Pealegi - erinevalt vahust koostatud istmetele avaldab verdu kehale pidevat vastusurvet ja pakub seeläbi paremat tuge.
Teine ülioluline osa on ventilatsioon. Istme alusmatt on koostatud looduslikest ja tehiskiududest, segatuna naturaalsete hobusejõhvidega. Nad on liimitud kokku selliselt, et õhk liigub sealt vabalt läbi. Seljatugi on kõvema koostisega ja parema tuulduvusega kui padi. Samal põhjusel on istmekatte aluskihid koostatud naturaalsest hingavast villamatist. Padjale on vahele poogitud ka kiht porolooni, et ta oleks tugevam. Seljatoel on parema ventilatsiooni huvides poroloonist loobutud. On vaid siluv ja kangast kaitsev poroloonikiht istme nurkades. Nahkiste on keskelt auklikuks perforeeritud nahaga, et ventilatsioon õigesti töötaks.
Istme suurus ja kuju on spetsiaalselt töötatud välja nii, et seljatugi pakuks küll õiget tuge, kuid ei ahistaks. Et inimesel oleks võimalus end istmel veidi liigutada ja asendit vahetada. See on abiks, et pikkadel sõitudel keha ei väsiks. Sellepärast pole ka istmepadi eriti sügava vormiga, vaid rõhku on pandud just aluskihi eripäradele. Mercedes S-klassi istmeid loetakse üheks maailma parimateks autoistmeteks, mille hind koos arenduskuludega ületab kuni kümneid kordi odavate autode istmete maksumust.
Vot sihuke värk. Ja siis võime Autolehest lugeda, kuidas meie noored ajakirjanikud teevad testi ja W126 S-klass pälvib suurimad miinuspunktid istmete pärast. Niivõrd viletsad pidid olema, et vahetaks või ise välja
Terve aasta poole aastaga