13-03-2009, 01:42 PM
Esmalt oli vaja välja selgitada, mis jama selle mootori käivitamisega on. Pöördusin sama asutuse poole, kes on 025AAK hooldamisega tegelenud algusest peale. Sain teada, et viga on pihustites. Pihustite otsad pole enam tihedad. Muidu peaks nad survet üleval hoidma kui mootor seisab. Aga minu omad ei hoia ja "kusevad" kütuse pikapeale silindrisse.
Kui nüüd sõidust tulles minuti-kahe pärast käivitada, pole probleemi, sest silinder on veel kuiv ja pihustis surve üleval. Ent juba 15 minuti pärast on surve maas ning silindrites sees bensiiniloigud. Kui nüüd starterit panna, lööb küünlad täis ja käima ei lähe. Pikepeale veab küll käima, kuid alguses mootor puterdab. Täpselt nii oligi. Kui juba ühe ööpäeva seisab, siis aurustub bensiin pikapeale ära ning auto käivitub jälle ilusti.
Selge. Lasin mootori maha tõsta ja lahti võtta. Seest oli mootor sisuliselt uue vääriline . Täiesti ulme! Silindrid ilusad läikivad, mingeid kulumise jälgi polnud. Ainult kulumaterjal nagu rõngad ja saaled tahtsid vahetust. Kuid vänt oli uue vääriline ja lihvimist ei vajanud. Mootor polnud seest isegi väga must. Autol oli vahetatud õli hooldusraamatu järgi regulaarselt iga 15000 km tagant. Tegelik välp on 126-el vist 10000 ja tehas lubab kasutada ka madalama kvaliteediga mineraalõli. Kuid algusest peale otsustati, et kuna läbisõit tuleb suur, kasutatakse kõrgematele normidele vastavaid õlisid ning hooldatakse 15000 tagant.
Kaane lasin survestada, see oli korras. Kaan lihviti, klapipesad taastati, mingid puksid pandi sisse uued ja oligi asi mutt. Sai siis ostetud uued saaled, uued rõngad, tihendid ja muu mant ning alumine osa ka kokku tagasi pandud. Lisaks lasin kontrollida õlipumpa. Igaks juhuks lasin ka starteri seest kuluvad osad ära vahetada, et hiljem sellega jama ei tuleks.
Külge läksid uued pihustud ja uus veepump. Ja asi ärkas ellu. Käis ilusti vibravabalt nagu ennegi. Automaatkasti leke oli ka lihtne. See jooksis spidomeetri trossi vahelt. Mingi tihendi moodi vidin oli katki. Sai see ära vahetatud ning kast enam ei jookse.
Tehtud!
Sügisel 2008 tegin veel korraks kindlustuse, et saaks proovisõite teha. Ülevaatust küll polnud, kuid kes ikka lippudega musta Mersut peatab.
Siin mõned pildid ühest sügisesest õhtusest kruiisist linna peal koos teiste vanatehnika huvilistega.
http://www.e21.ee/galerii/album222
Kui nüüd sõidust tulles minuti-kahe pärast käivitada, pole probleemi, sest silinder on veel kuiv ja pihustis surve üleval. Ent juba 15 minuti pärast on surve maas ning silindrites sees bensiiniloigud. Kui nüüd starterit panna, lööb küünlad täis ja käima ei lähe. Pikepeale veab küll käima, kuid alguses mootor puterdab. Täpselt nii oligi. Kui juba ühe ööpäeva seisab, siis aurustub bensiin pikapeale ära ning auto käivitub jälle ilusti.
Selge. Lasin mootori maha tõsta ja lahti võtta. Seest oli mootor sisuliselt uue vääriline . Täiesti ulme! Silindrid ilusad läikivad, mingeid kulumise jälgi polnud. Ainult kulumaterjal nagu rõngad ja saaled tahtsid vahetust. Kuid vänt oli uue vääriline ja lihvimist ei vajanud. Mootor polnud seest isegi väga must. Autol oli vahetatud õli hooldusraamatu järgi regulaarselt iga 15000 km tagant. Tegelik välp on 126-el vist 10000 ja tehas lubab kasutada ka madalama kvaliteediga mineraalõli. Kuid algusest peale otsustati, et kuna läbisõit tuleb suur, kasutatakse kõrgematele normidele vastavaid õlisid ning hooldatakse 15000 tagant.
Kaane lasin survestada, see oli korras. Kaan lihviti, klapipesad taastati, mingid puksid pandi sisse uued ja oligi asi mutt. Sai siis ostetud uued saaled, uued rõngad, tihendid ja muu mant ning alumine osa ka kokku tagasi pandud. Lisaks lasin kontrollida õlipumpa. Igaks juhuks lasin ka starteri seest kuluvad osad ära vahetada, et hiljem sellega jama ei tuleks.
Külge läksid uued pihustud ja uus veepump. Ja asi ärkas ellu. Käis ilusti vibravabalt nagu ennegi. Automaatkasti leke oli ka lihtne. See jooksis spidomeetri trossi vahelt. Mingi tihendi moodi vidin oli katki. Sai see ära vahetatud ning kast enam ei jookse.
Tehtud!
Sügisel 2008 tegin veel korraks kindlustuse, et saaks proovisõite teha. Ülevaatust küll polnud, kuid kes ikka lippudega musta Mersut peatab.
Siin mõned pildid ühest sügisesest õhtusest kruiisist linna peal koos teiste vanatehnika huvilistega.
http://www.e21.ee/galerii/album222
Terve aasta poole aastaga