11-03-2009, 03:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-03-2009, 09:07 PM ja muutjaks oli Sm.Tihhonov.)
Auto taastamise käigust mul kahjuks pilte pole. Miskipärast ei pidanud vajalikuks pildistada. Palju auto taastamise käigust taaselustan praegu vanast kirjavahetusest Taunoga. Loodan, et ta ei pahanda.
Selleks, et auto õieti lahti võetaks ja korrektselt kokku tagasi saaks, tuleb kõike ise teha. Pole mina veel kohanud sellist autoremondi töökoda, kes seda pühendumusega teeks. Niisiis lammutasin ta kodus laiali. Kogu nina tuli maha võtta. Tiivad olid alt ja koobaste juurest läbivalt roostes, kõik ehisdetailid rikutud jne. Muidu üldiselt oli auto kere originaalvärvi all ja heas korras. Vaid esiosa oli korduvalt värvitud seoses kivitäketega. Ent avarii polnud auto teinud ja kõik nina detailid olid algupärased originaalid.
Viisin lahti võetud auto keretöödesse. Esitiibasid oli uusi vaja. Originaal tiibade komplekt oleks maksnud ca 11000. Ei raatsinud neid toona osta. Raha tuli hoolega lugeda ja ostsin B tiivad. Need maksid mälu järgi ca 3000 paar. Plekitöökojas veendusime üheselt, et uued B tiivad ikkagi ei sobi selle auto külge. Need kõlbasid ainult alusmaterjaliks, mille küljest vajaliku suurusega tükke lõigata. Lasin siis originaal tiivad ära restaureerida. Ühenduskohad üle tinutada ja sai päris hea. Paar aastat on pidanud vastu. Vähemasti ukseviigid ja kapoti viigid jäid kõik originaalid.
Lasin värvida kogu esiosa: kapoti, tiivad, tulealused ribad ja stange ning treilatasin auto koju. Nüüd hakkas komplekteerimine ja uute juppide hankimine. Ühtegi vana ja koledat tükki ma tagasi panna ei tahtnud. Eesmärk oli üleni särav museaalse väärtusega auto. Võtsin Silberautost A osade pakkumise ja konkureeriva pakkumise (B) Kadaka tee MB poest. Hinnad olid järgmised:
Esistange kroomliistu nurgad, tk - 830 (A), 1200 (B)
Esistsnge kroomliistude ühenduskatted, tk - ca 550 (A)
Komplektne esivõre - 7331 (A), 1725 (B)
Esimene embleem võrele - ca 400 (A)
Siin on letihinnad. Kuna tegemist oli siiski Riigikantselei autoga ja pikaajalise MB keskuse "maskotiga", siis Silberauto oli tõesti väga vastutulelik oma varuosade hinnapoliitikaga ja originaalosade hinnad muudeti väga taskukohaseks. Mingit mõtet polnud neid mujalt otsida enam.
Kuid ikkagi planeerisin algul säästu eelarvet. Tellisin mingis heas usus siiski B- kat võre, sest hinnakäärid olid liiga suured. Koju jõudes veendusin, et asja kvaliteet on allapoole arvestust. Kroomi vead kriibivad silma, metalli valts on jumala p##es. Garaazis selgus, et see detail ei sobi pealegi auto külge. Võre ülemine joon ja kapoti kaar on erinevad. Samuti ei sobi kinnituskohad. Korralik jama.
Algatuseks tellisin Silberautost stange kroomliistu mõlema poole nurgad ning liistu ühenduskohtadele kroomitud katted. Originaaldetailid olid ikka maru ilusad. Asjad saadeti kõvades karpides, hologrammidega kinni pitseeritud jne. Kvaliteet kurat !!! Vahtisin murelikult uusi säravaid kroomdetaile ning vanu tuhmunud detaile. Igatepidi oli asi valesti. Stange kroomliistu nurgad särasid, kuid keskosa oli täiesti tuhm. Sama lugu võrega. B-kati võre küll läigib, kuid auto külge ei sobi. Aha jaa - B-osa võrel märgi auk vale kujuga ning originaal Mercedes-Benz embleem selle võre külge ei lähe. Aga vana võre oleks justkui liivapritsist läbi käinud, kuid sobib külge nagu valatult. Siis otsustasin, et võtan vana originaal võre ning laenan B-kat võre küljest ainult sisemise plastiku koos kroomitud triibukestega. Ladusin kogu mosaiigi kokku ja kinnitasin ajutiselt autole külge. Tulemus oli veel jubedam kui ostuhetkel. Säravad stangenurgad koos tuhmi keskosaga karjusid nagu vilkurid. Ja asja kroonis esivõre, mis nägi välja nagu oleks mitte kroomitud, vaid hõbedase sifoonvärviga üle tuisatud. Selle keskel aga pimestasid tuliuued säravad triibud, koos uue plastikuga. ÕUDNE. Eemaldasin kõik detailid, viisin tuppa ja peitsin esiku kappi.
... järgneb
Selleks, et auto õieti lahti võetaks ja korrektselt kokku tagasi saaks, tuleb kõike ise teha. Pole mina veel kohanud sellist autoremondi töökoda, kes seda pühendumusega teeks. Niisiis lammutasin ta kodus laiali. Kogu nina tuli maha võtta. Tiivad olid alt ja koobaste juurest läbivalt roostes, kõik ehisdetailid rikutud jne. Muidu üldiselt oli auto kere originaalvärvi all ja heas korras. Vaid esiosa oli korduvalt värvitud seoses kivitäketega. Ent avarii polnud auto teinud ja kõik nina detailid olid algupärased originaalid.
Viisin lahti võetud auto keretöödesse. Esitiibasid oli uusi vaja. Originaal tiibade komplekt oleks maksnud ca 11000. Ei raatsinud neid toona osta. Raha tuli hoolega lugeda ja ostsin B tiivad. Need maksid mälu järgi ca 3000 paar. Plekitöökojas veendusime üheselt, et uued B tiivad ikkagi ei sobi selle auto külge. Need kõlbasid ainult alusmaterjaliks, mille küljest vajaliku suurusega tükke lõigata. Lasin siis originaal tiivad ära restaureerida. Ühenduskohad üle tinutada ja sai päris hea. Paar aastat on pidanud vastu. Vähemasti ukseviigid ja kapoti viigid jäid kõik originaalid.
Lasin värvida kogu esiosa: kapoti, tiivad, tulealused ribad ja stange ning treilatasin auto koju. Nüüd hakkas komplekteerimine ja uute juppide hankimine. Ühtegi vana ja koledat tükki ma tagasi panna ei tahtnud. Eesmärk oli üleni särav museaalse väärtusega auto. Võtsin Silberautost A osade pakkumise ja konkureeriva pakkumise (B) Kadaka tee MB poest. Hinnad olid järgmised:
Esistange kroomliistu nurgad, tk - 830 (A), 1200 (B)
Esistsnge kroomliistude ühenduskatted, tk - ca 550 (A)
Komplektne esivõre - 7331 (A), 1725 (B)
Esimene embleem võrele - ca 400 (A)
Siin on letihinnad. Kuna tegemist oli siiski Riigikantselei autoga ja pikaajalise MB keskuse "maskotiga", siis Silberauto oli tõesti väga vastutulelik oma varuosade hinnapoliitikaga ja originaalosade hinnad muudeti väga taskukohaseks. Mingit mõtet polnud neid mujalt otsida enam.
Kuid ikkagi planeerisin algul säästu eelarvet. Tellisin mingis heas usus siiski B- kat võre, sest hinnakäärid olid liiga suured. Koju jõudes veendusin, et asja kvaliteet on allapoole arvestust. Kroomi vead kriibivad silma, metalli valts on jumala p##es. Garaazis selgus, et see detail ei sobi pealegi auto külge. Võre ülemine joon ja kapoti kaar on erinevad. Samuti ei sobi kinnituskohad. Korralik jama.
Algatuseks tellisin Silberautost stange kroomliistu mõlema poole nurgad ning liistu ühenduskohtadele kroomitud katted. Originaaldetailid olid ikka maru ilusad. Asjad saadeti kõvades karpides, hologrammidega kinni pitseeritud jne. Kvaliteet kurat !!! Vahtisin murelikult uusi säravaid kroomdetaile ning vanu tuhmunud detaile. Igatepidi oli asi valesti. Stange kroomliistu nurgad särasid, kuid keskosa oli täiesti tuhm. Sama lugu võrega. B-kati võre küll läigib, kuid auto külge ei sobi. Aha jaa - B-osa võrel märgi auk vale kujuga ning originaal Mercedes-Benz embleem selle võre külge ei lähe. Aga vana võre oleks justkui liivapritsist läbi käinud, kuid sobib külge nagu valatult. Siis otsustasin, et võtan vana originaal võre ning laenan B-kat võre küljest ainult sisemise plastiku koos kroomitud triibukestega. Ladusin kogu mosaiigi kokku ja kinnitasin ajutiselt autole külge. Tulemus oli veel jubedam kui ostuhetkel. Säravad stangenurgad koos tuhmi keskosaga karjusid nagu vilkurid. Ja asja kroonis esivõre, mis nägi välja nagu oleks mitte kroomitud, vaid hõbedase sifoonvärviga üle tuisatud. Selle keskel aga pimestasid tuliuued säravad triibud, koos uue plastikuga. ÕUDNE. Eemaldasin kõik detailid, viisin tuppa ja peitsin esiku kappi.
... järgneb
Terve aasta poole aastaga