14-07-2008, 11:50 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-07-2008, 11:55 AM ja muutjaks oli R129.)
Hulga vett on jälle merre voolanud ja mõnigi asi pikas raskustekadalipus lahenduse leidnud.
Kõigepealt otsustasin uue katusega seda suve vallutama minna. Saigi saksast siis väga kompetentsest firmast ära tellitud ning suure hooga vahtust planeeritud. Täpsemat protseduuri ei hakka kirjeldama kuid 200 fotost koosneva õpetusega + 13 vidolõigu abiga olime esimese 12 tunniste tööpäeva järel seal, et tulemus oli, kuid see ei rahuldanud mind. Teisel päeval kiskusime uuesti lahti ja paigaldasime uuesti. Resultaat on enam vähem OK. Järgmist katust oskaksin ilmselt paremini paigaldada kuid ausalt isu praegu puudub. Mõni foto ka.
Mootori poolepealt: esmalt hakkasin jälle arvutustega pihta. Kuna vahetükid on ca 350 g raskused siis mõtlesin kui suurt jõudu tsentrifugaal effekt neile ka annab. Ca 2 tonni mõjub igale jupile 6500 pöörde juures. Ehk peaks vist kaalu võhendama – kas geomeetria optimeerimise või materjali valimisega. Praegu pole kumbagi veel teinud, lihtsalt freesiaid ei ole minu tutvusringkonnas ja tellimustööd ei taha keegi vastu võtta. Sõber raal aitas ning proovisin kõiksugu erinevaid variante. Allpool mõned pildid mis 6500 pöörde juures siis toimuma hakkab:
Sellised pinged on vahetükil koos hoorattaga kui teda 65000 m/s2 kiirendada
Pinge mis peaks OK olema (võtsin veel mitu korda hullema variandi). Sinna muidugi lisandub veel hooratta enda massist ja pöörlemisest tulenevad jõud ning pinged, aga loodan siin lihtsalt hea südamega stuttgartlaste üledimensioneerimisele. Ei tahaks uskuda et seal midagi katki lendab. Kuigi mõte on, et võiks parendatud AL sulamist mingi jupi valmistada või siis olemasoleva terasest plönni geomeetriat optiomeerida. Saaks kaalu alla ühesõnaga.
Sidurikojast freesitud vahetükk on ka nüüdseks kasti otsa keevitatud
Ünneks 4 poldiauku sobisid ja trafo jäi niiöelda väntvõli suhtes omale kohale (teisiti ei olekski ju saanud) ühesõnaga asi on tsentris ning tikkpolte kasutades kast mootori otsa monteeritud. Taamal istuv onu Valdur vastutab nende poltide eest - loodame et organiseeris ikka piisava tugevusvaruga
jutu jätkuks .....
Kõigepealt otsustasin uue katusega seda suve vallutama minna. Saigi saksast siis väga kompetentsest firmast ära tellitud ning suure hooga vahtust planeeritud. Täpsemat protseduuri ei hakka kirjeldama kuid 200 fotost koosneva õpetusega + 13 vidolõigu abiga olime esimese 12 tunniste tööpäeva järel seal, et tulemus oli, kuid see ei rahuldanud mind. Teisel päeval kiskusime uuesti lahti ja paigaldasime uuesti. Resultaat on enam vähem OK. Järgmist katust oskaksin ilmselt paremini paigaldada kuid ausalt isu praegu puudub. Mõni foto ka.
Mootori poolepealt: esmalt hakkasin jälle arvutustega pihta. Kuna vahetükid on ca 350 g raskused siis mõtlesin kui suurt jõudu tsentrifugaal effekt neile ka annab. Ca 2 tonni mõjub igale jupile 6500 pöörde juures. Ehk peaks vist kaalu võhendama – kas geomeetria optimeerimise või materjali valimisega. Praegu pole kumbagi veel teinud, lihtsalt freesiaid ei ole minu tutvusringkonnas ja tellimustööd ei taha keegi vastu võtta. Sõber raal aitas ning proovisin kõiksugu erinevaid variante. Allpool mõned pildid mis 6500 pöörde juures siis toimuma hakkab:
Sellised pinged on vahetükil koos hoorattaga kui teda 65000 m/s2 kiirendada
Pinge mis peaks OK olema (võtsin veel mitu korda hullema variandi). Sinna muidugi lisandub veel hooratta enda massist ja pöörlemisest tulenevad jõud ning pinged, aga loodan siin lihtsalt hea südamega stuttgartlaste üledimensioneerimisele. Ei tahaks uskuda et seal midagi katki lendab. Kuigi mõte on, et võiks parendatud AL sulamist mingi jupi valmistada või siis olemasoleva terasest plönni geomeetriat optiomeerida. Saaks kaalu alla ühesõnaga.
Sidurikojast freesitud vahetükk on ka nüüdseks kasti otsa keevitatud
Ünneks 4 poldiauku sobisid ja trafo jäi niiöelda väntvõli suhtes omale kohale (teisiti ei olekski ju saanud) ühesõnaga asi on tsentris ning tikkpolte kasutades kast mootori otsa monteeritud. Taamal istuv onu Valdur vastutab nende poltide eest - loodame et organiseeris ikka piisava tugevusvaruga
jutu jätkuks .....
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
www.hobenool.eu
5227858