Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
500 SL, 1991, R129 - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Klubi liikmete autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Teema: 500 SL, 1991, R129 (/showthread.php?tid=4701)

Lehed: 1 2 3 4 5 6 7


500 SL, 1991, R129 - R129 - 16-04-2007

Mark: 500 SL (mitte SL 500 ConfusedmileSmile
Väljalaskeaasta: 1991
Läbisõit: 200 000 km
Võimsus: 240 kW / 326 PS  5500 /min; 450 Nm  4000 /min
Mootor: 4973 ccm V8 - 90° M 119
Mõõtmed ja mass: teljevahe: 2515 mm; laius: 1812 mm; kõrgus kinnise katusega: 1303 mm; pikkus: 4470 mm; tühimass 1800 kg; registrimass 2190 kg
Lisad: Kõik lisad - peaaegu. Nivoo regureerija; ADS - puudub. Samuti ei ole kokkuklapitavaid peegleid ega ka originaalis automaatset plokisoojendust.
Muidu on kõik eluks vajalik olemas- 3x el. peegid, mäludega istmed, kliima, püsikiirusehoidja ning tavaliselt R129 puhul suhteliselt haruldane asi - Reiserehner, jne jne.

Auto sai ostetud 2006 juunis Saksamaalt.
[Pilt: 222pr3.jpg]

Autol olid all R230 originaal veljed koos Pirelli Pzero rehvidega. Mõõdud siis vastavalt 255/40R18 ees ja 285/35R18 taga. Koos Brabuse vedrustusega muudavad nad auto suhteliselt madalaks ja jäigaks - liigagi.

Ostes oli auto seisund suhteliselt sarnane läbitõmmatud litsiga:
Esimesed suurimad vead olid pikas nimistus:
mootor ajas väga julmalt tossu välja;
käigukast libistas kui toimus käiguvahetus;
kabrio katusel olid plastik-klaasid mõralised (SL-i tüüpviga);
KÕIGE HULLEM - autot ei saanud üle piiri, sest tehniline pass oli konfiskeeritud.

Peale pikka jagelemist ARK, piirivalve ning saksa mentidega sai asi korda. Nimelt oli auto kunagi varastatud ning seejärel tehniline pass võltsitud - seetõttu hävitas Saksa politsei tehnilise passi. Kuid asi lõppes siiski hästi - juulis sai auto oma uude koju.

Nagu öeldud, tühikäigul mootor tossas hirmsasti, sõites aga mitta. Esimene diagnoos - klapisääre tihendid läbi Confusedmile:
Hulga uusi juppe (vahetusega lähevad tavaliselt kõiksugu otsatihendid ning klambrid katki - ning MB soovitab seetõttu kõik uued asjad külge kruvida) ning terve päev tööd ning 32 tihendit vahetatud - ikka krt tossab :mad:
Uuesti pea tööle - automaakasti vaakumjuhte lõpus olev membraan oli katki. Sealt mootor tühikäigul (suure hõrendusega) seda õli endale sisse imeski.
Ilselt oli see pisike detail suure fiasko kunagi saksamaal põhjustanud - mootor tossas, rikkus ära katalüsaatori (lõigati välja vahepealt ning  sõna otseses mõttes pandi aiatoru selle asemele) ja samuti keeras automaatkasti (õlipuuduse tõttu) peeti. Peale uue membraani panekut asi paranes.

Vahepeal sai veel nipet-näpet auto salondidetaile ostetud. Kõiksugu katkised tüüblid ja klambrid jne jne.
Peale veakoodide mahalaskmist hakkas isegi kabrio katus ning hardtop korralikult tööle.
[Pilt: 333of9.jpg]


RE: 500 SL, 1991, R129 - R129 - 16-04-2007

Augustiks oli aut. kast oma lepingu lõpetanud. Sidurid libisesisd. Egas midagi, WISist joonised välja ja 3 õhtut (võib ka öelda et ööd) - kast maha, kast lahti, tahaks eelmise omaniku kasti lüüa :bash:, vanad põlenud sidurid ja pidurid prügikasti, uued jupid kasti, kast kokku, kast alla, esimene test järvevana teel ja kohe load ära Confusedad:
[Pilt: 55gn0.jpg]
[Pilt: 66kx3.jpg]

Kuna kõik oli naguinii nii poegadeks juba võetud otsustasime ka hürdoaju ära puhastada.
[Pilt: 34218121cq2.jpg]
Peaaegu kõik kolvid ja klapid said lahti võetud ning piduripuhastusvedelikuga läbi pestud.
[Pilt: 80989109dq9.jpg]
Vahepeal oli küll hirm et enam kokku ei oska panna, aga rahulikku meelt ning külma pead - ja nii se asi laheneski.
[Pilt: 44xz2.jpg]

Ei mäletagi peast millised jupid ära sai vahetatud - hunnik sidurikettaid ning üks suur lintpidur ka vist. Igatahes asi töötas. Ja suhteliselt hästi.
[Pilt: 11xs0.jpg]
Mõned sõidud sai veel teha ning edasi ootas autot talv.

Edasised plaanid:
Kõigepealt uued rehvid, sest vanad on juba tõsiselt kulunud.
Samuti uued amordid ning ka uued vedrud, kuna vanad Brabuse vedrud on ilmselgelt väsinud ja esimene vaska on ka alt katki. Ei ole veel otsustanud millised vedrud võtab. Brabus on suhteliselt hea hinnaga (mingi 8,5 kilo jooks vist). Samas on nad ikka kuratlikult madalad. Kui nüüd veel arvestada, et 18 velg ja rehv annavad väga suure läbimõõdu, siis ongi juhtunud see, mis ei tohiks juhtuda. Rehv käib logarisse ja eest vasakult on ka tiiva ääre natukene ära "masseerinud".
Üks põhjus on kindlasti, et amort on "löda" ja teine, et vedru on "väsinud" ning kolmas, rehv on lihsalt liiga kõrge veel.
Olen mõõtnud paari Sl-i, järeldused on veel tegemata - kui palju toob Brabuse vedru keret sillale lähemale! Velgedest ei tahaks loobuda - need sobivad minuarvates väga hästi selle auto alla. Kindlasti aitaks natukene kitsam rehv, ning velje ja rummuvaheliste flantside õhemaks treimine. Kuid kui nad täitsa ära võtta, siis on üldmulje suht porno (ratas on nagu Bobedal kuskil sügavikus).
Ehk eks siin tuleb üks suur kompromiss teha, arvestades sõidumõnu, välist ilu ning rahakotti.

Samuti tuleb autole uus cabrio katus panna. Klaasi (plastik material) on suhteliselt võimatu saada. Mul on olemas selle firma kontaktid kes MB-le seda materjali toodavad, aga eraisikutele nad ie müü. Silberist tellides on katus 25+27kilo - vastavalt esimene ja tagumine osa. Saksast saab väga korraliku (cabrio) 14 000 raha eest. Tõsi vahetus ise võtab kõva aja - kogu päev. Õnneks on mul olemas nii 200 pildist koosnev õpetus kui ka MB enda video selle kohta.

Tulevikus peab auto värviga ka midagi tegema - on teine tuhm ja kivitäkkeid täis. Kuid see on nagu öeldud tulevik.

Helisüsteem on praegu täielik cräpp - eelmine omanik on tühja makikoha jätnud ning originaalkõlarid mingite saiadega asendanud. Võimalusi on jällegi mitmeid: Originaalkõlarid on vist mingi 2,6 kilo tükk. Teine - võiks ju lasta ukse sisse midagi ehitada (aga ainult nii, et väline pilt oleks originaal).
Mõttes liigub ka klaasriidest uue konsooli tegemine ning ebayst sellise vidina ostmine [Pilt: comandapsbr215br220sizexh7.jpg]
Selle töötama saamine on jällegi omaette ooper - tahab ta ju MB can liini näha. Selle simuleerimiseks on olemas teatud saksa firmad mis toodavad selliseid huvitavaid plokke, mille vahele ühendades peaks asi tööle hakkama.
Iseenesest saaks siis kõike- mobla nimed+numbrid, TV, NAVI, DVD, muusika jne - ühele ekraanile kuvada.
Eks ka siin peab "kunstilises" mõttes kompromissi tegema - lõhub ju ta vanakooli MB sisu oma moodsa väljanägemisega. Lohutuseks võin öelda, et kui midagi teen siis nii, et originaal oleks taastatav.

Eelmine nädal sai auto sisu lasta hooldatud pluss nahka ka nati värvitud. Tulemus oli väga hea. Katsun mõned pildid ka üles panna, a´la enne ja pärast.

Suurim energia läheb pregu sellele, et auto korralikult jooksma saada. Ega ta just liiklusummikute põhjustaja ei ole, aga kuuma mootoriga hästi ikka ei liigu küll.
Loodan, et mõne kuu möödudes saan tutvustada juba tunduvalt tugevamat isendit, millel nii 500-600 hj kapoti vahel. Eks elu näitab kui kiiresti ja millal.


RE: 500 SL, 1991, R129 - Karl - 16-04-2007

Aplaus,korralik ülevaade asjast ja tundud hingega asja juures olema! :cool_rsvd:

Edu edaspidiseks ja et hoog ei raugeks ja rahakott järgi jõuaks.


RE: 500 SL, 1991, R129 - Blaze - 16-04-2007

Väga ilus auto ja huvitav jutt. Hea kuulda, et omanik ikka hingega auto kallal Confusedmile:

sealt e-bays on liiga palju huvitavaid asju müügil...endalgi selle navi mõtted peast läbi jooksnud.

Igaljuhul EDU !!


RE: 500 SL, 1991, R129 - Mony - 16-04-2007

w0w... Kas ise igapäevaselt automehaanikuna teenid leiba? Ise oleksin tõenäoliselt nööri järgi läinud kui kasti avades too "hüdroaju" oleks vastu vaadanud (ei kujutand ette ka et siuke vidin üldse olemas on irw)UZI

Ja mis lubadega saab nüüd?


RE: 500 SL, 1991, R129 - sm. pelle - 16-04-2007

Väga õige auto oled omale muretsenud, r129 on lihtsalt niii ilus ja omanik ise tundub kah õigemast õigem olevat antud autole.

Kui katusematerjal on okei siis ehk saad siit abi -> http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=19761


RE: 500 SL, 1991, R129 - R129 - 16-04-2007

Ei ole automehaanik. Aga inseneriharidust olen mitmeid aastaid koolis taga ajanud ja ajan siiani. Projekti teen ma oma vennaga, kes on diagnostik. Seda mitmel põhjusel - SL on lihtsalt niivõrd kallis auto remontida ülal pidada, ja teadmisi ka napib (minul praktilisi, temal mõnikord teoreetilisi). Ja ega ausalt öeldes ei viitsigi kogu aeg bensiiniõgijaga ringi sõita. Kuna nii vanal autol on K-Jetronic peal, siis luristab see ikka omajagu. Keskmine on 16 (maantee 11, linn 20). Ja võibolla olen ma imelik, aga see auto väsitab. Raputab läbi ning teiseks otsi pidevalt kohta kus sa saad (aukudest mitte läbi sõita).

Katuse romondi kohta - eelmine aasta uurisin tõsiselt kilede vahetust. Need kaatrite kiled on liiga õhukesed - ei mäleta, aga kas R129 aknal polnud mitte 2,3 mm (võin praegu eksida). Suure hooga sõites võivad nad "plärisema" hakata, ning kuumaga lähevad niiöelda pehmeks. Teine probleem on selle paigaldamises. Katus tuleb maha võtta. Kuna aga kattematerjal on metalli külge liimitud, siis ma ei kujuta ette kas mahavõetud katus ka kunagi tagasi oma kohale saab. Mingi idee läbi on ilmselt võimalik seda ka koos raamidega õmblustöökotta viia, aga mis õmblusmasina alla ta siis ära mahuks - ei tea. Hinna poolest muidugi säästaks kõvasti.

Lubade kohta võib niipalju öelda, et need on tagasi. Ja õnneks polnud mitte mina too hetk roolis vaid mu vend. Aga ilmselt ma ise ka neist millalgi ilma jään, kuram äkki sõnusingi nüüd ära.

Aga võib öelda, et seoses projektiga, SL sprinterist püssikuuliks on vaja veel ühte kasti ja see tuleb samuti poegadeks võtta ning kõik üle käia. Eks ole näha kas 700-800 Nm teevad sisule kohe ära või jääb midagi ka kasutamiseks, samuti on küsimärgi all tagadiffer.
Samas Koenig-Special lehel võib näha Mescedeseid, mille 6L mootorist on 730 Nm välja pigistatud. Saatsin neile ka kunagi küsimuse kasti tugevdamise kohta ning vastuseks öeldi mulle, kast peab probleemideta vastu ja samuti ka tagasild. Sõna probleemideta jäi täpsustamata, kas see tähendab vanakooli mersulikku 500 tuhandet kilomeetrit või antakse garantii ainult 50 tuhandele. Seda saan teiega varsti jagada.
Aga nagu öeldakse, võidad jõus kaotad teepikkuses :eureka:


RE: 500 SL, 1991, R129 - hannes - 19-04-2007

ilus auto on. tagumised istmed oleks väga pro.tundub,et 129 on eestis suht populaarseks muutunud.oma tutavatel on neid 3 tk.kaks 500-st ja üks 320-ne.


RE: 500 SL, 1991, R129 - 92S500 - 22-04-2007

Räägi lähemalt, mis mootor on tulemas/plaanid teha?
500-600hj? las ma arvan...midagi uuemat...S/SL 55 368kw mootor?
Seda käimarit olen ise kah kap-remontinud. Minu kastis olid 2 ja 3 käigu kettad kulunud paberilehe paksusteks seibideks, mis olid mõnuga veel kõvarad. Kusjuures, mb r6 mootorite käimarite sisu on sama sugune, kuid aju erinev tõenäoliselt peaks saama r6 kasti aju kasutades lahti ka MB suuremahuliste "veast" st teisekäiguga startimisest, et masin hakkab igakord minema kohalt esimesega (päris palju äkilisust tuleb juurde) Differ nagunii 2.65:1.....
Edu projektiga! Ja avalda oma mootoriehitamis plaane rohkem :biggrin:
Confusedmile:


RE: 500 SL, 1991, R129 - Rolz - 23-04-2007

Ei ole need kastid seest nii ühesugused midagi, V-kastid peavad rohkem väänet taluma ja sealt ka erinevused ketaste arvus+juhtplokid....
...368 kw mootor on lahe asi, mujal maailmas saada neid küll ja küll - 10000 EUR/12000 USD...
...Kuid kõik on CAN ja kõik on omavahel seoses, kes krt selle tööle paneb ja kas Eestimaa peal on üldse inimene olemas, kes selle mootori käivitamiseks suudaks CAN-ist mööda minnna...?
Aga igaljuhul edu sulle!


RE: 500 SL, 1991, R129 - R129 - 23-04-2007

Kastid ei ole tõesti seest samasugused. Nagu Rolz ütles, friktsioonketaste arv on erinev ja nendevahelised metallseibide paksused erinevad.
Vaatasin praegu WISist:
722.343 - 3 siduriketast + 4 metallseibi
722.341(42;44;51;52;55;57;5859;61;63;67;68;69) - 4 siduriketast + 5 metallketast (4,5-5 mm paksused)
722.350(53;54;56;62;64;65;66;70;71) - 5 siduriketast + 4 metallketast (3,5-4 mm paksused) +1 metallketas (2,1 mm) +1 metallketas (4,5-5 mm paksune).

Mootor peaks jah tulema AMG 55 "sugulussidemetega". Doonorid on erinevad -vänt+keps+kolvid ühelt, plokk teisel, laadur kolmandalt jne.
[Pilt: plokk0011su2.jpg]
CAN signaali simuleerida ei taha - see on liiga julm asi ikka.
VEMS peaks mootorit juhtima hakkama. Aga eks seal on rida probleeme mis vaja ära veel lahendada - kui lahendused käes, eks siis annan jooksvalt teada.
Kõigepealt vaja mootor dünostendi panna. Tegemist on siis mootori stendiga, mitte auto omaga :eureka:
[Pilt: img00011lw8.jpg]
Asub selline riistapuu Tallinnas.
Juba mootori panemisega stendi kerkis hulk raskusi mu ette: kinnitusflants, kardaan, hooratas (seest tühi hüdrotrahvo selleks siis), ajutised väljalaskekollektorid. Kõik võtab aega.
[Pilt: dscn07133jw1.jpg]
Kardaan näiteks peab suhteliselt hästi tasakaalus olema ja suurt koormust taluma, ning võimaluse korral nuutide peal pikendatav olema:
[Pilt: dscn07455if7.jpg]
Väljalaskekollektor - seda tegin esimest korda elus. Eks piltidelt ole ka see näha Rolleyes. Aga stendis peaks asja ära ajama. Peale keevitust tõmbas asi natukene banaani ennast, aga gaasiga sai tagasi aidatud
[Pilt: dscn07422bq3.jpg]
Nüüdseks selgus, et süütamisega on ka veel probleemid. Originaalsüütepoole ei saa kasutada - ajul jääb väljunditest vajakka. Ma ei mäleta nende süütepoolide tüüpe (oli vist Twisted-spark) mis ostetud sai. Üks pool annab kaks sädet. Nüüd aga teadjad mehed ütlesid, et need poolid on mõeldud nii, et ühele silindrile tuleb ikkagi erinevatest poolidest süüde võtta. Et kui panna ühe pooli kaks väljundit ühele silindrile - siis jutub midagi eriskummalist. Rõhu all saab üks küünal 90% ja teine 10% pooli võimsusest. Selge, vaja erinevatelt poolidelt võtta. Nii, et näiteks 1 ja 6 silindri poolid ananvad mõlemale silindrile süüdet. Tänu sellele on pikim süütejuhe 1,3 m Confusedhocked:

Kui keegi oskab soovitada head kollemeistrit siis andke aga teada :help: Minig x kuude pärast oleks vaja algusest lõpuni vaja torud teha  ja ikka mõni pütt ka vahele. Praegu karjub auto liiga kõvasti


RE: 500 SL, 1991, R129 - 92S500 - 23-04-2007

Kas uuetüübi motorite (m113) ja muud V8-sad omavad sama bloki poolset kinnitust nagu vanad? (m119)
Noo okey, tõesti paistab,et on väga palju erinevaid kaste mb-l
KUID 92 aasta S500 m119 käigukasti sisu on näiteks identne 92aasta 300 turbo diisli kasti sisuga. Tegin mõlemale kastile üheaegselt remonti selle pärast tean, kettaid oli kah ühepalju ainul kasti "aju" oli erinev, klappe oli vähem disla kastis jms. Eks siis arvatavasti lahjemad r6 ja r4 mootorid omavad vähem kettaid atm kastides...ei tea pole neid laiali kiskunud. Samas loogiline kah, 3.0 turbodiisel tekitab ka päris korralikku väänet ja pikaealisuse huvides oleks otstarbekas sinna neid juurde panna...

Ja kuidas dünotüübiga kaubale said? St palju sul see pingi kasutamine maksma läheb, kui saladus pole?
Loodan, et sa seda kardaani ära ei hävita pärast düno sessiooni, võimalik, et pean isegi laenama veel Confusedmile:


RE: 500 SL, 1991, R129 - R129 - 23-04-2007

92S500 Kirjutas:Kas uuetüübi motorite (m113) ja muud V8-sad omavad sama bloki poolset kinnitust nagu vanad? (m119)
Noo okey, tõesti paistab,et on väga palju erinevaid kaste mb-l
KUID 92 aasta S500 m119 käigukasti sisu on näiteks identne 92aasta 300 turbo diisli kasti sisuga. Tegin mõlemale kastile üheaegselt remonti selle pärast tean, kettaid oli kah ühepalju ainul kasti "aju" oli erinev, klappe oli vähem disla kastis jms. Eks siis arvatavasti lahjemad r6 ja r4 mootorid omavad vähem kettaid atm kastides...ei tea pole neid laiali kiskunud. Samas loogiline kah, 3.0 turbodiisel tekitab ka päris korralikku väänet ja pikaealisuse huvides oleks otstarbekas sinna neid juurde panna...

Ja kuidas dünotüübiga kaubale said? St palju sul see pingi kasutamine maksma läheb, kui saladus pole?
Loodan, et sa seda kardaani ära ei hävita pärast düno sessiooni, võimalik, et pean isegi laenama veel Confusedmile:

113 mootorit on ju R129 kerele peale pandud alates 1998 aastast. Kinnitused peaksid teoorias sobima ja sobivad ka. Või mõtlesid sa mootori ja kasti omavahelist kinnitust. Need jah ei sobi. See on üks suur :argue:....... . Aga tean autosid, millele on erinevad mootorid ja käimakastid kokku sobitatud.
Asi käib lühidalt nii: Võtad sobiva kasti esiosa ja mõõdad ära kui mitu cm sul sellest vaja läeheb. Võtad kasti seest tühjaks paned treipinki (ilusti saab pukkidega kinni hoida tsentrist). Treid vajaliku flantsi maha. Võtad selle kasti mida alla tahad panna - treid sellelt samamoodi jupi maha ja asendad flantsid. Keevitad kinni. Tsentreerimisega on nii, et jätad kastile sellise "kõrgema" koha/ääre ja flantsile smamoodi süvenduse - mille abil flants ennast ise keskele asetub.
Lõpus keevitad kinni.
Jutt natuke segane, aga nii tehakse. Loomulikult on siis vaja veel kardaani peale mõelda (pikem - lühem) ning vajadusel kasti sees tugevdada. Selline lõbu läheb Soomes 2000.-€ maksma. Nimelt sõidab sealpool lahte üks E300 millel on turbotud 700hj :bisou:

kardaani ära ei hävita - laenamine pole probleem.
Stend ise on Otter-AG oma. Hind - ütleme nii, et hind on veel lahtine. Seadistamine iseenesest üle poole päeva ei tohiks võtta. Teine asi on mootori stendi panemine ja ühendamine (jahutusvedelik, õli jahutus, intercooleri jahutus, kütus, kardaani monteerimine jne jne). Eks need tunnid tuleb kinni ikka masta. Kogu projekti kulude juures ei tohiks need enam eriti morjendada Shy


RE: 500 SL, 1991, R129 - hents99 - 23-04-2007

Vägev värk, soovin vahepeal edu ja jõudu, sest seda läheb ilmselt vaja. Tulemus saab vist väga kuri. Hoia meid ikka järjepidevalt asjaga kursis.


RE: 500 SL, 1991, R129 - ralak - 23-04-2007

92S500 Kirjutas:Kas uuetüübi motorite (m113) ja muud V8-sad omavad sama bloki poolset kinnitust nagu vanad? (m119)
Noo okey, tõesti paistab,et on väga palju erinevaid kaste mb-l
KUID 92 aasta S500 m119 käigukasti sisu on näiteks identne 92aasta 300 turbo diisli kasti sisuga. Tegin mõlemale kastile üheaegselt remonti selle pärast tean, kettaid oli kah ühepalju ainul kasti "aju" oli erinev, klappe oli vähem disla kastis jms. Eks siis arvatavasti lahjemad r6 ja r4 mootorid omavad vähem kettaid atm kastides...ei tea pole neid laiali kiskunud. Samas loogiline kah, 3.0 turbodiisel tekitab ka päris korralikku väänet ja pikaealisuse huvides oleks otstarbekas sinna neid juurde panna...

Ja kuidas dünotüübiga kaubale said? St palju sul see pingi kasutamine maksma läheb, kui saladus pole?
Loodan, et sa seda kardaani ära ei hävita pärast düno sessiooni, võimalik, et pean isegi laenama veel Confusedmile:


Selle turbodiisli kast võtab paigalt anytime anywhere 1-se käiguga ning see on ülimõnus. Äkki keegi teab, kuidas see käib täpsemalt, läbi mingi aju või elektrooniliselt ning kas ka teisi kaste on võimalik ümber modida koguaeg esimesega startima??


RE: 500 SL, 1991, R129 - Rolz - 24-04-2007

Aga ikkagi CAN - kogu orig juhtelektroonika minema siis ja uus aju ja ajad selle aju mootoriga täielikult kokku ja jäävad omavahel suhtlema ka siis või? Võiksid natuke selles tjutustada ja anda teada kuidas see läheb ja õnnestub ja miks just VEMS?


RE: 500 SL, 1991, R129 - MissS - 24-04-2007

Tegelt Vems on kvaliteedi poolest sama hea kui nt Tatech ,Vemsi kasuks räägib hind ja kindlasti know-how ,sest Vemsi "seadistajaid" on Eestis tunduvalt rohkem kui nt Hestechi või Tatechi.

Muidu auto näeb väga edev välja ja silma[/u]le ilus vaadata . Päris mahukas projekt on ettevõetud ning kannatamatult ootan juba tulemust.

EDU !!!


RE: 500 SL, 1991, R129 - R129 - 24-04-2007

Originaal juhtplokki pole ja ei saagi tulema, sest see nõuab süütevõtme juhtplokki, käigukasti jne. Peaks kõik need jupid niiöelda juurde ostma sel juhul. Ma ei kujuta ette mis projekti maksumus siis oleks.
Ega autol ju muud vaja ei lähe kui õiges koguses kütet, natuke õhku ning vajalikul hetkel sädet.
Drossleklappi hakkab praegune süsteem liigutama, ehk siis pedaali-asendi anduri järgi. VEMSi throttle position (sisend) tuleb drosselklapist otse (potekast siis). Vaja map teha ja asi ongi korras. Hilisem seadistus (juba sõitva autoga) tuleb muidugi ka teha, et auto ka alla ja ülespoole 20 C juures töötaks, ning pedalit andes alguses puterdama ei hakkaks. Aga VEMSi peal sõidab juba hunnik autosid Eestis ringi - tõsi laaduriga V8 on vist esimene.
Ainuke raskem koht oli selles et kompressori konstantset rõhku hoiab teine drosselklapp - selle reguleerimiseks oli vaja ajule lisaväljund panna/tellida.
Hiljem tuleb muidugi vaadata, et kasti tervise huvides, saaks süütenurka käiguvahetusel hilisemaks viia. Praegu on minu autol küll vähemalt kirjade järgi selline süsteem peal (ju vist enamusel suuremate mootoritega mersudel). Ei ole väga sellesse süübinud, aga käiguvahetusel peaks kast niiöelda infot mootori juhtplokile praegu andma.

Ega ausalt mina seda aju ei seadista, vaid vaatan lihtsalt kõrvalt. Tegelikult on juhtmesti veel ühendamatagi (originaal juhtmestiku külge), sest aju ei tule Ungarist millegipärast kohale.

Ja küsimus miks VEMS - hind ja teadmised. Ma ei tea kuidas teiste ajudega on, aga ega seal vist ostad valmistoote, keegi ei hakka seda sinu jaoks spets tegema, või siis väga jõhkra hinna eest. Mul oli näiteks vaja rõhu reguleerimiseks piisavalt võimast väljundit, kahte det. andurit, kahte lairiba lambda sisendit.


RE: 500 SL, 1991, R129 - hents99 - 24-04-2007

VEMS peaks automaatkasti kah juhtima vajadusel.


RE: 500 SL, 1991, R129 - Fisherman - 08-05-2007

Tere,
On sama probleem - SL (R129) tekstiilkatuse aknad on katkised vanuse pärast. Kusjuures vahetamiseks läheb ainult tagaosa. Küsimus oleks, kes seda võiks teha Eestis peale MB-keskuse, kui näiteks tellida tekstiili Saksast. Tasub midagi välja mõelda koos. Usun, et kõikidel R129 üle 10 aastat vana see probleem eksisteerib.