Teema hinnang:
  • 1Hääli - 1 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB R129 SL500 Sport,1998, .Alar.
#1
Niisiis, loodus ju tühja kohta pikalt ei kannata. Peale E kupee Prahasse müümist, hakkasin erinevaid autosid kaaluma nagu C215, E55 (w210), CLK55, BMW Z4 jne. Igatahes suht kirju valik. Kuniks leidsin mobile.de kuulutuse ühest R129st. Asukoht Vilnius. Eks leedu autodel ole legendaarselt kehv maine, kuid otsustasin kontakteeruda. Minu üllatuseks rääkis omanik väga head inglise keelt. Uuris auto kohta, USAst toodud, väikse tagatiiva kõksuga ja müüja sõnul nö enda jaoks korda tehtud (tal endal veel 560SEC, 76a Mustang ja nüüd veel Datsun 280Z USAst tulemas, niiet pani müüki kõige vähem kasutust leidva auto. Sain pildid avariist ja taastamisprotsessist - kõik tundus viisakalt tehtud. Tagatiib läks vahetusse, mitte ei mätsitud pahtliga kinni. Tellisin USAst Carfaxi raporti ja sealt tuli välja, et 2 omanikut olnud ning auto pea terve eluaja ühes esinduses hooldatud. Viimane hooldus, kus auto sai ka uued tagapidurid, tehtud ca 2000km tagasi.
Lendasin eile siis Vilniusesse õhtul, vaatasime garaazis üle, võtsime kõvakatuse maha, proovisin katuse toimimist - kõik töötas. Lõime käed ja ma nüüd R129 ja oma esimese V8 omanik.
Autost:
1998a Sport edition (veljed, AMG stanged ja küljekarbid)
Mõlemad istmed mäludega
Kliimaautomaat
El reguleeritav rool (kõige mõnusam lisa jäigalt ühendatud rooliga W124 pealt tulles)
Püsikas
Kõvakatus - auto tehasest tulnud panoraamkatusega, kuid see USAs ilmselt jalutama läinud
18” erilaiused Monoblockid, rehvideks uued Pirelli SottoZero lamellid. USAs vahetult enne avariid alla pandud.
Käetoes MB mobiil, mille nuppudnon dubleeritud aramtuuris olevasse panipaika - pole tööle veel saanud
Bose heli - oma vanuse kohta väga hea heli, CD box
Istmesoojendused
Vihmaandur
Jne
Tuled vahetatud EU tulede vastu.
Auto vajab uut sisu ja pehmet katust. Katus küll aukudeta, kuid plastaknad täiesti hävinenud
Juhiistmel kole lõige, kaassõitja pool nahk õmblusest lahti.
Täna sai kohe vahetatud mootoriõli ja filter.
Leedus omanik tegi autole Krowni roostetõrje ja auto kaetud miski nanokattega.
Mõned pildid:
Müügipilt
[Pilt: ce72f44e4cf420097c8ff3780446d733.jpg]
Täna Ikla lähedal. Kütusekuluks Vilnius-Ikla sain 9.1l/100km. Ma pole R6 W124 nii väikest kulu saanudki Big Grin
[Pilt: 77fd7cbb2037fd3c092f37a3c74e07ca.jpg]
Alt - Iilmselt Krowni mehed kn unustanud 2 kummipunni tagasi panna
[Pilt: 522be6f22a2bbe86b19f25478f1e1b61.jpg]
Telefon
[Pilt: b57c574227be8944c313569a2cf90c11.jpg]

[Pilt: c8d5b4ff6b40abb00747164fb66d2390.jpg]
Nokkimist jätkub pisiasjadega, kuid kevadeni aega on.
Vasta
#2
Kindlasti stiilsem/huvitavam valik kui C215 CL500 oleks olnudThumbsup

Põhja alt paistab ikka väga korralik.
Vasta
#3
Kas panoraamkatus ei tulnud viimastel aastatel ala 2000-2001?

Veljed sobivad nagu valatult, ilus värv ja õige mootor.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#4
Ei, panoraami sai lisana juba al 96a tellida 97 mudeliaasta autodele.
Lisade list:
[Pilt: 3edd9824e43288dfa085b76d1f941e86.jpg]
Vasta
#5
See on tänaseks vist juba kah selline auto, et hind ei hakka mitte kunagi langema. No juurde neid ju ei tehta...Eusa_shhh

Mul sõber, sadulsepp, kunagi tegeles nendele katuste nullist valmisõmblemisega.
Täna, ütleb, et mitte mingit mõtet pole, sakslased on selle äri kõik enda kätte haaranud. Ja teevad oma maa masinatele juba kopka eest katuseid. Kusjuures see õige materjal, Sonnenland (nagu nad ise ütlevad), jne kõik jutud.
USA-st saab kah neid, odavamalt isegi, aga materjalid on teised. Klassikule pole mõtet.

Tagaakna olen ühel Fiat`il ka ise vahetanud (rallitades läks hüppest maanduses katuse esimesed kinnitused lahti, tuule võttis alla ja tuul väljus läbi vana tagaakna, mis loomulikult purunes), aga see ei saanud hea. (telgiakna kilet nad siin Eestis isegi müüvad, mis pole kallis). Vett ta ilmselt pidama ei jäänud.

Minu soovitus ikkagi: uus Sonnenland. Paigaldus on muidugi suht kallis ja keeruline, aga nii see cabriotel kipub olema.
Kõvakatus on ju garaažis olemas ja kiiret pole.

Trossid vaata enne katuse tellimist üle; tihendid ka.
Vett sellist cabriot softiga pidama saada on isegi tänapäevastel suht keeruline, see on nagu LR Defenderi teema, et manualis on kirjas, et peale käsipesulat on pisut vett sees, mis on normaalne.

Mersul pole cabrio tegemine muidugi esimesed jalajäljed, nad on neid 100a juba teinud.

.
Vasta
#6
Äge valik!

Sai ka sellist omatud pikemat aega hobiautona ja siiani kustumatud mälestused. Seoses pehmekatuse vahetusega ka ühe sõrme otsa närvide puudulikus. Minul ta ei ajanud ei enne ega pärast katuse vahtust vett sisse.
Väljaravatud uste tihendite vahelt, kui pesu sai tehtud. Aga see nii minimaalne. pigem möni tilk. Vahetuse käigus vahetasin ära trossid, sest need olid praktiliselt kõik ära ködunenud. Mina tellisin katuse saksast Cabrio.de saidilt. Väga kvaliteetne asi oli igal juhul. Juurde oli vaja veel tellida liim. selle tellisin silberautost. See tundus nagu köike öigem tagantjärele möeldes. Töö on väga ajamahukas ja närve sööv, kui tahad et tulemus oleks igate pidi ilus st. kui katus peal siis klaasid ilusti sirgu ja riie korralilut pingul. Neid kortsus klaaside ja riidega äsja vahetatud katuseid olen näinud ja väga ilusad nad ei ole ausalt öeldes. Minu auto teema veel peaks alles olema seal peaks ehk mingit pildi materjaligi veel olema. Aga kui õieti ja kannatlikult teha saab väga ilusa asja teha, mis teeb selle auto just eriliseks ja ilusaks. Sest ta on ikka ehtne kabriolet.

Siim
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#7
Rookisin täna isa nõudmisel kõvakatuse maha ja näitasin auto suvisemat palet:
[Pilt: 7824008f2e932a14e3def094e2a6a58d.jpg]
Täna hakkas peale 5 minutilist sõitmist põlema Check Engine tuli - kõrvajärgi kõik toimib, ei puterda, kütusekulu enamvähem normides silmajärgi. Homme viskab kaabli külge. Igatahes God bless America, 98a autol OBD2 küljes. Vähemalt UK R129 ei saanud seda tootmise lõpuni külge.
Käisin ka Rehvitaksos kliimat täitmas, hoiab vaakumit ilusti, lihtsalt EC jäi põlema seoses veakoodiga, selle kustutan homme
5 liitrine mootor toob minus kunagise striitreisseri poole välja - natuke rullnoklikult käitun foori alt startides.
Ainuke asi, mis süüvimist vajab on see, kas kliimaseadme näidu saab fahreinheiti pealt celsiuse peale. Netist lugedes nt W140 kahetsoonilisel saab ja seda seadme enda peitmenüü kaudu.
Vasta
#8
(09-12-2017, 09:36 PM).Alar. Kirjutas: Ainuke asi, mis süüvimist vajab on see, kas kliimaseadme näidu saab fahreinheiti pealt celsiuse peale. Netist lugedes nt W140 kahetsoonilisel saab ja seda seadme enda peitmenüü kaudu.

W140-l on selleks kliimaplokis eraldi nupp C/F. Sealt lihtsalt valid mida ta kuvab.

Terve aasta poole aastaga
Vasta
#9
Mu info käis lõpuaastate kliima kohta, mil selline disain
[Pilt: 5bf246fccb12ca117c8e6ea5c0cc60de.jpeg]
Mul sarnane aga ühe tsooniga. Sama siis, mis W202 peal.
Vasta
#10
This is why we cant have nice things...
[Pilt: 2c3d65e5626330c5fd9e43561c4d27ef.jpg]
Vähesed asjad ajavad mul seieri punasesse nii nagu sellised parkimisvärdjad. Ümberringi oli palju vabu kohti, kus oleks saanud vajadusel ka üle kolme koha laiutada...
Hommikul sai Jazzis ja suurem Vilnius-Tallinn trassilt korjatud laga maha pestud - hea kohe vaadata
[Pilt: 03d885291c8c2f09394783ad63d3888a.jpg]

Mõned päevad linnas ja linna ümber mitte üldse kerge jalaga sõitmist ja kulu 12,3l/100km See ju liitrike rohkem kui mul kupee sarnastes tingimustes ????
Vasta
#11
Mind häirivad need kodanikud parklates samamoodi. Enamasti pargin parkla taha nurka ja kahele kohale, siis ei tulda külje alla. Aga muidu pereemad löövad hooga ukse lahti, siis hõõruvad käekotiga mööda külge, teevad hooga tagumise ukse lahti, sealt tuleb 1 kuni mitu väikest kaaskodanikku välja, kes kirjutavad ema auto külje peale tolmu sisse näpuga, et pese mind ja siis hõõrub tiiru ema veel käekotiga ümber auto igaks juhuks ennem kui poodi jõuavad. Ja siis hiljem autot müües hakkavad jonnima, et autol ikka kriime siin ja seal...
Vasta
#12
Kuna ise Eestist eemal sai auto jäetud sõbra kätte, kes VKM-is töötab. Seal logistati ja uuriti autot ning järgmised asjad ka vahetati:
Kiilrihm (Contitech) ja üks häälitsev rullik
Termostaat (Wahler) - maanteel kippus mootoritemp veidi alla 80 kukkuma
Jahutusvedelik
Tagaluugiamordid - luuk ei seisnud üleval
Küünlad
Õlivarras - vana oli katki, nö punane osa kippus näppu jääma
Kinnitati õhufiltrikorpused korralikult
Käigukasti dünaamiline õlivahetus (Motul õli)
Käigukasti õlifilter
Tagadiffri õli (Motol)
Pidurivedelik (Motul)
Sildades lõtke ei tuvastatud ja muu paistab OK olema.

Ise olen tellinud autole ja ootavad külge panemist:
Käetoe avamis amort - Stabilus
Kapoti nö polster koos tüüblitega, tüüpviga
Käetoe ettelibistamise nupp, mis mul katki
Pehme katuse uus siselagi ja uued külje pingutustrossid.
Põhja alla 2 drenaazi "kummilutti"

Teha jääb veel:
Uus nahksisu, hetkel olen kahevahel, kas lasta teha kahevärviline või must nagu originaal
Pehmekatus tellida. USAst saaks ca 400euroga kätte. Nimetavad seda "Saksa kangaks". Nö originaalmaterjalist, Sonnenland Plusist, katus maksab 710EUR-i. Seedin, kas neil on olulist vahet ja kas teadmine, et tegu on originaalmaterjaliga, on väärt 300 eurot.
Ühesõnaga nipet näpet tegemist ning kevadeks peaks kõik ilus hea olema. Rootsis vaid vaja arvele võtta, mis peaks oluliselt lihtsam olema, kui Eestis. Lisaks saan Rootsis autole teha nö hobiautokasko, mis koos liikluskindlustusega maksab alla 200EUR aasta.
Vasta
#13
Lahe et edeneb. Mina teeks ühevärvilise sisu.
Vasta
#14
Tuli välja, et tagumised amordid ka pehmevõitu. Vahetan siis juba terve ringi ning viskan Eibachi -30mm vedrud ka alla. Nö Sport paketiga R129 on esitiivad juba rullitud, niiet ilmselt madaldus liiga ei tee.
Leidsin autole ka korraliku hoiustuspaiga. Kui autot seal ei hoia siis kõvakatust, velgi jms hea ikka hoida
[Pilt: d033a66b9e1bd5daf96f8e6fd5465f1e.jpg]
Rootsist leidsin ka olematu raha eest tagavara 18” veljed. Tootjaks Brock. Kahjuks küll ühelaiused
[Pilt: 1c847d93e7f06553af6d119c4ab4821d.jpg]
Vasta
#15
Ilus hele garaazh, Rootsis? Huvipärast uuriks kuutasu.
Vasta
#16
Garaaz Tallinnas, kesklinnas peaaegu. Ilus puhas, uus uks jne ning temperatuur ei pidanud ka krõbedaima külmaga alla +10 kukkuma. Üür 95€ kuus. Kallim kui tüüpilised Mustamäe ja Lasnamäe sarnased garaazid, kuid minu jaoks oli asukoht määrav - 10min kodust jalutada.
Täna ei suutnud ära imestada, et kui väike ikka SL on
[Pilt: 22339c71324e092bc9189a4c9d46a03f.jpg]
Numbriliselt on ta u 20 lühem kui C124
Vasta
#17
Ok mul südalinnas +15C 80€ aga see soodukas-tavahind 100-120€
Vasta
#18
Ma vaatasin ka sellised kortermaja aluseid kohti, kuid mulle on tähtis teadmine, et keegi mu kõrvale ei pargi ja auto pole kõrvalistele ligipääsetav. Lisaks on suured ühisgaraazid maru tolmused
Vasta
#19
Tolmused on jah-isegi Ferrarid on tolmusedSmile U 2-3 nädalaga on juba arvestatav kiht peal.

Ja eks need körvaleparkijad on töesti tüütud aga mul önneks laiem koht ning vasak külg vastu seina.

Heh, SL töesti nagu mudel nende valgete parketimaasturite körval.

Vasta
#20
Auto saamisest saati olen sinna sobivat makki otsinud. Seesolev Becker mängib paaritud sagedusi vaid ning tahtsin selle asemele miskit kaasaegsemat BT ühendusega makki, kuid mis silma ei kriibi. Loomulik valik oleks viimase otsa Beckerid, kuid neil minu jaoks oluline viga - A2DP puudus ehk muusikat ei saa mängida üle BT. Selle vea saaks lahendada aga Yatouri karbiga, kuid maksta ca 250-350€ maki eest ja siis veel 70€ selle karbi eest ei tundunud mõistlik, kuid siis komistasin USA foorumites sellise asja otsa nagu Continentali makk, mis tegelt on VDO toodang. USAs on selle kasutajad valdavalt rahul seadmega ning neid pannakse isegi Porschedesse.
Makk siis ise selline
[Pilt: 1101dcd3c17ca8a3febe02b7349e0b7e.jpg]
Ebayst tellides läks 120€ ning paari päevaga toodi koju ära.
Sobilik taustavalgus ja kõik tänapäevased funktsioonid (loe: CD-d pole)
Pilt netist:
[Pilt: 215bca03bfab5d1ff1e4148dd4434914.jpeg]

Veebruari alguses lähevad autole Bilsteini amordid koos Eibachi Pro kit vedrudega.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB s210 E300 TurboDiesel 1998 Panzer Panzer 0 2,118 18-01-2020, 08:28 PM
Viimane postitus: Panzer
  MB S350, W220, 2005, Alar .Alar. 23 15,614 14-05-2019, 12:53 AM
Viimane postitus: .Alar.
  MB E 300, 1998, w210 - Rait Rait 0 2,961 08-05-2012, 01:56 PM
Viimane postitus: Rait
  500 SL, 1991, R129 R129 126 143,239 27-05-2011, 09:15 PM
Viimane postitus: R129
  Minu 600SL R129 1993a. kuld 32 20,710 27-02-2008, 04:29 PM
Viimane postitus: kuld
Brick Minu MB c220 sport W202 110 KW 1995 a. Imret 0 3,268 14-12-2006, 08:23 PM
Viimane postitus: Imret
  Minu MB c250 turbodiisel atm elegance 1998 Joonas 2 4,108 17-10-2006, 10:29 PM
Viimane postitus: Joonas
  C180 Esprit, 1998, (w202) Andres 5 9,345 27-11-2005, 05:09 AM
Viimane postitus: Andres



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne