19-10-2007, 03:15 PM
Sulo Kirjutas:Valik tehtigi peamiselt teendindusvõrgu ja sildade vastupidavuse koha pealt. Kui ma nüüd õieti mäletan siis rääkis ta midagi sellest et G-oli ainuke millel jõest läbi minnes ei pidanud sildades õlisid ära vahetama, ehk et kõige tihedamad sillad.
See, et veest läbi sõites tuleb sildades õli vahetada, oli minu mälu järgi Landcruiseri teema. Defenderi üks põhimiinus oli see, et kabiin hõredavõitu (loe: tolm ja kõik muu pääseb liialt lihtsalt kabiini), aga sellise reisi korral on auto eluase
Mercedes-Benz CDI mootori kohta rääkis ta seda, et teel said ikka nii palju solkkütust, et CDI poleks tema hinnangul kindlasti seda reisi lõpetanud. Samas ajakirjanikud jah pingutasid MB lagunemisega üle - kui auto nina peale maandudes ainult rool veidi paigast on, aga isegi rehve ei söö või siis kapott ei seisa kinni põhjusel, et ees koos vintsiga üle 150 kg raskust ripub, siis auto süüks lagunemist pole mõtet ajada.
Ka mulle jättis Raido Rüütel ülimalt positiivse mulje. Polnud teda varem isiklikult kohanud, kuigi sõite on saanud jälgida alates 80-ndate keskpaigast. Tõsiselt suure algustähega Inimene, kellele saavutused ja kuulsus pole pähe löönud.
Raido üks mõte oli see, et kui tee peal jama käes, on hilja mõtlema hakata, mida Raido koolitusel rääkis, siis tuleb tegutseda. Selles oligi ürituse üks point, et nn "tagumikutunnet" testida ja parandada. Teine minu jaoks oluline mõte oli see, et harjutades mõelda auto massiga manipuleerimisele. See on ju tegelikult puhas füüsika, kuidas auto massi ka ekstreemolukordades oma kasuks ära kasutada.