31-08-2007, 12:07 PM
Et siis järjekordne ebaõnnestumine projektiga. Lühidalt:
Peale kolme kardaani purunemist sai otsustatud 124 4MATIC esimese pooltelje kasuks. Mõeldud tehtud. Hunnik vahejuppe ja flantse, närvikulu ja vandumist. Asi sai valmis.
Kõik tundus jällegi ilus ja äge. Idee järgi peaks ju selline jubin tohutu momenti suutma taluda. Ma ei tea küll momente mida 300 TD tekitab, kuid kui võtta 300 NM korrutada see 1. käigu ülekandega ca. 2-3 ja veel pealülekandega 2-3. Siis peaks jõuvaru 700-800 NM juures ikka vägagi piisav olema. Ilmselt ongi. Kahjuks ununes selline asi nagu pöörlemiskiirus ära. Nimelt kui autol on viimane käik ja eeldusel otse 1:1 ülekanne siis ju enne kardaani jääb ikkagi reduktor, mis vähendab 2-3 korda pöördeid. Sõites siis 6000 pöördega ja viienda käiguga oleks pöörlemiskiiruse suurusjärk ikkagi 1500-200 prm Mina aga arvasin millegipärast, et 4000-5000
Eks poolassi kaitsekummid olid ka sama vanad kui maakera ning suur pöörlemine ja mõnus hunnik määret põhustaski õnneliku õnnetuse. Kumm ei pidanud tsentrifugaaljõule vastu ja "tavott" lendas mööda tuba laiali - ja kohe nii õnnetult, et otse elektrikilpi :hump: Mitte, et tal ei olnud valida 360 kraadi, aga raibe otsustas ikkagi "strateegilise suuna kasuks". Järsku oli tuba "tolmupilve täis" - ei saanud aru mis toimub. Arvasin, et mingi õlivoolik andis saba. See "tolm" oli aga üleppeneks jahvatatud tavotipritsmete kogum. Ei osanud nutta ega naerda kui see juhtus. Igatahes kui sellise laadungiga oleks piki nägu saanud, siis oleks vist pime küll. Kuid ega sellel tulejoonel julge juba tükk aega keegi enam seista põhjuseid ei ole vist vaja üle korrada. Igatahes on vaja turvalisust oluliselt tõsta ja kardaani ümber olev kaitsesein pikemaks/tugevamaks teha.
All siis väike pildiseeria kus näha mõlemad kaitsekummid millest üks purunes ja teine oli vist lihtsalt viletsasti kinni keeratud.
Nüüd ei ole vist muud teha kui otsida tugevam kaitsekumm ja proovida vähema määrdekogusega. Suureks küsimuseks jääb loomulikult kas kogu kardaan kannatab üldse 6500 rpm ära mis on 2-3 korda rohkem kui asi auto alla, aga samas oluliselt väiksema pöördemomendiga kui reaalses olukorras ratta küljes?
Igatahes peab olema loov ja uutele katsumustele väga avatud, sest see mida too MB reklaamist tuntud ELAJAS juba korda on saatnud ei oleks oma vaimusilmaski ette kujutanud:pissed2:.
Kui siin mõned postitused tagasi sai räägitud 0,4 bar siis kinnitust on saanud eestlaste vanasõna - ära hõiska enne õhtut. Väga suure tõenäosusega oli tegemist ikkagi oluliselt suurema rõhuga, lihtsalt mõõtevoolikutes olid lekked sees. Tõsi pisikesed, aga neid oli palju. Nii, et ega sealt vist rohkem kui 800 Nm ei pigistagi välja - asi seegi :evil:
Peale kolme kardaani purunemist sai otsustatud 124 4MATIC esimese pooltelje kasuks. Mõeldud tehtud. Hunnik vahejuppe ja flantse, närvikulu ja vandumist. Asi sai valmis.
Kõik tundus jällegi ilus ja äge. Idee järgi peaks ju selline jubin tohutu momenti suutma taluda. Ma ei tea küll momente mida 300 TD tekitab, kuid kui võtta 300 NM korrutada see 1. käigu ülekandega ca. 2-3 ja veel pealülekandega 2-3. Siis peaks jõuvaru 700-800 NM juures ikka vägagi piisav olema. Ilmselt ongi. Kahjuks ununes selline asi nagu pöörlemiskiirus ära. Nimelt kui autol on viimane käik ja eeldusel otse 1:1 ülekanne siis ju enne kardaani jääb ikkagi reduktor, mis vähendab 2-3 korda pöördeid. Sõites siis 6000 pöördega ja viienda käiguga oleks pöörlemiskiiruse suurusjärk ikkagi 1500-200 prm Mina aga arvasin millegipärast, et 4000-5000
Eks poolassi kaitsekummid olid ka sama vanad kui maakera ning suur pöörlemine ja mõnus hunnik määret põhustaski õnneliku õnnetuse. Kumm ei pidanud tsentrifugaaljõule vastu ja "tavott" lendas mööda tuba laiali - ja kohe nii õnnetult, et otse elektrikilpi :hump: Mitte, et tal ei olnud valida 360 kraadi, aga raibe otsustas ikkagi "strateegilise suuna kasuks". Järsku oli tuba "tolmupilve täis" - ei saanud aru mis toimub. Arvasin, et mingi õlivoolik andis saba. See "tolm" oli aga üleppeneks jahvatatud tavotipritsmete kogum. Ei osanud nutta ega naerda kui see juhtus. Igatahes kui sellise laadungiga oleks piki nägu saanud, siis oleks vist pime küll. Kuid ega sellel tulejoonel julge juba tükk aega keegi enam seista põhjuseid ei ole vist vaja üle korrada. Igatahes on vaja turvalisust oluliselt tõsta ja kardaani ümber olev kaitsesein pikemaks/tugevamaks teha.
All siis väike pildiseeria kus näha mõlemad kaitsekummid millest üks purunes ja teine oli vist lihtsalt viletsasti kinni keeratud.
Nüüd ei ole vist muud teha kui otsida tugevam kaitsekumm ja proovida vähema määrdekogusega. Suureks küsimuseks jääb loomulikult kas kogu kardaan kannatab üldse 6500 rpm ära mis on 2-3 korda rohkem kui asi auto alla, aga samas oluliselt väiksema pöördemomendiga kui reaalses olukorras ratta küljes?
Igatahes peab olema loov ja uutele katsumustele väga avatud, sest see mida too MB reklaamist tuntud ELAJAS juba korda on saatnud ei oleks oma vaimusilmaski ette kujutanud:pissed2:.
Kui siin mõned postitused tagasi sai räägitud 0,4 bar siis kinnitust on saanud eestlaste vanasõna - ära hõiska enne õhtut. Väga suure tõenäosusega oli tegemist ikkagi oluliselt suurema rõhuga, lihtsalt mõõtevoolikutes olid lekked sees. Tõsi pisikesed, aga neid oli palju. Nii, et ega sealt vist rohkem kui 800 Nm ei pigistagi välja - asi seegi :evil:
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
www.hobenool.eu
5227858