28-11-2025, 04:00 PM
Hei,
Tegelikult on tõsi, et sellest tööst piisavalt faktitäpse kokkuvõtte tegemine võtnuks jube palju aega, aga õnneks oli ostunimekiri, mis enamuse tekstist moodustas, nagunii juba olemas.
Kuigi mu isa toimetab vist keskmiselt kuus korra mõne moodsama MB diiselmootori kapitaalremondiga, olime mõlemad vana V8 juures ikka täielikud amatöörid. Ta on nii palju kapitaalsemalt, suuremalt ja huvitavamalt ehitatud kui uuem kraam, et päris paljudes kohtades tekkis aukartus inseneride ees, kes selle kõik peaaegu olematu arvutusvõimsuse ajastul välja on suutnud mõelda. Aega kulus meil seega kindlasti liiga palju, aga õnneks pole ta palgatöö ja sai rahulikult ning vajadusel pikemate mõttepausidega toimetada.
Otsakaane eemaldamine ja tagasi paigaldamine ongi veidi riskantne, kuid tehase juhendite kohaselt plokikaant lahti laskmata väidetavalt tehtav. Otsustasime seega õnne proovida ja kuna sealt lekkeid seni ei ole tuvastanud, tahaks loota, et vedas. Võimalik, et ebasoodsatel tingimustel võib plokikaanetihend otsakaant eemaldades liitepinna osas viga saada, aga kui veab ja ta terveks jääb, ei saa otsakaane külge tagasi tõmbamine vist kaanetihendi muule funkstionaalsusele viga teha.
Sissepritse maha võtmise mõte käis mul samuti korra peast läbi, sest olen erinevatest allikatest näinud ja kuulnud, et seal all võib lahedaid asju leiduda ning kollektori tihendid ei pruugi vanuse ja deformeerumise tõttu tõesti enam üldse midagi pidada. See soovitus on väga hea ja ilmselt võtan selle ka millalgi ette. Ketivahetus ära teha KE Jeti osakonda liialt torkimata tundus esimese sammuna kuidagi turvalisem, sest nii oli suurem lootus, et auto pärast taas sama hästi käima hakkab. Mitut asja korraga tehes võinuks muidu minusuguse amatööri puhul hiljem jälle peamurdmist tekkida, et kas miski läks valesti mehaanika või toitega.
Pihustite tuulutusliini käisin üle ning vahetasin neid kummitorusid kui viimati suitsumasinaga kapoti all möllasin. Tõsi, et iga vana kummidetail on kogu sisselaskesüsteemis risk, sest nad on praktiliselt kõik aja jooksul kõvaks ja rabedaks muutunud. Üritan ikka vastavalt vajadusele vahetada.
Mootoripadjad on vahetatud, amordid mitte, sest need tundusid veel adekvaatsed. Kuna mootorist keresse midagi ei kandu, usun, et sellega on seal siiski enamvähem kõik ok.
V6sa küsimus karteripõhja osas on ka igati õigustatud. Mu meelest peab tehase juhend selles osas paika ning põhja ei saa kuidagi nii alt, et mootorit patjadest ja amortidest lahti ei lase ning ülespoole ei tõsta.
Ülemist õlivanni poolt tundus üldse võimatu õlivarda toru eemaldamata auto alt kätte saada. Toru ei pruugi ennast elusalt või alumiiniumist õlivanni endaga hauda kaasa võtmata kätte andagi. Õnneks saab seda osa lihtsalt nii palju allapoole lasta, et pääseb ka seal vahel toimetama ja vaid kettide vahetamiseks ei pea teda päris alt välja koukima.
Huvitav on nende vanakestega ikka ja kui ei ole tähtis, et töö saaks maru kiiresti või odavalt tehtud ning on aega mõelda ja õppida, on selline toimetamine igati lahe õppeprojekt.
Samas vanade autodega möllates on ka teada, et need projektid ei lõppe iial ja elukestev õpe on tagatud.
Parimate soovidega,
Västrik
Tegelikult on tõsi, et sellest tööst piisavalt faktitäpse kokkuvõtte tegemine võtnuks jube palju aega, aga õnneks oli ostunimekiri, mis enamuse tekstist moodustas, nagunii juba olemas.

Kuigi mu isa toimetab vist keskmiselt kuus korra mõne moodsama MB diiselmootori kapitaalremondiga, olime mõlemad vana V8 juures ikka täielikud amatöörid. Ta on nii palju kapitaalsemalt, suuremalt ja huvitavamalt ehitatud kui uuem kraam, et päris paljudes kohtades tekkis aukartus inseneride ees, kes selle kõik peaaegu olematu arvutusvõimsuse ajastul välja on suutnud mõelda. Aega kulus meil seega kindlasti liiga palju, aga õnneks pole ta palgatöö ja sai rahulikult ning vajadusel pikemate mõttepausidega toimetada.
Otsakaane eemaldamine ja tagasi paigaldamine ongi veidi riskantne, kuid tehase juhendite kohaselt plokikaant lahti laskmata väidetavalt tehtav. Otsustasime seega õnne proovida ja kuna sealt lekkeid seni ei ole tuvastanud, tahaks loota, et vedas. Võimalik, et ebasoodsatel tingimustel võib plokikaanetihend otsakaant eemaldades liitepinna osas viga saada, aga kui veab ja ta terveks jääb, ei saa otsakaane külge tagasi tõmbamine vist kaanetihendi muule funkstionaalsusele viga teha.
Sissepritse maha võtmise mõte käis mul samuti korra peast läbi, sest olen erinevatest allikatest näinud ja kuulnud, et seal all võib lahedaid asju leiduda ning kollektori tihendid ei pruugi vanuse ja deformeerumise tõttu tõesti enam üldse midagi pidada. See soovitus on väga hea ja ilmselt võtan selle ka millalgi ette. Ketivahetus ära teha KE Jeti osakonda liialt torkimata tundus esimese sammuna kuidagi turvalisem, sest nii oli suurem lootus, et auto pärast taas sama hästi käima hakkab. Mitut asja korraga tehes võinuks muidu minusuguse amatööri puhul hiljem jälle peamurdmist tekkida, et kas miski läks valesti mehaanika või toitega.
Pihustite tuulutusliini käisin üle ning vahetasin neid kummitorusid kui viimati suitsumasinaga kapoti all möllasin. Tõsi, et iga vana kummidetail on kogu sisselaskesüsteemis risk, sest nad on praktiliselt kõik aja jooksul kõvaks ja rabedaks muutunud. Üritan ikka vastavalt vajadusele vahetada.
Mootoripadjad on vahetatud, amordid mitte, sest need tundusid veel adekvaatsed. Kuna mootorist keresse midagi ei kandu, usun, et sellega on seal siiski enamvähem kõik ok.
V6sa küsimus karteripõhja osas on ka igati õigustatud. Mu meelest peab tehase juhend selles osas paika ning põhja ei saa kuidagi nii alt, et mootorit patjadest ja amortidest lahti ei lase ning ülespoole ei tõsta.
Ülemist õlivanni poolt tundus üldse võimatu õlivarda toru eemaldamata auto alt kätte saada. Toru ei pruugi ennast elusalt või alumiiniumist õlivanni endaga hauda kaasa võtmata kätte andagi. Õnneks saab seda osa lihtsalt nii palju allapoole lasta, et pääseb ka seal vahel toimetama ja vaid kettide vahetamiseks ei pea teda päris alt välja koukima.
Huvitav on nende vanakestega ikka ja kui ei ole tähtis, et töö saaks maru kiiresti või odavalt tehtud ning on aega mõelda ja õppida, on selline toimetamine igati lahe õppeprojekt.
Samas vanade autodega möllates on ka teada, et need projektid ei lõppe iial ja elukestev õpe on tagatud.

Parimate soovidega,
Västrik

