27-11-2025, 10:53 PM
Lahe, et viitsid selliselt asja kajastada.
Minu jaoks oleks selline asja käsitluse kajastamine suurem töö, kui töö auto kallal ise.
Ketiliiniga on reeglina jahh see, et ülemise otsa tallad annavad kõvasti ennem järele, kui alumised. Ülemisi on lihtne vahetada.
Imetlen Su julgust ja riski, et võtta alumiste taldade vahetuseks otsakaas lahti nii, et plokikaaned peale jäävad.
Mina ise ei julgenud seda teed minna. Mul on hetkel oma .968 taastamine pooleli. Mulle tundub see liiga riskantne, just otsakaane tagasisaamine, et plokikaane tihend ellu ka jääks.
Ja muide, MB näeb ette, et plokikaane poldid on 2x kasutatavad, ehk esimest korda lahti võttes ei pea uusi ostma.
Õhufiltri korpuse kinnituse kummikad kivistuvad ära, neid on lihtne vahetada.
Sama juhtub ka kahjuks pritsungi pea kummikatega, need originaalis on sisselaske kolle peale liimitud.
Ma olin üllatunud, kui hoidsin käe vahel uut sisselaske kollektorit (õnnestus soetada) ja nägin, et seal on jube sisse keermestatud.
PS Kohad selleks on õhukanalites olemas! Julgelt puur ja keermestaja kätte.
Ma olen nii mõndagi M116/117 mootorit näppinud ja täna ma soovitaks igal juhul pritsung maha võtta koos sisselaske kollektoriga.
Sisselakse kollektori kummi 0-rõngad on surnud, 101%. Ja see on koht, kus hakatakse lisahapnikku ahmima.
Viimane on teatavasti KE-jeti häälestuse surm.
Need on OEM'na saadavad ja ei maksa suurt midagi.
Ja teine must-be-done ahel on pihustite tuulutusliin. Seal on seda palju, ja need voolikud rabenevad ajaga kergelt.
Mis puutub tihenditesse, siis soovitan tuulata "maailmas ringi", täna veel leiab MB OEM tihendikomplekte suht nalja hinnaga, küll teiselt poolt ookeani.
Nendest tahetakse kiirelt lahti saada, kuna seal põlle peal on AAA kleeps. Ehk teoreetiline asbest.
Ma suutsin ise USA'st saada 120 USD-ga täis mootori rek. komplekti.
Jah, mootori plokil on taga juhipool kanal vedelike väljasaamiseks, ainutl see jube peenike ja umbes, tasub traadiga läbi lükata ja suruõhuga puhtaks teha.
Kiidan Su kajastust! Ja soovitan ja julgustan kiirustama selle teemaga, kuna täna veel kuidagigi leiab tihendeid jms, on selge, et see läheb ajaga aina keerulisemaks.
Jõudu!
PS Kas see mootor Sul seal vähe väsinult ei istu? Mootoripadjad ja amordid oled vahetanud?
Minu jaoks oleks selline asja käsitluse kajastamine suurem töö, kui töö auto kallal ise.
Ketiliiniga on reeglina jahh see, et ülemise otsa tallad annavad kõvasti ennem järele, kui alumised. Ülemisi on lihtne vahetada.
Imetlen Su julgust ja riski, et võtta alumiste taldade vahetuseks otsakaas lahti nii, et plokikaaned peale jäävad.
Mina ise ei julgenud seda teed minna. Mul on hetkel oma .968 taastamine pooleli. Mulle tundub see liiga riskantne, just otsakaane tagasisaamine, et plokikaane tihend ellu ka jääks.
Ja muide, MB näeb ette, et plokikaane poldid on 2x kasutatavad, ehk esimest korda lahti võttes ei pea uusi ostma.
Õhufiltri korpuse kinnituse kummikad kivistuvad ära, neid on lihtne vahetada.
Sama juhtub ka kahjuks pritsungi pea kummikatega, need originaalis on sisselaske kolle peale liimitud.
Ma olin üllatunud, kui hoidsin käe vahel uut sisselaske kollektorit (õnnestus soetada) ja nägin, et seal on jube sisse keermestatud.
PS Kohad selleks on õhukanalites olemas! Julgelt puur ja keermestaja kätte.
Ma olen nii mõndagi M116/117 mootorit näppinud ja täna ma soovitaks igal juhul pritsung maha võtta koos sisselaske kollektoriga.
Sisselakse kollektori kummi 0-rõngad on surnud, 101%. Ja see on koht, kus hakatakse lisahapnikku ahmima.
Viimane on teatavasti KE-jeti häälestuse surm.
Need on OEM'na saadavad ja ei maksa suurt midagi.
Ja teine must-be-done ahel on pihustite tuulutusliin. Seal on seda palju, ja need voolikud rabenevad ajaga kergelt.
Mis puutub tihenditesse, siis soovitan tuulata "maailmas ringi", täna veel leiab MB OEM tihendikomplekte suht nalja hinnaga, küll teiselt poolt ookeani.
Nendest tahetakse kiirelt lahti saada, kuna seal põlle peal on AAA kleeps. Ehk teoreetiline asbest.
Ma suutsin ise USA'st saada 120 USD-ga täis mootori rek. komplekti.
Jah, mootori plokil on taga juhipool kanal vedelike väljasaamiseks, ainutl see jube peenike ja umbes, tasub traadiga läbi lükata ja suruõhuga puhtaks teha.
Kiidan Su kajastust! Ja soovitan ja julgustan kiirustama selle teemaga, kuna täna veel kuidagigi leiab tihendeid jms, on selge, et see läheb ajaga aina keerulisemaks.
Jõudu!
PS Kas see mootor Sul seal vähe väsinult ei istu? Mootoripadjad ja amordid oled vahetanud?
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”


