26-12-2024, 09:30 AM
(25-12-2024, 05:15 PM)PriitKre Kirjutas: ...
W221, S500, 2006a., tagavedu, ls 460 000 km.
... Auto käis hiljuti veermikuremondis, kus vahetati mingeid pukse ja hoobasid, kardaani leevendit ning tehti sillastend. Kui ma sain auto remondist tagasi, oli tekkinud vibratsioon. Vibratsioon on selline, et seda on tunda alates 90 km/h ja suurematel kiirustel. Vibratsioon ei ole pidev, see avaldub väga selgelt siis, kui vabastad gaasi. Kui vedu on taga püsikiirusehoidjaga, siis on vibratsioon imepisike või pole seda üldse (kui natukenegi on vedu taga). Kui kiirendad, siis samuti pole vibratsiooni, aga kui vabastad gaasi, tuleb kohe tuntav vibratsioon. Ehk vibratsioon on tunda siis, kui vedu pole taga.
...
Kardaan vales nuudis kokku pandud, halvasti leevendi küljes või üldse halb/täiesti praak leevendi. Variant võib olla ka leevendi paigaldusel puhastamata jäänud flantsid, kus mingi pasatükk tõmbab veidi viltu.
"Viiesajase" mootoril on piisavalt jaksu, et keerata ka kehvemast materjalist leevendile pinget peale sedapalju, et viga kaoks. Aga vabalt veeredes võtab vibrava asendi.
Kõik muud asjad ei saa üleöö vibrama hakata. Ikka see, mida näpiti. Iseasi, kuidas saada töökoda seda tunnistama... Mida võiks vaadata - kui sel leevendil on metallvõru ümber, siis see võib käest kukkumisel mõlki minna ja huvitavaid järelmeid anda.
Kas tead, millise tootja/pakendaja leevendi külge sai?
Kardaan pöörleb sadu pöördeid minutis...
Veljed ja pidurikettad vibravad alati sõltuvalt pöörlemissagedusest, mootori vedu neile mõju ei avalda. Rehvidele võib avaldada, aga enamasti siiski mitte - köwer on ikka köwer, tallamisest hoolimata.