03-10-2022, 08:50 PM
(03-10-2022, 12:06 PM)v6sa Kirjutas: Kuniks X velg (ja sellel olev rehv) on samas mõõdus, kui OEM, pole ju vahet.
Aga oluliselt erineva velje (ja ilmselt ka rehvimõõdu) korral võib küll nalja saada, see on õige. Meeldetuletus omal kohal.
Ei oma rehvi diameeter ja laius midagi olulist.
Jälgima peab pm ühte faktorit.
Kui orikas(mu 204-l on ees 8" ja ET50) ikka ei meeldi,siis keera sinna või 9" alla.Jälgima peab ainult seda,et "koormuspunkt" samale kohale jääb.Ja seda saab offsetiga regullida.Keeruline seletada,aga äkki on kuidagi mõistetav...
Et sisse-välja peab vehv sama palju liikuma.Hulluks läheb asi siis,kui sama laial veljel lihtsalt offsetiga kugugi poole liikuda.Sama nagu lihtsalt flants vahele visata.Siis tekibki laagritele ja muudele asjadele liigne koormus ning asju hakkab juhtuma.
Mu vagunil on näiteks ees 8,5 lai velg ja esteetika pärast 255 lai rehv ja sõidab 99% sama hästi nagu 8,0 laia velje ja 225 laia rehviga.ET veljel lihtsalt nii palju väiksem,et koormus langeb võrdselt mõlemale poole.
Ja läbimõõdu juures pole ka autol vahet,kas sealt 18 või 20 tolli rattad.Sellest vahest saab ainult selg ja tagumik aru.Õhu puhul ei pruugigi sõites aru saada....