15-05-2022, 05:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-05-2022, 06:29 PM ja muutjaks oli chrishere.)
(15-05-2022, 04:50 PM)onu_siim Kirjutas: Kalibreerimine on reeglina vajalik ainult aju või nivooanduri vahetuse korral (vahest ka peale üksiku padja vahetust, kui tootjad näiteks erinevad) ning ideaalis tehakse sillastenditõstukil, mitte kuskil õuepeal. Samuti on kalibreerimise eeltingimuseks toimivad nivooandurid ning nende hoobade vaba liikuvus ning tihedus munakate otsas.
Selgusetuks jääb, kuidas auto ise sai seda tahta???
Kirjelduse põhjal ei näe ka klapiploki vahetamise otstarbekust hetkel.
See on hea küsimus, kuidas auto seda nõudis. Käisin töökojas 1 ning siinses piirkonnas (Costa del Sol) on see tegelikult ainuke, mida ma julgen ise kõige rohkem usaldada, küll aga ei väida, et teised teeks midagi suurelt kehvemat, aga kogu suhtlus ja lähenemine ning läbipaistvus on neil hea. Ning sealt tehti diagnostikat ning öeldi, et vajab kalibreerimist. Inimene ise oli siis Mercedes pikaldane töötaja, aga võib justkui arusaam jääda, et ta enam nende all ei toimeta.
Selle sama infoga siis ma hakkasin uurima, et kellel see võimalikkus olemas on. See, et auto nõudis = diagnostika tulemus. Küll aga miks alguses toimis ja järsku läks esiosa alla ja vajalik oli nüüd järksu ka kalibreerimine, seda ma kommenteerida ei oska. Kas siis elektroonika vedas alt ja läks lolliks ning seetõttu oli vaja anda ette uus info.
Kus see etteantud nivooandur asub? Üks aeg oli kitsaskohaks esiosa kardaan, kus sai vaheatud liigendid ja värgid. Kõiki nimetusi ei tea nüüd öelda ning paremal pool see laagritega kummiosa, mis kõige rohkem liigub rataste pööramisel, nagu õlg (veovõlli ots?). Saan aru, et aju on eraldi ning pole üheskoos klapiplokiga?
Samuti ma arvasin, et kalibreerimine miski 15-30 min ja korras, et masin ise suudab mõelda. Aga sain aru, et E mudelil tuleb rakendada kahte inimest, eraldi masinaga sõita ja siis kalibreerida. Mõnel teisel mudelil suudab masin ise mõelda ja saab lihtsalt arvutiga, oli vist GLS mudel?
Lõbu maksis ümmarguselt 200 eurot, pärast parendasid selle hinna sees ka kompressori elektroonika niiskuse kitsaskoha. Otsene Mercedes küsis sama hinda kalibreerimise eest. Aga nende juurde ei jäänud, kuna nende suhtlus ja kõik lähenemine polnud üldse kiita. Praegune koht näib üldises pildis viisakas ja suheldakse professionaalselt + head hinnangud, aga sisetunne kuidagi tekitab teatud osas küsimusi. Või siis elektroonika kukubki järsku alt.
Saan selliselt aru, et kompressor saadab õhu klapiplokki ja siis viimane jagab vastavalt infole selle erinevate külgede vahel ära. Küll aga esiosa võis sellest alla vajuda, et kompressori elektroonikavidin oli saanud niiskust ning siis ei saanud normaalselt õhku edastada? Samas kui klapiplokk jaotab õhku ja üks ühendus hästi ei toimi, siis võib saata vähem õhku ühele poole ja rohkem teisele?
Üldises pildis näib, et vasak tagumine pool on tsipa kõrgemal ja teised ühtsel tasandil. Ilmselt miski +- kõikumine lubatud. Aga võrlduseks, et kui hoida võtit püstisena, siis vasakule tagumisele poole mahtus alla, teistele mitte. Samas ka tasapind oluline. Ning kui tõsta masinat kõrgemale tasandile, siis justkui tõstab autot liiga palju (või mis ta olema peaks). Jäi mulje, et alguses tõstis teatud maani ja siis pärast tõstis veel juurde.
Klapiploki vahetuse vajadus tuli mehaaniku uurimuse ja diagnostika tulemusel, kuna seal väidetavalt miskit veel naljatas ning tulemuseks, et klapiplokk vajab vahetust. Mina kes mehaanik ei ole ning pole autode putitamisega kokku puutunud (ainult kogemused mis olnud ja niipalju kui võimalik natuke kõrval olla), siis ma oskan ainult õlgu kehitada. Ma võin arvuteid lahti võtta.