03-05-2022, 06:20 PM
Pead ülemäära vaevata ei maksa, las auto toimetab ja kui miski talle ei meeldi, siis paneb lambikese armatuuris põlema. Aga kuna siin teemas juba jutustamiseks läks, siis räägin oma kogemusest natuke. Mul on praegu tööautoks diiselmootoriga Peugeot ja ka eelmine tööauto oli diiselmootoriga Peugeot (vanem mudel praegusest autost). Ühel oli peal Siemensi engine management, teisel Boschi engine management (mootorijuhtimine eesti keeles). Kasutades Bosch KTS 560 diagnostikatestrit vaatasin ma aeg ajalt aktuaalväärtusi (mõni ütleb live data). Sealt oli näha näiteks kui tihti auto dpf ise põletab (keskmine põletusvahemik kilomeetrites), samuti mitu km tagasi viimati põletas ja palju muudki. Kaks huvitavat numbrit leidsin veel. Mitu kilomeetrit tagasi dpf vahetati ja mitu kilomeetrit on mul jäänud veel dpf vahetuseni sõita. Mõlemal autol oli nagu juba tehase poolt sisse programmeeritud dpf vahetus 175 000 km läbimise järel kui ma nüüd õigesti mäletan. Mina sõidan aastas ca 30 000 km. Vestlesin sel teemal ka ühe targa inimesega, kelle eesnimi on Lear ja kes töötab ühes prantsuse autosid remontivas firmas. Tema jutu järgi 9 autol 10-st, mis saavutavad läbisõidu 175 000 km tegelikult dpf vahetada ei tule, lihtsalt ütled autole testriga, et panime sulle uue dpf filtri ja elu läheb edasi. Ühel juhul siis vahetad reaalselt ka filtri ära (ju see auto sai rohkem linnas sõita). Eelmine vanem masin sõidab meil firmas ühe teise inimese käes edasi ja läbisõit võiks tänaseks mingi 200 000 km olla ja kuuldavasti ei ole autol dpf vahetatud. Minu praeguse auto läbisõit on alla 50 000 km ja dpf-ga probleeme ei ole. Võimalik, et ka teised autotootjad programmeerivad tehases dpf -le mingi oodatava eluea (läbisõidu). Eks teadjamad võivad kommenteerida.