10-11-2021, 09:46 PM
KE-Jetroniku puhul on ujuva/hüpleva tühikäigu põhjuseks 99%-lise tõenäosusega surnud ferriitradadega segusiibri asendiandur (POTI sensor märksõnaks).
BOSCHi oma oli alla 200.-, Hiinakas alla 20.- (mina pole julgenud proovida). Keera see maha ja inspekteeri üle. Tühikäigu asend on reeglina ferriidi ära kulutanud ja haljas metall on silmale näha. Tagasipannes peab olema õige tühikäiguga ahela pinge seal 0,7V, saab testri peale jätta ja paika timmida. Ma soovitan soojalt see üle vaadata, või selliselt hästi hoitud/peetud autol kohe uus külge panna. Üllatud, kui siidiselt mootor käima hakkab tühikäigul.
Järgmiseks soovitan isenokkijal gaasisiibri lüliti asendid üle kontrollida, 3-ne pin tuleb alt ülesse ploki peale, seal liitub läbi pistiku auto elektrisüsteemiga. Töösooja tühikäigu asendil peab olema "lühis" keskmise klemmi ja äärmise vahel. Teispidi lühis peab olema kick-downi korral (Selle olemuselt lihtsa puudumise tõttu jäävad enamus hobused lahja segu ja "lahja" süütenurka kinni). Gaasihoovastik peab olema sellel autol ideaalselt paigas. Kui on ASR peal, on asi keerulisem ja sageli keerab ideaalsuse tuksi gaasihoovastikus olev amort (Mis võtab juhi "jala jõu" enda peale, kui see gaasi peale tallab ja ASR'i servo alla viib). Oli teine ka arvestatava hinnaga uuena.
Kui soojust peast läheb käivitus pikale, siis KE-Jetronik'u viga on sageli kütusepumba ahelas olev rõhuklapp, CIS annab külmalt pealt kütust pihustist juurde kollektorisse, külmast peast mitte, eeldatakse, et rõhk jääb ülesse kütte ahelas.
Sattusin hoogu, aga kuna endal samuti vanakesi, kes tähelepanu aeg-ajalt tahavad, siis hea mälu läbi treenida vahepeal.
Pikki talveõhtuid garaaži!
PS EHA tihendid olid IMO eraldi müügil, äkki isegi EPC-s endas lausa.
BOSCHi oma oli alla 200.-, Hiinakas alla 20.- (mina pole julgenud proovida). Keera see maha ja inspekteeri üle. Tühikäigu asend on reeglina ferriidi ära kulutanud ja haljas metall on silmale näha. Tagasipannes peab olema õige tühikäiguga ahela pinge seal 0,7V, saab testri peale jätta ja paika timmida. Ma soovitan soojalt see üle vaadata, või selliselt hästi hoitud/peetud autol kohe uus külge panna. Üllatud, kui siidiselt mootor käima hakkab tühikäigul.
Järgmiseks soovitan isenokkijal gaasisiibri lüliti asendid üle kontrollida, 3-ne pin tuleb alt ülesse ploki peale, seal liitub läbi pistiku auto elektrisüsteemiga. Töösooja tühikäigu asendil peab olema "lühis" keskmise klemmi ja äärmise vahel. Teispidi lühis peab olema kick-downi korral (Selle olemuselt lihtsa puudumise tõttu jäävad enamus hobused lahja segu ja "lahja" süütenurka kinni). Gaasihoovastik peab olema sellel autol ideaalselt paigas. Kui on ASR peal, on asi keerulisem ja sageli keerab ideaalsuse tuksi gaasihoovastikus olev amort (Mis võtab juhi "jala jõu" enda peale, kui see gaasi peale tallab ja ASR'i servo alla viib). Oli teine ka arvestatava hinnaga uuena.
Kui soojust peast läheb käivitus pikale, siis KE-Jetronik'u viga on sageli kütusepumba ahelas olev rõhuklapp, CIS annab külmalt pealt kütust pihustist juurde kollektorisse, külmast peast mitte, eeldatakse, et rõhk jääb ülesse kütte ahelas.
Sattusin hoogu, aga kuna endal samuti vanakesi, kes tähelepanu aeg-ajalt tahavad, siis hea mälu läbi treenida vahepeal.
Pikki talveõhtuid garaaži!
PS EHA tihendid olid IMO eraldi müügil, äkki isegi EPC-s endas lausa.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”