20-06-2021, 12:15 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-06-2021, 12:26 AM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Olen unustanud ühe olulise meelelahutusliku peatüki ja kui lubate, võtan mõne sõnaga nii endale kui võibolla teistele kogemuste talletamiseks kokku W126 iluvõre saaga.
Iluvõredega on nii, et Saksamaalt toodud autodel on praktiliselt alati tarvis vahetada vähemalt selle plastikosa ning liistud. Seekord oli asi aga hullem. Mu auto iluvõreplastiku oli elukunstnikust eelmine omanik ühes peeglikorpustega mustaks värvinud ja nagu varasemalt kirjutatud, oli võre üks külg ka mõlkis. Põhimõtteliselt oli seega kogu iluvõre kasutuskõlbmatu.
Juba siis kui esimesel talvel peale selle auto saabumist Janeki juurest juppe tõin, sain ta käest ka komplektse iluvõre, mille liistud olid küll hävinenud ja plastik ühest kohast katki, kuid kroomraam igati korralik. Seega mõtlesin, et edasi on kõik lihtne nagu alati - tellin esindusest plastikresti ja liistud, kruvin kogu kupatuse auto külge ja olen endaga maru rahul. W124 ja W201 autode juures on see strateegia ju alati toiminud.
Paraku ei ole W126 kerega auto puhul see tänaseks kõik enam üldse nii lihtne.
Iluvõre sisu ehk plastikosa hind Veho süsteemis on küll mõistlik, kuid seda ei saa enam tellida. Samuti ei ole võimalik tellida vertikaalset ehk keskmist püstist kroomliistu. Hea uudis on, et horisontaalseid liiste, mida kulub võre kohta 6 tk, veel saab, kuid halb uudis on, et neid saab tükihinnaga 42 eurot.
Mis siis ikka. Võtsin taas Janekiga ühendust ning soetasin ta käest vähemalt järgmise plastikdetaili. Mitukümmend aastat vana asjana oli aga seegi keskelt pisut lõhki ja kuigi see ilmselt ei oleks näha jäänud, ei tahtnud ma seda esialgu külge kruvida. Seega tuli järjekordselt eBay ja mu venna abiga Saksamaalt kolmaski rest.
Puudu jäid veel liistud. Arvasin, et eBay on neid raudselt 10-eurise tükihinnaga pilgeni täis, aga võta näpust. Pigem on nii, et eBays on originaalliistude hinnad isegi kõrgemad kui esinduses.
Seega tuli asuda kaaluma alternatiive. Mingi kodanik müüs (ja müüb vist tänaseni) komplekti väidetavalt W126 iluvõreliiste umbes 70 euroga. Nende tegelikku hinda teades, võis arvata, et tegemist ei pruugi olla õigete asjadega, aga kuna katsetamine oli odav, tellisin need ära. Kohale tulid loomulikult täiesti valed asjad.
Konkreetne müüja oli tegelikult tavaline kelm, kelle otsa sattus hiljem ka Saksamaal elavaid kodanikke ning kelle ärimudel on, et ta ostab kõige odavamid W202 või muu sellise uuema Mercedese liiste ning müüb neid W116 ja W126 omade pähe edasi. Kuna seda võis hinna tõttu siiski ette aimata ning see 70 eurot oli käesoleva projekti juures seni ka ainus mõttetult tehtud kulu ja auto hinna juures tühine, tasus proovida.
Kuna oli selge, et iluvõre on tarvis tulede ja stange külgesättimiseks auto külge panna, pesin Saksamaalt pärit plastikosa vannis puhtaks...
...ja muterdasin harjumuspäraselt elutoapõrandal selle asja kõige ilusamaid olemasolevaid kasutatud liiste valides kokku. Seda kannatas juba täitsa vaadata.
Nüüd oli aega liiste edasi otsida. Vanu laojääke visatakse aegajalt ikka müüki ja kui piisavalt järjekindel olla, on võimalik ka haruldasi detaile hankida. Pärast pikki otsinguid leidsin vertikaalse ehk püstise liistu lõpuks Ameerikamaalt ning nii nagu varasemalt peegliklaasiga, oli ka selle puhul teda lahti pakkides selgelt näha, et ta on tõesti vana uus asi. Nii vähe on haraka tüüpi inimesel õnneks tarvis.
Horisontaalsete liistude leidmine on selles mõttes endiselt lihtne, et kui oled nõus 35-42 eurot tükist maksma, ei tee universum nende soetamiseks erilisi takistusi. Ma ei olnud ning ei ole veel ka praegu.
Järgmise katsetusena tellisin komplekti Truckteci iluvõreliiste, mis on müügil õige varuosakoodiga (A1168880185), kuid mille juures on näidatud, et nad sobivad vaid W123 autodele. Trucktec on selles mõttes lahe tootja, et ettevõte on alguse saanud sellest, et paar vanade Mercedeste omanikku Saksamaal ei leidnud oma autodele kvaliteetseid varuosi ning vähemalt need jupid, mida olen nende valmistatuna soetanud, on olnud jaburalt kvaliteetsed. On esinenud olukordi, kus nende toode tundub kvaliteetsem kui originaal või on originaalist täielikult eristamatu kvaliteediga ning seetõttu lootsin, et võibolla on pakutavad liistud piisavalt pikad ka W126 autol kasutamiseks. Pakk tuli paarinädalase ootamise järel kohale ja mul on siiralt kahju, et sellest välja tulnud liistud tõepoolest vaid W123 jaoks piisavalt pikad on, sest ka sel korral oleks detailide kvaliteet kasutamiseks ideaalne.
Ja seega on mu auto küljes seni endiselt kasutatud liistudega koostatud iluvõre, aga ta ei näe nii kole välja, et peaksin kiirelt selle probleemi lahendamisega tegelema. Aega on ja küll need puuduvad liistud ka lõpuks leitakse.
Kokkuvõtvalt võib aga õppetunnina öelda, et W126 iluvõre jupihaaval taastamine on aeganõudev ja üldse mitte odav ning kui kuskil pakutaks 350 euroga komplektset ja ilusat asja, tasub see kindlasti korraga soetada.
Iluvõre saaga tipneb märgiga. Selle kroomipind ei olnud enam väga ilus ja tellisin koos muude iluvidinatega uue. Mingil hetkel aga suhtlesin Sm. Tihhonoviga, kes parasjagu samuti ühe W126 projektiga tegeles ning jutu käigus sain teada, et vana märk ei ole uuega samasugune. Nimelt on vana varuosa alus ehk iluvõre pinnal puhkav rõngas pisut suurem kui see, mida praegu tellides saada õnnestub. Ja uut märki monteerima asudes võisin jõuetult vaid fakti konstateerida, et nii see tõepoolest on. Õnneks ei olnud mu vana märgi alusel häda midagi ja loomulikult tuli detailitäpsuse huvides täiesti uus originaaltoode laiali lammutada ja kahest üks kokku ehitada. Isegi Saksa auto on seega jõudnud Nõukogudemaal toodetutega mõneti sarnasesse olukorda, kus ostes uue varuosa, tuleb see kõigepealt ära remontida.
Kui vana ja uus lõpuks üheks said ning see asi iluvõrel koha sisse võttis, võis vähemalt praeguseks iluvõre saagale joone alla tõmmata. Oli lustlik ja kroomisärane peatükk, mida loodan millalgi kindlasti korrata.
Iluvõredega on nii, et Saksamaalt toodud autodel on praktiliselt alati tarvis vahetada vähemalt selle plastikosa ning liistud. Seekord oli asi aga hullem. Mu auto iluvõreplastiku oli elukunstnikust eelmine omanik ühes peeglikorpustega mustaks värvinud ja nagu varasemalt kirjutatud, oli võre üks külg ka mõlkis. Põhimõtteliselt oli seega kogu iluvõre kasutuskõlbmatu.
Juba siis kui esimesel talvel peale selle auto saabumist Janeki juurest juppe tõin, sain ta käest ka komplektse iluvõre, mille liistud olid küll hävinenud ja plastik ühest kohast katki, kuid kroomraam igati korralik. Seega mõtlesin, et edasi on kõik lihtne nagu alati - tellin esindusest plastikresti ja liistud, kruvin kogu kupatuse auto külge ja olen endaga maru rahul. W124 ja W201 autode juures on see strateegia ju alati toiminud.
Paraku ei ole W126 kerega auto puhul see tänaseks kõik enam üldse nii lihtne.
Iluvõre sisu ehk plastikosa hind Veho süsteemis on küll mõistlik, kuid seda ei saa enam tellida. Samuti ei ole võimalik tellida vertikaalset ehk keskmist püstist kroomliistu. Hea uudis on, et horisontaalseid liiste, mida kulub võre kohta 6 tk, veel saab, kuid halb uudis on, et neid saab tükihinnaga 42 eurot.
Mis siis ikka. Võtsin taas Janekiga ühendust ning soetasin ta käest vähemalt järgmise plastikdetaili. Mitukümmend aastat vana asjana oli aga seegi keskelt pisut lõhki ja kuigi see ilmselt ei oleks näha jäänud, ei tahtnud ma seda esialgu külge kruvida. Seega tuli järjekordselt eBay ja mu venna abiga Saksamaalt kolmaski rest.
Puudu jäid veel liistud. Arvasin, et eBay on neid raudselt 10-eurise tükihinnaga pilgeni täis, aga võta näpust. Pigem on nii, et eBays on originaalliistude hinnad isegi kõrgemad kui esinduses.
Seega tuli asuda kaaluma alternatiive. Mingi kodanik müüs (ja müüb vist tänaseni) komplekti väidetavalt W126 iluvõreliiste umbes 70 euroga. Nende tegelikku hinda teades, võis arvata, et tegemist ei pruugi olla õigete asjadega, aga kuna katsetamine oli odav, tellisin need ära. Kohale tulid loomulikult täiesti valed asjad.
Konkreetne müüja oli tegelikult tavaline kelm, kelle otsa sattus hiljem ka Saksamaal elavaid kodanikke ning kelle ärimudel on, et ta ostab kõige odavamid W202 või muu sellise uuema Mercedese liiste ning müüb neid W116 ja W126 omade pähe edasi. Kuna seda võis hinna tõttu siiski ette aimata ning see 70 eurot oli käesoleva projekti juures seni ka ainus mõttetult tehtud kulu ja auto hinna juures tühine, tasus proovida.
Kuna oli selge, et iluvõre on tarvis tulede ja stange külgesättimiseks auto külge panna, pesin Saksamaalt pärit plastikosa vannis puhtaks...
...ja muterdasin harjumuspäraselt elutoapõrandal selle asja kõige ilusamaid olemasolevaid kasutatud liiste valides kokku. Seda kannatas juba täitsa vaadata.
Nüüd oli aega liiste edasi otsida. Vanu laojääke visatakse aegajalt ikka müüki ja kui piisavalt järjekindel olla, on võimalik ka haruldasi detaile hankida. Pärast pikki otsinguid leidsin vertikaalse ehk püstise liistu lõpuks Ameerikamaalt ning nii nagu varasemalt peegliklaasiga, oli ka selle puhul teda lahti pakkides selgelt näha, et ta on tõesti vana uus asi. Nii vähe on haraka tüüpi inimesel õnneks tarvis.
Horisontaalsete liistude leidmine on selles mõttes endiselt lihtne, et kui oled nõus 35-42 eurot tükist maksma, ei tee universum nende soetamiseks erilisi takistusi. Ma ei olnud ning ei ole veel ka praegu.
Järgmise katsetusena tellisin komplekti Truckteci iluvõreliiste, mis on müügil õige varuosakoodiga (A1168880185), kuid mille juures on näidatud, et nad sobivad vaid W123 autodele. Trucktec on selles mõttes lahe tootja, et ettevõte on alguse saanud sellest, et paar vanade Mercedeste omanikku Saksamaal ei leidnud oma autodele kvaliteetseid varuosi ning vähemalt need jupid, mida olen nende valmistatuna soetanud, on olnud jaburalt kvaliteetsed. On esinenud olukordi, kus nende toode tundub kvaliteetsem kui originaal või on originaalist täielikult eristamatu kvaliteediga ning seetõttu lootsin, et võibolla on pakutavad liistud piisavalt pikad ka W126 autol kasutamiseks. Pakk tuli paarinädalase ootamise järel kohale ja mul on siiralt kahju, et sellest välja tulnud liistud tõepoolest vaid W123 jaoks piisavalt pikad on, sest ka sel korral oleks detailide kvaliteet kasutamiseks ideaalne.
Ja seega on mu auto küljes seni endiselt kasutatud liistudega koostatud iluvõre, aga ta ei näe nii kole välja, et peaksin kiirelt selle probleemi lahendamisega tegelema. Aega on ja küll need puuduvad liistud ka lõpuks leitakse.
Kokkuvõtvalt võib aga õppetunnina öelda, et W126 iluvõre jupihaaval taastamine on aeganõudev ja üldse mitte odav ning kui kuskil pakutaks 350 euroga komplektset ja ilusat asja, tasub see kindlasti korraga soetada.
Iluvõre saaga tipneb märgiga. Selle kroomipind ei olnud enam väga ilus ja tellisin koos muude iluvidinatega uue. Mingil hetkel aga suhtlesin Sm. Tihhonoviga, kes parasjagu samuti ühe W126 projektiga tegeles ning jutu käigus sain teada, et vana märk ei ole uuega samasugune. Nimelt on vana varuosa alus ehk iluvõre pinnal puhkav rõngas pisut suurem kui see, mida praegu tellides saada õnnestub. Ja uut märki monteerima asudes võisin jõuetult vaid fakti konstateerida, et nii see tõepoolest on. Õnneks ei olnud mu vana märgi alusel häda midagi ja loomulikult tuli detailitäpsuse huvides täiesti uus originaaltoode laiali lammutada ja kahest üks kokku ehitada. Isegi Saksa auto on seega jõudnud Nõukogudemaal toodetutega mõneti sarnasesse olukorda, kus ostes uue varuosa, tuleb see kõigepealt ära remontida.
Kui vana ja uus lõpuks üheks said ning see asi iluvõrel koha sisse võttis, võis vähemalt praeguseks iluvõre saagale joone alla tõmmata. Oli lustlik ja kroomisärane peatükk, mida loodan millalgi kindlasti korrata.