11-06-2021, 11:03 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-06-2021, 03:17 PM ja muutjaks oli ulst.)
Tere kõigile!
Kaevasin selle teema jälle foorumisügavustest välja. Auto on endiselt alles ja täitsa tip-top korras oma vanuse kohta.
Viimasest postitusest on juba 6 aastat möödas, selle ajaga olen auto kallal pisut nokitsenud, kuid tervelt 3 hooaega jäi temaga mul üldse vahele:
2015
Suvel sõitsin temaga ringi, kuid kuna sellel aastal oli käimas ka maja renoveerimine ja juurdeehitus, siis erilist tähelepanu auto ei saanud. Ei olnud otseselt vaja ka, kõik toimis.
2016
Kevadel sündis laps, autodega tegelemiseks sellel aastal aega ei jäänud, kuid W123 ajasin suvel siiski välja. Sõitsin temaga vähe, suve lõpus hakkasid mõned tehnilised mured kimbutama. Viisin töökotta kus tuli välja, et veovõllid on läbi ja pidurid vajavad korrastamist. Selle käigus leiti töökojas juhi istme alt ka väike roosteauk. See oli kõige ebameeldivam üllatus, sest talvel ma ju selle autoga ei sõida, masin seisab garaažis, lasen korrosioonivastase õliga kõik kohad üle ja ikka kipub rooste ligi. Kuna keredetailidele oli ka mõne aastaga mõningaid täkkeid ja väiksemaid roostemulle tekkinud, siis viisin sügisel auto uuesti ülevärvimisele. Kõik võeti laiali, auk põhjas parandati ja auto värviti üleni üle uuesti.
2017
Kevadel sain auto värvimisest kätte. Värv oli väga hästi õnnestunud, auto nägi väga hea välja, kuid lähemalt vaadates torkasid silma päris mitmed pisivead. Liistud olid vanade tüüblitega tagasi pandud ja osad nurgad selle tõttu veidi irvakil, uksetihendid olid kannatada saanud, ühel esitulel oli sisu plast kerevärvi värvitud(???) ja minu jaoks kõige hullem: juhi ukse alumine liist oli kereliimiga paigaldatud. Oli näha, et eemaldamisel oli selle klambrid ära rikutud. Kurvaks tegi just see, et ma spetsiaalselt enne palusin kõik uued tüüblid panna, kõik asjad originaal kinnitustega teha ja kui lahtivõtmise juures abi on vaja, siis tulen hea meelega ise kohale. Töökojas lubati need vead parandada suve jooksul, tuletasin ennast ka korduvalt meelde, kuid ootan seda kõnet kahjuks siiamaani.
Kuigi tegelikult olid need pisiasjad ja neid ei olnud nii palju, jättis see kuidagi mõru maigu ning võttis mult motivatsiooni sellel aastal autoga ise midagi ära teha. Sõitsin temaga suve jooksul u 500km ja viisin maale garaaži seisma.
2018 - 2020
2018, 2019 ja 2020 hooajad jäid autol täiesti vahele. Seisis nukralt garaažis ja ootas. 2020 suvel küll ajas isa ta korraks välja ja võttis ette pidurid: uued supportid ja klotsid, kettad olid praktiliselt uued all.
Samal ajal eksisin mina ära BMW-maale, kus ostsin ühe E38 735i, mille uuele elule äratasin ja töökaaslasele müüsin. Seejärel ühe E93 330d, mis paraku vastupidiselt ootustele ka elule äratamist vajas. Ka see õnnestus päris hästi ja auto sai hea, kuid ka selle müüsin 2020 suvel ära.
2021
Eelmise aasta jõulude ajal maal saunas käies nägi tütar garaažis seisvat W123 ja ütles, et ta tahab selle autoga sõita (üks viimaseid sõite oligi 2017 aastal koos tütrega, kui ta vaevu aastane oli). Lubasin, et suvel saab.
Kevadel ajas isa maal auto välja, putitas pisut mootorit (klapikambrikaane tihend lekkis) ja viis hooldusesse. Lisaks nö tavalistele asjadele vahetati välja jahutusvedelik ja järjekordselt olid veovõllid läbi. See on väga ilmelik, sest eelmistega sai sõidetud kindlasti alla 1000km. Ma ise arvan, et eelmine kord kui neid vahetati, siis originaalidel olid lihtsalt kummikatted läbi ja asemele saanud järelturu veovõllid olid liiga nõrgad. Nüüd said sinna veidi tummisemad uued asemele. See on minu jaoks järjekordne näide sellest kuidas liiga kergekäeliselt originaaljuppidest loobuda ei tohiks. Ilmselt oleks vanad veovõllid saanud värskendada (rooste maha, värvida, uued kummikatted).
Tõin auto Tartusse ja nüüd olen ka ise sõitmise kõrvalt teda natuke putitanud:
* Leidsin maalt parempoolse originaal esitule, mis tegelikult oli heas korras, kui välja arvata üks läbi põlenud pirnipesa ja pooleks läinud hall plastraam tule ümber. Autol oli küljes aftermarket tuli, selle klaas oli ka juhipoolsest originaaltulest veidi erinev. Võtsin kõrvalistujapoolse tule eest ära ja lammutasin laiali, tegin sama maalt leitud originaaltulega. Puhastasin originaaltule ära ja teise tule pealt jootsin sinna korraliku pirnipesa. Katkise plastiku liimisin kokku. Tulemus sai väga hea ja nüüd on autol taas ees korralikud originaaltuled.
* Võtsin lahti tagant juhipoolse uksepolstri ja laes päikesesirmi paneeli, sest need olid kehvasti paigaldatud - osad klambrid polnud õiges kohas ja hoidsid irvakil. Panin õigesti kokku tagasi.
* Kõrvalistujapoolne tagumine aken vajus alla. Akna alumise serva küljes olev metallist U-profiiliga kinnitus oli läbi roostetanud ja akna küljest lahti tulnud. See oli tegelikult mul "alles" (6 aastat tagasi?) vahetatud, sest täpselt sama asi juhtus ka korra varem. Eelmine kord leidsin varudest ühes tükis oleva asja, kuid ka see andis nüüd järgi. Otsisin nüüd uut, kuid ei leidnud. Seega taastasin olemasoleva. Metalli tegin roostest puhtaks, töötlesin roostesurmaga, katsin seest kahekomponendilise liimiga (et tugevam saaks - rooste oli metalli väga õhukeseks söönud), kruntisin ja värvisin. Loodetavasti kestab nüüd veel mõned aastad.
* Vahetasin aknapesu vedeliku paagi (vanal oli auk sees) ja puhastasin aknapesu düüsid, mis ummistunud olid
Teha on jäänud:
* väljast mõned liistud paremini kinnitada, samuti on olemas osad täitsa uued liistud, mis kuskilt eBayst paar aastat tagasi ostsin
* seest suurem puhastus teha ja mõned pisiparandused
* tagatiiva serva juures mullitab värv ühest kohast, peab keretöökojas käima. Ei saa päris pidama seda roostet kuidagi ikka. Värvimisest alates on alla 1000km sõidetud ja auto on garaažis seisnud terve aja.
Eks suve jooksul jõuab nokitseda.
Olen nüüd autoga mõned nädalad ringi sõitnud, lubadus tütre ees on täidetud, talle meeldib W123-ga sõit väga.
Olen praeguseks leppinud ka sellega, et sellest W123st ei saa kunagi päris 100% perfektset autot. Kuskil on mingil liistul kriips, kuskil on mingi detailide vahe pisut paigast, põhja all on keevituse õmbluseid ja lapitud kohad näha, tagaiste on ülalt pleekinud jne jne. Tegelikult peegeldavad need asjad ju auto ajalugu. Need ei ole vead, vaid aastatega kogutud elukogemus ja lisavad iseloomu.
Põhiline on vaadata, et tehnika oleks korras ja rooste liiga tegema ei hakkaks.
Indrek
Kaevasin selle teema jälle foorumisügavustest välja. Auto on endiselt alles ja täitsa tip-top korras oma vanuse kohta.
Viimasest postitusest on juba 6 aastat möödas, selle ajaga olen auto kallal pisut nokitsenud, kuid tervelt 3 hooaega jäi temaga mul üldse vahele:
2015
Suvel sõitsin temaga ringi, kuid kuna sellel aastal oli käimas ka maja renoveerimine ja juurdeehitus, siis erilist tähelepanu auto ei saanud. Ei olnud otseselt vaja ka, kõik toimis.
2016
Kevadel sündis laps, autodega tegelemiseks sellel aastal aega ei jäänud, kuid W123 ajasin suvel siiski välja. Sõitsin temaga vähe, suve lõpus hakkasid mõned tehnilised mured kimbutama. Viisin töökotta kus tuli välja, et veovõllid on läbi ja pidurid vajavad korrastamist. Selle käigus leiti töökojas juhi istme alt ka väike roosteauk. See oli kõige ebameeldivam üllatus, sest talvel ma ju selle autoga ei sõida, masin seisab garaažis, lasen korrosioonivastase õliga kõik kohad üle ja ikka kipub rooste ligi. Kuna keredetailidele oli ka mõne aastaga mõningaid täkkeid ja väiksemaid roostemulle tekkinud, siis viisin sügisel auto uuesti ülevärvimisele. Kõik võeti laiali, auk põhjas parandati ja auto värviti üleni üle uuesti.
2017
Kevadel sain auto värvimisest kätte. Värv oli väga hästi õnnestunud, auto nägi väga hea välja, kuid lähemalt vaadates torkasid silma päris mitmed pisivead. Liistud olid vanade tüüblitega tagasi pandud ja osad nurgad selle tõttu veidi irvakil, uksetihendid olid kannatada saanud, ühel esitulel oli sisu plast kerevärvi värvitud(???) ja minu jaoks kõige hullem: juhi ukse alumine liist oli kereliimiga paigaldatud. Oli näha, et eemaldamisel oli selle klambrid ära rikutud. Kurvaks tegi just see, et ma spetsiaalselt enne palusin kõik uued tüüblid panna, kõik asjad originaal kinnitustega teha ja kui lahtivõtmise juures abi on vaja, siis tulen hea meelega ise kohale. Töökojas lubati need vead parandada suve jooksul, tuletasin ennast ka korduvalt meelde, kuid ootan seda kõnet kahjuks siiamaani.
Kuigi tegelikult olid need pisiasjad ja neid ei olnud nii palju, jättis see kuidagi mõru maigu ning võttis mult motivatsiooni sellel aastal autoga ise midagi ära teha. Sõitsin temaga suve jooksul u 500km ja viisin maale garaaži seisma.
2018 - 2020
2018, 2019 ja 2020 hooajad jäid autol täiesti vahele. Seisis nukralt garaažis ja ootas. 2020 suvel küll ajas isa ta korraks välja ja võttis ette pidurid: uued supportid ja klotsid, kettad olid praktiliselt uued all.
Samal ajal eksisin mina ära BMW-maale, kus ostsin ühe E38 735i, mille uuele elule äratasin ja töökaaslasele müüsin. Seejärel ühe E93 330d, mis paraku vastupidiselt ootustele ka elule äratamist vajas. Ka see õnnestus päris hästi ja auto sai hea, kuid ka selle müüsin 2020 suvel ära.
2021
Eelmise aasta jõulude ajal maal saunas käies nägi tütar garaažis seisvat W123 ja ütles, et ta tahab selle autoga sõita (üks viimaseid sõite oligi 2017 aastal koos tütrega, kui ta vaevu aastane oli). Lubasin, et suvel saab.
Kevadel ajas isa maal auto välja, putitas pisut mootorit (klapikambrikaane tihend lekkis) ja viis hooldusesse. Lisaks nö tavalistele asjadele vahetati välja jahutusvedelik ja järjekordselt olid veovõllid läbi. See on väga ilmelik, sest eelmistega sai sõidetud kindlasti alla 1000km. Ma ise arvan, et eelmine kord kui neid vahetati, siis originaalidel olid lihtsalt kummikatted läbi ja asemele saanud järelturu veovõllid olid liiga nõrgad. Nüüd said sinna veidi tummisemad uued asemele. See on minu jaoks järjekordne näide sellest kuidas liiga kergekäeliselt originaaljuppidest loobuda ei tohiks. Ilmselt oleks vanad veovõllid saanud värskendada (rooste maha, värvida, uued kummikatted).
Tõin auto Tartusse ja nüüd olen ka ise sõitmise kõrvalt teda natuke putitanud:
* Leidsin maalt parempoolse originaal esitule, mis tegelikult oli heas korras, kui välja arvata üks läbi põlenud pirnipesa ja pooleks läinud hall plastraam tule ümber. Autol oli küljes aftermarket tuli, selle klaas oli ka juhipoolsest originaaltulest veidi erinev. Võtsin kõrvalistujapoolse tule eest ära ja lammutasin laiali, tegin sama maalt leitud originaaltulega. Puhastasin originaaltule ära ja teise tule pealt jootsin sinna korraliku pirnipesa. Katkise plastiku liimisin kokku. Tulemus sai väga hea ja nüüd on autol taas ees korralikud originaaltuled.
* Võtsin lahti tagant juhipoolse uksepolstri ja laes päikesesirmi paneeli, sest need olid kehvasti paigaldatud - osad klambrid polnud õiges kohas ja hoidsid irvakil. Panin õigesti kokku tagasi.
* Kõrvalistujapoolne tagumine aken vajus alla. Akna alumise serva küljes olev metallist U-profiiliga kinnitus oli läbi roostetanud ja akna küljest lahti tulnud. See oli tegelikult mul "alles" (6 aastat tagasi?) vahetatud, sest täpselt sama asi juhtus ka korra varem. Eelmine kord leidsin varudest ühes tükis oleva asja, kuid ka see andis nüüd järgi. Otsisin nüüd uut, kuid ei leidnud. Seega taastasin olemasoleva. Metalli tegin roostest puhtaks, töötlesin roostesurmaga, katsin seest kahekomponendilise liimiga (et tugevam saaks - rooste oli metalli väga õhukeseks söönud), kruntisin ja värvisin. Loodetavasti kestab nüüd veel mõned aastad.
* Vahetasin aknapesu vedeliku paagi (vanal oli auk sees) ja puhastasin aknapesu düüsid, mis ummistunud olid
Teha on jäänud:
* väljast mõned liistud paremini kinnitada, samuti on olemas osad täitsa uued liistud, mis kuskilt eBayst paar aastat tagasi ostsin
* seest suurem puhastus teha ja mõned pisiparandused
* tagatiiva serva juures mullitab värv ühest kohast, peab keretöökojas käima. Ei saa päris pidama seda roostet kuidagi ikka. Värvimisest alates on alla 1000km sõidetud ja auto on garaažis seisnud terve aja.
Eks suve jooksul jõuab nokitseda.
Olen nüüd autoga mõned nädalad ringi sõitnud, lubadus tütre ees on täidetud, talle meeldib W123-ga sõit väga.
Olen praeguseks leppinud ka sellega, et sellest W123st ei saa kunagi päris 100% perfektset autot. Kuskil on mingil liistul kriips, kuskil on mingi detailide vahe pisut paigast, põhja all on keevituse õmbluseid ja lapitud kohad näha, tagaiste on ülalt pleekinud jne jne. Tegelikult peegeldavad need asjad ju auto ajalugu. Need ei ole vead, vaid aastatega kogutud elukogemus ja lisavad iseloomu.
Põhiline on vaadata, et tehnika oleks korras ja rooste liiga tegema ei hakkaks.
Indrek