300 D, 1982, W123 - ulst - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122) +--- Teema: 300 D, 1982, W123 - ulst (/showthread.php?tid=1449) |
300 D, 1982, W123 - ulst - ulst - 21-04-2006 Tervist! Avastasin mõne aja eest selle mõnusa klubi olemasolu. Liige ei ole (veel!), kuid mõtlesin et jagan ka oma liikurist pisut infot. Mark: 300D, W123 Väljalaskeaasta: 1982 Läbisõit: 750 000km+, täpselt ei tea Mootor: 3.0 diisel, 65 kW Värvus: roheline (803 moss green) Lisavarustus: katuseluuk, kesklukk, reguleeritavad tuled Ajaloost: Auto kere on aastast 1982, originaalis 2.4 liitrise diiselmootoriga. Eesti registris on auto aastast 2000 (peretuttava käes). 2002. aastal ostis mu isa selle meie perele, minu kasutusse jõudis see 2003. aastal. Tegemist on minu esimese autoga. 2006. aastal sai alustatud auto renoveerimisega. Tehnika (mootor, osad veermikudetailid, osad liistud, kogu auto sisu) on pärit 1980. aasta valge 300D pealt, mis on meie peres aastast 1993 ning oli viimased aastad kere kehva seisukorra tõttu seisnud. Uuesti liikuma sai auto 2011. aasta kevadel, pisut rohkem kui viis aastat pärast keretööde algust. Pilt aastast 2004: Selline ta oli: vahtraleht, talvine "kerevaha", suured logarid ja muud kaunistused täies hiilguses. Pildid aastast 2006: Päev enne keretöödesse viimist: Seest, "ilus" roheline: Seest, juhi iste oli suht läbi: Hakkasime laiali võtma: Logari alt avanes selline vaade: Põhi seest: Aastal 2013: Aastal 2021: Üritan autot säilitada ja võimalikult originaalilähedasena hoida. Indrek RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - jansa - 21-04-2006 Tõsised vead küll ikka Kiireim remont näeks välja selline, et ma toon oma volvorimaka selle kõrvale ja sinu auto 'vead' muutuvad olematuks Ok, märkamatuks vähemasti. RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - ulst - 23-04-2006 Kahjuks jääb see väljapakutud kiirremont tegemata... Nimelt auto täna hommikul: Väljast said kõik vidinad ära võetud, sisu lahti harutatud. Armatuur ja esiaken ainult jäid hetkel veel külge. Kere üldiselt OK, kuid paar probleemsemat kohta ikka tuli välja: Küljekarp vasaku esiratta juurest: Põhi seest vaadatuna: Keevitamistööd ikka tuleb, kuid eks sellega tegelevad teadjamad mehed edasi. Pikk remont ootab ees. Kuni auto remondis, "pean" siis sellega "leppima": Viimaste piltide wallpaperiks panemise eest peate neiule pildil esmalt 100.- tasuma :biggergrin: RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - Andres - 23-04-2006 mina lepiks selle neiuga ka... või vähemalt senikaua kuini 123 remondis on RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - Kalev - 23-04-2006 see paratamatus on üks tore asi RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - motodoktor - 23-04-2006 Räägi sellest varuvariandist rohkem rahvale. Mis mootor suudab, kuda sõitta om ja ega tel.nr. ka paha ei teeks :lol::lol::lol: RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - Karl - 23-04-2006 Ega see millega "leppima" pead juhuslikult müüa pole,autot siis pean silmas.:cool_rsvd: RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - ulst - 24-04-2006 Ei ole müügis. Liiga hea selleks, et maha müüa :wink: RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - ulst - 22-10-2006 Käisin täna kallil 123-l külas. Endalegi imestuseks vaatan siit foorumist, et tervelt pool aastat(!) on ta remondis olnud (suurema osa ajast seisnud ja oma järge oodanud). Aeg lausa lendab. Keevitustööd hakkavad valmis saama, kuid teha on veel palju. Vähemalt asjad liiguvad, juba väga ootan millal temaga taas liiklema pääsen. Vana arm lõi taas lõkkele RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - ulst - 31-08-2008 Tere, sai see teema foorumisügavustest taas üles kaevatud. Põhjus lihtne - eile saabus lõpuks see päev, kui 123 taas koju jõudis. Ligikaudu 2,5 aastat veetis ta võõras garaažis, asi ei tahtnud kuidagi edeneda. Nüüdseks on Ta väljast 90% valmis, vaid paar liistu on siit-sealt veel puudu. Sisuga on muidugi teised lood - selle juurde alles asume. "Uus" sisu on enamjaolt ka olemas - beež ja poolnahksed istmed. Eks kokkuladumise käigus selgub kas kõik detailid ka kasutatavad on. Mis seni tehtud: Kui auto 2006. aasta kevadel remonti läks, lootsin suve lõpuks temaga taas liikuma saada. Läks teisiti. Kui ma õigesti mäletan, siis keretööd said valmis 2006. aasta lõpuks, 2007 millalgi käis Ta värvimises ja kokku laduma hakkasime alles selle aasta kevadel. Eeltöö käis muidugi pidevalt - doonorautolt said maha kistud kõik detailid, mis vähegi kasutuskõlblikud näisid ja kahest komplektist valisime välja korralikumad. Palju detaile tuli (ja tuleks ka praegu) ka uued osta. Meelde tulevad kohe: kõik uued tuled (üks uus esituli peaks järgmine nädal saabuma), uued karbiliistud, uued alumised aknatihendid (lõikasime uutest 126 omadest), kõik uued tüüblid. Kõik vanad liistud, klaasid, stanged jm. detailid said ükshaaval ära puhastatud - 20+ aasta vanuse kultuurkihi eemaldamine oli päris vaevarikas töö. Vahetatud sai ka käigukast (uus 5k manuaal), kardaan, üks tagavedru ja sidur. Järgmiseks: Järgmise tööna on plaanis vahetada armatuur, seejärel sisu kokku laduda. Siis tuleb kindlasti ka tehniline pool üle vaadata. Kuna Ta esiots väga kõrgel on (hetkel on Ta üleni kõrge, kuna veetis viimased kuu aega tõstukil rippudes), siis tuleb midagi ka vedrustusega peale hakata. Tähtaegade peale enam ei mõtle. Lisan ka mõned perepildid taasühinemisest: Indrek RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - ulst - 31-08-2008 RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - ulst - 27-09-2009 Senimaani ei ole 123 kallal eriti midagi toimunud - ei ole olnud aega, viitsimist. Vahepeal läbis aga W126 väikse noorenduskuuri ja sellege seoses tekkis ka plaan, et järgmiseks kevadeks võiks W123 siiski kokku saada. Auto sisu on umbes sellises seisus: Kuigi enamus sisu detailidest on olemas, on vaja nt. istmed uuesti riide/nahaga katta, osad matid parandada jne. Seega oleks hea kui keegi oskaks soovitada (Tartu kandis) mõnda auto salongi polsterdus- ja õmblustöid tegevat firmat/eraisikut, kes oleks suuteline masina praegusest seisust valmiskujule viima. Auto võiksin tegemisse viia kasvõi kohe. Indrek RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - ulst - 25-07-2010 Tere taas! Palju aega on jälle mööda läinud, kuid nüüd on W123 "haigus" tugevalt välja löönud. Viimased 7-8 nädalavahetust olen auto kallal nokitsenud ja sisu kokku ladunud/väljast lõpetanud. Toon välja mõned asjad mis praeguseks tehtud: Väljast: * keevitatud-pahteldatud-värvitud * Uued esituled. Nendega sain ebameeldiva üllatuse osaliseks kui avastasin, et esitulede juures kaob vaakum ära kuskile. Selgus, et ühel tulel puudus vaakumiga reguleerimise süsteem: kui üks tuli sai uus originaal, siis teine on "B osa". Sai siis tuli laiali võetud ja vana tule küljest reguleerimise asjad üle tõstetud (kuna tulede sisud olid samuti pisut erinevad, siis oli vaja ka üks kinnitus ümber teha). * Uued tagatuled * kõik uued tüüblid, karbiliistud, küljeakende tihendid (lõigatud uutest W126 omadest), katuseluugi tihendid * vanad liistud pestud (2 komplekti) ja valitud korralikumad (mõned kriimud osadel kroomdetailidel siiski on - ikkagi 30a vana masin) * käigukast vahetatud: 5-käiguline manuaal, 280E pealt, tootja Getrag. * põhja alt värvitud, töödeldud CRC SP400 nimelise möginaga (vahalaadne), mastiksiga, osad detailid leotatud vedela korrosioonivastase õliga * uus vasest kütusetorustik * uus sidur * üks tagavedru vahetatud * õhufiltri kopsik puhastatud roostest ja värvitud uuesti mustaks * lukud parandatud * uksetihendid taastatud - kahest halvas seisus komplektist suutsin endalegi üllatuseks valmis teha ühe väga hea komplekti. Kulus bensiini (puhastus erinevast saastast, värvist ja millest iganes), pisut liimi ja ohtralt silikoonspreid. * kõik kere õõnsused üle käidud SP400-ga Seest: Sisu pärineb 1980. aasta autolt ja on beeži värvi. Masin oli seisnud u. 10 aastat niiskes garaažis. Sisu välja võttes tundus asi üsna nutune, aga tulemusel ei ole viga. Enamus detailide puhul (need mis ei sõltunud värvist) sai valida kahe vahel ja seega sai salongi suuremas jaos heas korras asjad. Eks mõningaid defekte ikka leidub, kuid midagi karjuvat ei ole. * Kõik sisu detailid pestud - abiks majapidamisseep, hari ja veelkord hari, mingi spetsiaalne vaibapuhastusvahend (osutus väga efektiivseks paakunud mustuse eemaldamisel) ning vesi * Vaibad ja põhjamatid pestud - kõige aeganõudvam töö, mis käis mitmes järgus. Algselt olid vaibad väga mustad ja hallitasid. Isegi pärast esmast pesu ja kuivamist tuli mattide seest veel kilode kaupa liiva välja... * põhjamattide alumine svamm paigatud ja liimitud korralikult mattide külge * auto põhi puhastatud ja mustaks värvitud, seejärel kaetud pigimatiga. Selle juures oli suureks abiks erakordselt kuum päike - kui matti tööstusliku fööniga paigaldades oli raske teda igal pool korralikult pleki vastu saada, siis hiljem kuuma päikese käes vajus asi ise nii paika, et kogu pleki struktuur on pigimati alt kenasti näha. * Armatuur vahetatud * istmed pestud, juhi iste taastatud (pandi kokku kolmest istmest - kaks beeži, millel põhi ja seljatugi läbi ning üks sinine, mis oli terve). Tänud kasutajale canyondrift ühe doonoristme eest. * istmete liikuvad osad laiali võetud, komplekteeritud jällegi korralikest, pestud, õlitatud, kokku pandud. * vaakumsüsteem taastatud - kõik voolikud puhastatud, lekkivad detailid (paagi lukk ja üks tagaukse vaakumelement) parandatud * Juhtmestik paigaldatud, kõik pirnid ja valgustid puhastatud (hea soovitus: numbrituled saab hästi puhtaks mootoripesuvahendiga, muud asjad mul seda sodi sealt lahti ei võtnud, kuid sellega said nagu uued) * kütusepaagi andur vahetatud * Auto "kellasid" vahetasin umbes neli korda - iga kord tuli mingi jama välja * Tellitud uued tekstiilist matid põhjamattide peale (otsisin kaua sarnase tooniga materjali) * Ukse äärde käivad riidest tihendid: ostsin uue riide (leidsin väga pika otsimise peale sarnase tooni ja struktuuriga tekstiili), lõikusin pisut ja liimisin veidi ning saigi valmis. Pole küll ideaalne (paarist kohast on voldid tekkinud), aga parem kui narmendavad, lõhkised ja pleekinud originaalid * Aknatõstukid remonditud * tagaistme alusraam puhastatud roostest ning värvitud * pagasnik puhastatud, töödeldud roostesurmaga (oli vähesel määral pindmist roostet) ja värvitud. * veetud uued kõlarijuhtmed - kõlareid ja makki küll veel pole ostnud Üldiselt on olnud palju nuputamist-nikerdamist - masin sai laiali lammutatud 2006. aastal, asjad ununevad. Tegin eile paar klõpsu ka: Seest: Väljast: * Esiuste polstreid ja armatuuri alust plasti pole veel saanud külge panna kuna ootan esiuste ja kere vahele käivaid kummilõõtsasid, samuti vaja spidomeetri trossi 5-käigulisele manuaalkastile (280E pealt, tootjaks peal märgitud Getrag). * Väike mure on ka suunatuledega mis ei toimi - ilmselt viga relees, kuna lüliti sai lahti võetud ja puhastatud ning midagi seal katki ei ole. * Sisuga olen ise seni rahul, ainult istmetele tuleb keemiline puhastus lasta teha. Üldiselt on soov lähiajal masin korralikult kokku saada, tehniline hool lasta teha ning seejärel ülevaatusel käia. Indrek RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - canyondrift - 25-07-2010 Vägadegi ilus asi. Ülevaatajale tahma näkku ja suitsu silma, et asi peagi sõidaks.' Edu! RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - ulst - 01-08-2010 See nädal sai jälle auto kallal nokitseda. Paigaldasin uue maki, milleks sai Alpine cde-9880r ning kõlarid (Hertzi toodang). Lisaks sai tehtud: * paigaldatud uued kummilõõtsad esiuste ja kere vahele * uus ukespiiraja kõrvalistuja uksele * Suuna- ja ohutuled sai korda. Viga oligi relees, kuid lihtsalt vahetamisest ei piisanud - "uue" (kasutatud) releega hakkas asi alguses vaid korraks tööle, siis hakkas jukerdama jälle. Lähemal uurimisel selgus, et releel oli maanduse otsik loksuma hakanud ja mingis asendis ei andnud joode relee sees oleva rajaga ühendust. Õnneks oli see lihtsasti parandatav. * Paigaldatud uued kojamehed (raamita universaalid) Kui nüüd spidomeetri tross ära vahetada (uus olemas), siis saab sisu lõpuni kokku laduda. Kahjuks täna selleks enam aega ei jäänud, ilmselt on seda ka mugavam tõstuki peal teha. Autoga sai ka esimene väike sõit tehtud, mõnus tunne tuli kohe peale - ainult minek ei tundu enam nii reibas kui varem. Võimalik, et mootor vajab putitamist. Järgmiseks ongi vaja auto mootor lasta üle vaadata ning hooldus teha, seejärel ülevaatusel ära käia. Ilusat suve jätku! RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - ulst - 08-08-2010 Nüüdseks auto seest komplektne. Paigaldatud sai uus spidomeetri tross, spidomeetri vea mõõtmiseks sai tehtud ka sõit koos GPS-iga. Tulemus üllatas ennastki: kompott, kus käigukast on ühe, tagasild teise ja spidomeeter kolmanda auto pealt, andis 100km/h juures GPS erinevuse 1 km/h. Madalamatel kiirustel klappisid näidud 1:1. Koos esimeste uksepolstrite ja armatuuri aluste katete/mattide paigaldusega muutus auto ka seest tükk maad vaiksemaks - teemüra on tänu pigimattidele minimaalselt, mootori häält võiks veel vaiksemaks saada. Lisaks sai puhastatud ja värvitud aku alune plekk ja kärukonks, samuti sai autol kahe aastaga kogunenud garaažitolm maha pestud. Peab tunnistama, et vanake näeb ikka väga hea välja. Kui nüüd mootorile hooldus tehtud saab ja katuse ääre liistud paika saab (kaks komplekti on olemas, aga peab vaatama kas ja kuidas sealt korraliku komplekti kokku saab - liistud on erinevad 1980 ja 1982 aasta masinatel), siis edasi ei teagi mis teha. Nokitseda on ju huvitavam kui sõita... RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - ulst - 20-12-2010 Tere taas! Sügisest saati on masin 99,9% komplektne -- ainult pagasniku luugile käiva mudeli sildi jätsin veel paigaldamata. Kuna autol on mootor (juba varasemast) ning nüüd ka terve sisustus (istmed-polstrid-armatuur) ja osa liiste pärit mu isa vana 300D pealt (mis on olnud meie peres alates aastast 1993), siis hea meelega paneks vana "240D" asemel ka õige sildi. Kahjuks ei ole seni sobivat leidnud. Sügisel käis auto ka hoolduses ära. Kui algselt oli plaanis vahetada õli ja filtrid, siis lõpuks kujunes välja pisut teisiti... Mootor võeti laiali (nii pealt kui alt lahti), vahetati kolvirõngad, pihustid, kõik tihendid ja ilmselt veel midagi mis koheselt ei meenu. Kahjuks peab kevadel ilmselt esimese asjana siiski jälle remonditöökojas käima kuna ühest kohast immitseb mootor millegipärast pisut õli (varem oli see koht kuiv, ilmselt mingi tihend vigane või midagi valesti paigaldatud?). Kuna suvi ja sügis libisesid kuidagi käes, siis olen praeguse hetkeni alates 2006. aasta aprillist selle autoga umbes kümme kilomeetrit sõitnud. Seega ootan kannatamatult kevadet -- saaks juba sõita proovida. Kuna muud teha ei ole saanud auto juures, siis olen nädalavahetustel garaažis masina vahatamisega tegelenud. Üks nädal pool autot, teine nädal teine pool... Ja nii juba mitu tiiru peale. Mõelda vaid, et pikk talv on alles ees. Tegelikult on paar asja siiski veel millega enne kevade saabumist ühele poole tahaks saada: 1) Kapott vaja reguleerida (üks pool on esitiiva suhtes pisut kõrgel) 2) Kapoti alla mürasummutus paigaldada Ilmselt saab need tegevused ühildada, pean uurima mis materjal sinna kapoti alla käib ja kust seda hankida. Kevadeks jääb ka paar asja: 1) Istmetele keemiline pesu lasta teha 2) väiksed värviparandused. Suutsin oma lollusest katuseluugile kriimu tekitada (paigaldamisel panin ta alguses pisut valesti paika) ning kõrvalistuja uksele samuti (kruvikeeraja läks käest ära). Lisaks vajab mootoriruum värviparandusi. Praegu muidugi kahetsen, et mootorit enne keretöid maha ei tõstnud, oleks mootoriruumi saanud üleni üle värvida. Samas loodan, et saab ka nüüd kahjustatud kohad korda teha. Kui need asjad tehtud saab, siis võib autoga juba rahul olla. NB. Kui kellelgi 300D märk peaks üle olema, siis võib mulle märku anda! Indrek RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - hents99 - 20-12-2010 Deem, kui kenad nad on. RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - Karl - 21-12-2010 Kena sakslaste rivi ja neljajalgne pikakarvaline sakslane vahel sebimas RE: 300 D, 1982, W123 - ulst - Sm.Tihhonov - 22-12-2010 Nauditav projekt. Omanikul on kätt ja silma ning oskust keskenduda pisidetailidele. Need on enam kui olulised, sest just väikestest asjadest moodustub ilus tervik. Uus tuledering on vanuri ennistamisel juba iseenesest pool võitu. See kulutus tasub auto ennistamisel täiusliku õnne leidmiseks alati teha. Tulemus on kahtlemata atraktiivne klassik. Väga kena värvikombinatsioon minu meelest. Annab hästi edasi seda ajastut, kust auto pärineb. Sellise roolimiseks oleks juba sobilik soetada ka pruun nahklappidega varrukatega pintsak ja paksu raamiga päikseprillid. Kui üldse ise midagi teistmoodi oleks teinud, siis oleks jäänud originaal Beckeri raadio juurde. Vaadates su õue peal ringi, on seal ka selliseid autosid, milles kvaliteetset muusikat nautida. W123 on selline auto, mida ma naudiks ka üldse ilma muusikata. Raadio omaks seal autos ainult dekoratiivset rolli. |