01-11-2020, 07:53 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-11-2020, 09:19 PM ja muutjaks oli Priit.)
Võtsin igapäevaseks kasutuseks Mercedes-Benz kõrvale liisingusse uue Opel Astra
![[Pilt: 79876-Astra.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/79876-Astra.jpg)
Uuel autol on 29-aastase kõrval eeliseid:
-1,4 turbo 110 kW (vs 3,0 l 108 kW), millest kõik on veel kapoti all alles![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
-6-ne automaat (vs 4-ne automaat)
-kliimaautomaatik (vs korda tegemata katuseluuk)
-astmeliselt reg istmesoojendused (vs tavalised) esiistmetel
-roolisoojendus
-püsikiirushoidja (vs mugav gaasipedaal)
-parkimisandurid (vs hea väljavaade)
-kuus turvapatja (vs 0)
-parem stereo koos kompuutri ja handsfreega
-vaiksem salong
Oleks võinud liisida ka innovation lisadega OPC-line keredisainiga masina, kuid mulle nn tavalisest variandist piisas. Pealegi ei hinda ma kehvadel teedel 18'' valuvelgi.
Siiski on ligi 30 aastat vanal MB-l mitmeid eeliseid, nii üllatav kui see ka pole:
- kui Astra on parem kurvilisel teel, siis 124 on endiselt mugavam kehvadel Tallinna tänavatel
- Astra laiade esiakende postide taha võib vaateväljast kaduda nii jalakäija kui ka auto, mida 124-ga ei juhtu
-MB suudab väändemomendi paremini maha panna (samaväärsete rehvide juures)
-Arvestades tänast kütusehinda, on 124-ga odavam sõita (samades oludes keskmiselt veidi alla 7 vs veidi alla 8 liitri/100km
-Mercedes-Benz näidikuteplokk on ilmselgelt parem (ülevaatlikum). On mõttetu panna väikeautole väike kuni 270 kmh näitav spido, mis pole ülevaatlik. Päeva päästab elektrooniline kiirusnäit spido ja tahhoka vahel. MB vanakooli kellad mõjuvad teenäitajana![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
-Täismõõdus varuratas on parem lisa kui rehviparanduskomplekt, hoolimata rõhku näitavatest anduritest.
Huvitavat: CO2 ja kütusekulu osas on ka sakslased läinud euroreeglite täitmisel "idioodipüüdlikuks". Pakutakse režiimi, kus rõhuandurite kontroll on optimeeritud 3-baarisele rõhule. Pidavat olema ökonoomne sõita 3-baarise rõhuga
![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
Autol peaks olema ka start-stop (vähemalt väljalülitamise nupp on ja kirjad spidol), kuid mul pole õnnestunud näha selle töölerakendumist ja kuna minu jaoks on tegemist pigem häiriva lisaga, siis ei tunne sellest variandist ka puudust![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
Ps korras 124 on endiselt väga ilus auto, mis paneb mõnegi inimesi pead pöörama.
![[Pilt: 79876-Astra.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/79876-Astra.jpg)
Uuel autol on 29-aastase kõrval eeliseid:
-1,4 turbo 110 kW (vs 3,0 l 108 kW), millest kõik on veel kapoti all alles
![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
-6-ne automaat (vs 4-ne automaat)
-kliimaautomaatik (vs korda tegemata katuseluuk)
-astmeliselt reg istmesoojendused (vs tavalised) esiistmetel
-roolisoojendus
-püsikiirushoidja (vs mugav gaasipedaal)
-parkimisandurid (vs hea väljavaade)
-kuus turvapatja (vs 0)
-parem stereo koos kompuutri ja handsfreega
-vaiksem salong
Oleks võinud liisida ka innovation lisadega OPC-line keredisainiga masina, kuid mulle nn tavalisest variandist piisas. Pealegi ei hinda ma kehvadel teedel 18'' valuvelgi.
Siiski on ligi 30 aastat vanal MB-l mitmeid eeliseid, nii üllatav kui see ka pole:
- kui Astra on parem kurvilisel teel, siis 124 on endiselt mugavam kehvadel Tallinna tänavatel
- Astra laiade esiakende postide taha võib vaateväljast kaduda nii jalakäija kui ka auto, mida 124-ga ei juhtu
-MB suudab väändemomendi paremini maha panna (samaväärsete rehvide juures)
-Arvestades tänast kütusehinda, on 124-ga odavam sõita (samades oludes keskmiselt veidi alla 7 vs veidi alla 8 liitri/100km
-Mercedes-Benz näidikuteplokk on ilmselgelt parem (ülevaatlikum). On mõttetu panna väikeautole väike kuni 270 kmh näitav spido, mis pole ülevaatlik. Päeva päästab elektrooniline kiirusnäit spido ja tahhoka vahel. MB vanakooli kellad mõjuvad teenäitajana
![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
-Täismõõdus varuratas on parem lisa kui rehviparanduskomplekt, hoolimata rõhku näitavatest anduritest.
Huvitavat: CO2 ja kütusekulu osas on ka sakslased läinud euroreeglite täitmisel "idioodipüüdlikuks". Pakutakse režiimi, kus rõhuandurite kontroll on optimeeritud 3-baarisele rõhule. Pidavat olema ökonoomne sõita 3-baarise rõhuga
![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
Autol peaks olema ka start-stop (vähemalt väljalülitamise nupp on ja kirjad spidol), kuid mul pole õnnestunud näha selle töölerakendumist ja kuna minu jaoks on tegemist pigem häiriva lisaga, siis ei tunne sellest variandist ka puudust
![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
Ps korras 124 on endiselt väga ilus auto, mis paneb mõnegi inimesi pead pöörama.