27-06-2017, 12:31 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-06-2017, 12:36 PM ja muutjaks oli canyondrift.)
Olen sellise pritsesüsteemiga küllalt tuttavaks saanud viimaste aastate jooksul kui moskvichile üritame sama süsteemi peale kompunnida. Põhiprobleem - enne töötas ja nüüd ei tööta on ikkagi kuskilt mõni õhuleke. See süsteem on lollikindel kui kurat - midagi ise paigast ära minna ei saa, saab tekkida põhimõtteliselt vaid ummistus või siis õhuleke.
Lahti võtta ei soovita, st seal on neid pulkasid, vedrusid, membraane ja muud säärast ikka omajagu - olen lammutanud. Kokku panemine saab olema paras peavalu.
W123-l on veel see süsteem, mis kütuse peale andmise korrigeerimiseks ja kütusesegu parandamiseks ei kasuta hapnikuandurit - regull käib läbi ploki juures asuva (esimese silindri juures, üks peene toru sisse, teine suurem välja) põhimõtteliselt mootori temperatuuri pealt toimiva mehhaanilise regulaatori järgi.
Ühesõnaga suurimad probleemid on selle kütusesüsteemi juures õhu mujalt pealevool. Mujalt, ehk kõrvalt õhu pealevool põhjustab seda, et kütusesegu läheb paigast ära ja masin ei saagi enam tööd teha. Taldriku liigutamise järgi toimub kütuse rikastamine või siis lahjemaks keeramine ja kõik sõltub sisse tõmmatavast õhukogusest. Selle pritsepea all on kummist korpuse osa, see on tihti mõranenud... või siis on mõni tühikäigu mootori juures olev kummist toru oma otsa leidnud - kummist osad ju tihtipeale surevad ära. Kogu nn vaakumi pool peab olema 100% tihe, muidu mootor tööd ei tee. Esialgu kahtlustada kõiki õhuühendusi - sest kui enne töötas, siis ei saa viga suur olla.
Teine küsimus on muidugi kütuses endas - kui kütusefiltrit pole vahetatud, siis see ära vahetada ja kui mälu ei peta, siis peale voolava kütuse toru otsas on ka üks peenfilter ühe pritsepea sees oleva liitmiku sees - pealevool peaks olema see toru, mis taldriku poolsemast küljest sisse tuleb. Nii nagu V6sa ütles, siis paagi all on ka üks filter, mul mälu ütleb et võti oli vist isegi 36 padrun, et filter kätte saada nendes kitsastes tingimustes kuskilt sillatala vahelt.
Kütusepump võib ka olla üks probleemi allikas - kas pump teeb normaalset häält? Võib ka olla et pump surnud või siis saab ala alapinget oksüdeerunud ühenduste tõttu. Kui jälle mälu ei peta, siis pumpa juhib kuskil asuv pingerelee, aga see võis ka lihtsalt W124 asi olla. Üks suur probleem on ka läbiroostetavad terastorud.
Peenhäälestuseks ja kui endal jääb kogemusest puudu, siis on Tallinnas Speedster OÜ Hannes nende süsteemidega väga pädev. Ise olen käinud sealt nõu küsimas ja olen alati abi saanud - isegi seda süsteemi lahkanud nii et halb hakkab
Olen kuulnud, et probleemseks on ka pihustid - ei tea jälle väita et meie 80 aastatelt võetud pihustid midagi väärt oleks, aga mosse töötas kenasti - küll veidi rikkalt.
Mul peaks ka veidi nn manuale olema kogutud ja otsitud selle kohta. Igaks juhuks ütlen, et W124 enamik pulgad, ala pihustid, kütusepump pritsepea põhi (kummist) sobib ka sellele peale.
Lahti võtta ei soovita, st seal on neid pulkasid, vedrusid, membraane ja muud säärast ikka omajagu - olen lammutanud. Kokku panemine saab olema paras peavalu.
W123-l on veel see süsteem, mis kütuse peale andmise korrigeerimiseks ja kütusesegu parandamiseks ei kasuta hapnikuandurit - regull käib läbi ploki juures asuva (esimese silindri juures, üks peene toru sisse, teine suurem välja) põhimõtteliselt mootori temperatuuri pealt toimiva mehhaanilise regulaatori järgi.
Ühesõnaga suurimad probleemid on selle kütusesüsteemi juures õhu mujalt pealevool. Mujalt, ehk kõrvalt õhu pealevool põhjustab seda, et kütusesegu läheb paigast ära ja masin ei saagi enam tööd teha. Taldriku liigutamise järgi toimub kütuse rikastamine või siis lahjemaks keeramine ja kõik sõltub sisse tõmmatavast õhukogusest. Selle pritsepea all on kummist korpuse osa, see on tihti mõranenud... või siis on mõni tühikäigu mootori juures olev kummist toru oma otsa leidnud - kummist osad ju tihtipeale surevad ära. Kogu nn vaakumi pool peab olema 100% tihe, muidu mootor tööd ei tee. Esialgu kahtlustada kõiki õhuühendusi - sest kui enne töötas, siis ei saa viga suur olla.
Teine küsimus on muidugi kütuses endas - kui kütusefiltrit pole vahetatud, siis see ära vahetada ja kui mälu ei peta, siis peale voolava kütuse toru otsas on ka üks peenfilter ühe pritsepea sees oleva liitmiku sees - pealevool peaks olema see toru, mis taldriku poolsemast küljest sisse tuleb. Nii nagu V6sa ütles, siis paagi all on ka üks filter, mul mälu ütleb et võti oli vist isegi 36 padrun, et filter kätte saada nendes kitsastes tingimustes kuskilt sillatala vahelt.
Kütusepump võib ka olla üks probleemi allikas - kas pump teeb normaalset häält? Võib ka olla et pump surnud või siis saab ala alapinget oksüdeerunud ühenduste tõttu. Kui jälle mälu ei peta, siis pumpa juhib kuskil asuv pingerelee, aga see võis ka lihtsalt W124 asi olla. Üks suur probleem on ka läbiroostetavad terastorud.
Peenhäälestuseks ja kui endal jääb kogemusest puudu, siis on Tallinnas Speedster OÜ Hannes nende süsteemidega väga pädev. Ise olen käinud sealt nõu küsimas ja olen alati abi saanud - isegi seda süsteemi lahkanud nii et halb hakkab
Olen kuulnud, et probleemseks on ka pihustid - ei tea jälle väita et meie 80 aastatelt võetud pihustid midagi väärt oleks, aga mosse töötas kenasti - küll veidi rikkalt.
Mul peaks ka veidi nn manuale olema kogutud ja otsitud selle kohta. Igaks juhuks ütlen, et W124 enamik pulgad, ala pihustid, kütusepump pritsepea põhi (kummist) sobib ka sellele peale.