11-05-2017, 11:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-05-2017, 12:54 PM ja muutjaks oli Valge välk.)
Tsitaat:Tundus et sinul siis sõitsingi täna jupp aega Vabaduse puiesteel sabas.Jah, see võis olla küll, sest Vabaduse puiesteed kasutan ma oma igapäevasel liikumisel palju.
Tulen nüüd tagasi 2017 talve juurde. Kuigi masinal on mõned korrosioonialged, mille likvideerimisele vahepeal tõsiselt mõtlesin, mõistsin lõpuks, et rahuldava tulemuse jaoks tuleks kogu auto üle värvida. Selleks aga hetkel julgus ja finantsvahendid puuduvad. Järele jäid väiksemad ja odavamad detailid, mida parendada - veljed ja esituled.
Velgedele oli nii mõnigi äärekivi oma jälje jätnud ning ka korrosioon osaliselt oma töö teinud. 20 m pealt nägid need endiselt üsna viisakad välja, kuid oli selge, et lihtsam/odavam on randiosad lasta kohe ära teha kui oodata. Kõigele lisaks olid autol all ca 10 aastat vanad rehvid, mis olid nagunii utiil ja vajasid väljavahetamist. Seega, kuna olid olemas W211 jaoks mõeldud 17 tollised veljed, millele auto talveks toetada, saingi monoblockidele väheke tähelepanu pöörata.
Ütleme, et valede velgedega nägi auto hoopis teine välja ja meenutas pigem tavalist (koledat) taksot - samas tõeline hunt lambanahas
On täiesti selge, et AMG teevad sellest W210-st umbes 90% ulatuses veljed. Seega saidki need väärilise tähelepanu osaliseks Silver Penu töökojas. Taastati vaid randid ning keskosa poleeriti üle, kuna nende seisukord oli üsna hea. Lõpptulemusega olen rahul.
Samal ajala velgedega sai pööratud tähelepanu hõbenoole esiosale. Eemaldasin kõik esituled ja nii saigi autost hambutu koletise mõõtu asi nurgas
Põhituledega oli lihtne - lihv ja lakk. Tulemus võrdluses algsega selline
Hullem lugu on udutuledega, mis on klaasist läätsega. Nagu ikka, siis õpitakse enamasti ikka oma kogemusest ja hoolimata spetsialistide nõuannetest, et tavalise liivapaberi ja lihviga ei ole seal midagi teha, siis ma ikka proovisin. Tund möllamist erineva karedusega liivapaberitega (lõpuks läksin juba närvi ja kätte juhtus 180-ne paber) ja tulemus oli muljetavaldav
Vihjeks ütlen, et lihvitud tuli on siis vasakul. Ühesõnaga - crap. Peale väikest uuringut tekkis küll mõte proovida veel erinevaid lahendusi, aga kevad tuli peale ja Mercedes-Benz tahtis sõitmist - seega panin auto kokku tagasi.
Nüüd, kui kellelgi on häid ja järeleproovitud ideid, kuidas neid klaasläätsedega tulesid saaks kivitäketest puhastada, siis oleksin tänulik. Uued maksavad ca 120 € /tk, mida on piisavalt palju, et alternatiive otsima hakata.
Kevade alguses sai tehtud ka mootori õlivahetus ning mootoripatjade vahetus. Samas on jätkuvalt kaks suuremat probleemi:
- ca 70 km/h pealt tuleb keresse vibra
- soojast peast kõriseb põhja all midagi
Kõrina põhjus on selge - vasak katalüsaator on vist kesta küljest lahti ja teeb häält. Asja negatiivne pool on selles, et uus summuti esimene osa maksab ca 4500 € ja seda ühe poole eest. Minu tagasihoidliku hinnangu järgi on seda tiba palju. Kas kellelgi on mõtteid, kuidas murest väiksemate kuludega üle saada?
Vibratsiooni jälile ei ole jõudnud. Rattaid on vahetatud (probleem esines samal moel talverehvidega ning ka uute rehvide/taastatud velgedega), seega need on välistatud. Hetkel kahtlustan tagumist kardaanimuhvi (visuaalselt on see korras), aga pole jõudnud uut proovida. Naljakas on see, et pigem esineb probleem külma mootoriga rohkem ja annab tunda ka roolis (mida kardaan enamasti ei tee). Sooja mootoriga on vibratsioon väiksem, kuid isegi ühtlasel maantesõidul käib taustal üks "brrrrr" ja "brrrr" (mitte ühtlaselt, vaid väikese vahega). Mingil hetkel kui mahti saab, tuleks proovida summutid vabaks lasta ja uuesti kinnitada ning ehku peale tagumine muhv vahetada - siis on teooriad otsas.
Kuna viimasel ajal on olnud ilusaid (kuigi külmasid) päikselisi ilmsasid, siis ühel hetkel leidus nii võimalus (ehk siis vaba aeg) ja ka vahendid (telefon), et teha arhiivi tarvis vajalikud klõpsud hetkeolukorrast .
Üks huvitav nihe on veel toimunud. Kui kevade alguses pidi V8-t ikka pea iga valgusfoori alt startides piitsutama, siis nüüd olen hakanud rohkem hindama just seda Mercedese osa ja vähem AMG osa. See tähendab, et W210 on ikka väga mõnus auto kulgemiseks. Kuigi vanusest tulenevalt see koliseb ja nagiseb ehk rohkem kui mulle meeldiks, siis selle masinaga on lihtsalt nii mõnus ja hea sõita. Kindlasti on siin oma roll ka kapoti all tuksuvate silindrite arvul, aga ka ülejäänud kaadervärk töötab hästi. Kokkuvõtvalt - hea auto, kuigi natukene kole.