07-04-2017, 01:44 PM
Kuna mu teema siin foorumis väga aktiivne ei ole, siis otsustasin, et ehk ei hakka ka päris uut teemat tegema. Nimelt olen tulnud mõneks ajaks töö- ja puhkusreisile Austraaliasse ning võtnud siit ligi ka oma esimese S-klassi. Lugu algas kui silmasin kohalikus Facebooki ostu-müügi grupis Mercedest, ei jäänud pikemalt peatuma kuna hoidsin silma peal parasjagu W124'del ja W202'del. Hinnaks oli siis $500. Umbes nädalake hiljem nägin teda uuesti ja hinnaks juba kõigest $350. Hakkasin asja veidi lähemalt uurima ning selgus, et auto on kaks aastat starteri vea tõttu seisnud ja pool sellest ajast farmis väljas puu all. Kohale jõudes oli pilt päris nutune, kuid teades, et Mercedesel vaatad ikka kõigepealt kere ja siis alles tehnikat, tuli tehing ikkagi ära teha. Kuna auto asus kodust umbes 50km kaugusel ning "nööriga" autot Austraalias pukseerida ei tohi, pakkus farmer välja täitsa niisama laenata oma sõbra autotreilerit. Väike Mitsubishi, mis väga illegaalselt suurt käru ja rasket Mercedest vedama pidi hakkama, ei teinud peale käru õigesti balansseerimist, aga teist nägugi ning sõit võis alata. Peale esimest pesu tuli välja üks väga korralik auto, superilusa nahksisu ning uskumatult korraliku kere. Nii imelik kui see ka ei ole, siis autod Austraalias ei roosteta. Ka W210’d näevad kõik välja nagu tehasest tulnud. Murekohaks on siin hoopis pleekimine ning ka minu W116’el on kapotilt lakk peaaegu täiesti maha pleeking ning ka mujal pleekimise jälgi. Esimese asjana sai ostetud aku ning vaadatud kuhu voolud jõuavad ja kuhu mitte. Esimeseks probleemiks sai sodist kinni jäänud kütusepump. Kakkusin välja ka bensiinipaagi ning pesin ja loputasin puhtaks. Tellisin kohe ebay kaudu uue pumba ning filtri. Veel ilma kütuseta võtit keerates tuli välja positiivne uudis, et starteril ei olegi miskit viga ning ajab vaevaliselt, kuid siiski mootorit ringi. Võtsin maha küünlad ning kontrollisin kas kõigis ka säde sees, tuli välja, et säde on superilus ning proovisin eetriga kas mootor ka pauku teeb. Käivitades turtsatas masin kohe käima ning käis oma sekundid kuniks eeter kollektorist otsas. Järgmiseks tuli välja, et veepump ei käi ringi ja on kinni jäänud. Selleks võtsin maha radiaatori ning ventilaatori, sest M110 mootoril on ventilaator veepumba rulli otsas, natuke meelitades hakkas pump jälle vabalt ringi käima. Tekst sai pikk, aga siiamaani me vanakese elluäratamisega jõudnud oleme. Ees on veel kütusepump, filter ja paak tagasi panna, kõik pidurid üle vaadata ja õhutada ning õliga uuesti täita. Samuti tuleb vahetada kõik vedelikud ja ehk siis näebki juba kuidas auto omal jõul liigub. Natuke pildimaterjali ka siia ning sõber on tegemas kogu üritusest ka videoseeriad. Tänud selle eest Ericule ning abimees Androle.
Selliste piltide põhjal sai teda vaatama mindud.
Transportimise hetkel.
Ja pärast esimest pesu. Üritan veel sisust ka paremaid pilte teha.
Ja loomulikult igas õõnsuses kimbutavad ka poole käelaba suurused ämblikud, mis teeb projekti kohe palju põnevamaks.
Selliste piltide põhjal sai teda vaatama mindud.
Transportimise hetkel.
Ja pärast esimest pesu. Üritan veel sisust ka paremaid pilte teha.
Ja loomulikult igas õõnsuses kimbutavad ka poole käelaba suurused ämblikud, mis teeb projekti kohe palju põnevamaks.