07-12-2016, 12:59 AM
(05-12-2016, 11:06 AM)hents99 Kirjutas: Tegelikult ei hakata näiteks valuvormi ühe detaili tegemise pärast tegema. Vormi väljaarendamine maksab viiekohalise summa vähemalt...
Tehakse ühest tükist CNC`s näiteks. Hind...võtame keskeltläbi 1500€ tükk.
Siis jääb veel variant lasta lõigata flantsid näiteks vesilõikuses, keevitada torud vahele. See on ise tehes mingi 100€. Kas tööle hakkab, ei julge lubada, ilmselt mitte paremini kui originaal pritsung.
Suure tõenäosusega on vaja ka õlifiltri korpus mujale liigutada. Ehk tegelikult on tööd päris palju.
Ma soovitaks rahulikult veidi mõelda ja üritada karpadest ikkagi loobuda. Müü nad maha ja areta parem pritse peale. Saad hiljem ühelt autolt teisele veel tõsta või muud mootorit jooksutada.
Praegu on kõik vidinad vabalt ja soodsalt saadaval.
Ma ka ennast, viitsimatut, ei soovitaks, vaid teeks ise!
Võttes arvesse, et tegu on juba tehasest karburaator mootoriga, ning et uued karpad on juba ostetud ja puudu on ainult sisselaske kollektor, ei näe ma küll ühtki varianti, kuidas sellele mootorile pritsungi peale aretamine hetkel odavam või mõistlikum lahendus olex. Sa tõenäoliselt ei mõista seda, et Sten tahab mootori poole pealt hetkel säilitada vanakooli stiili. Pritsungi või mootori vahetuseni jõuab ta hiljem ka kui karpa mootorist ära tüdineb.
Mina ka varem karpadest suurt midagi ei arvanud, kuna pole nendega ise kunagi kokku puutunud (mina läxin jalgratta pealt kohe diiselmootoriga MB-sse ja seejärel VEMS-iga W201 16v-sse) ja olen seda alati aegunud ja jõetux tehnikax pidanud. Aga ma huvitun erinevatest autokultuuridest ja vooludest ja olen nüüdsex mõistnud, et osad inimesed soovivad seda vanakooli fiilingut, mida karpaga mootor pakub. Lisax, ei jää hästi seadistatud karpadega vabalthingav mootor võimsuselt pritsungiga mootorile eriti alla (momendigraafik pole küll nii sile ja kütusekulu on suurem), mistõttu drag race-i ringkondades on karpad endiselt au sees ja kasutuses.
Pealegi, olgem ausad, 2L 8V M102 tuunimine on niikuinii üsna mõttetu tegevus hobujõudude koha pealt ja odavam tuleb M111 või mõni muu jõulisem mootor vahele tõsta, mida edasi tuunima hakata.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!