05-06-2016, 01:02 AM
Tegelikult ei ole heades tingimustes hästi seadistatud karpaga mootori ja sama mootori sissepritsega variandi puhul väga suurt kütusekulu vahet ja ka võimsus on üsna samasse auku. Vahe tuleneb sellest, et sissepritse, olles korralikult paika seadistatud, reguleerib kütuse ja õhu vahekorda pidevalt vastavalt anduritelt (õhu temperatuur, jahutusvedeliku temperatuur, lambda jne) tulevatele andmetele, karpa aga toimib hästi sellistes ilmastiku oludes, mille jaox ta on seadistatud ja muutunud olude korral töötab ebaefektiivsemalt või vajab ümber seadistamist (see tähendab karpa lahti võtmist ja nõela vahetust).
Karpa peamine eelis sissepritse ees on odavus - motika karpad (R4 mootorile) saab umbes 200 EUR-iga + paigaldamise ja seadistamise kulud, sissepritse komponentide hind on pigem sinna 1000+ EUR-i kanti + paigaldamise ja seadistamise kulud. Karpa peamine miinus sissepritse ees on keskonnakahjulikkus, seda mitte niivõrd heitgaaside osas, kuivõrd selles, et karpast aurustub seistes kütust, aga sissepritse süsteem on reeglina suletud ja seistes keskonnale ohtu ei põhjusta.
Täpsemalt saad lugeda siit:
http://www.gmtuners.com/history/vs.htm
http://www.revzilla.com/common-tread/why...-injection
Karpa peamine eelis sissepritse ees on odavus - motika karpad (R4 mootorile) saab umbes 200 EUR-iga + paigaldamise ja seadistamise kulud, sissepritse komponentide hind on pigem sinna 1000+ EUR-i kanti + paigaldamise ja seadistamise kulud. Karpa peamine miinus sissepritse ees on keskonnakahjulikkus, seda mitte niivõrd heitgaaside osas, kuivõrd selles, et karpast aurustub seistes kütust, aga sissepritse süsteem on reeglina suletud ja seistes keskonnale ohtu ei põhjusta.
Täpsemalt saad lugeda siit:
http://www.gmtuners.com/history/vs.htm
http://www.revzilla.com/common-tread/why...-injection
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!