29-04-2016, 06:01 PM
(29-04-2016, 04:33 PM)124STD Kirjutas:(29-04-2016, 03:01 PM)Werewolf Kirjutas:(28-04-2016, 09:23 PM)124STD Kirjutas: Tavaliselt ujub selle pärast et roolikarbis on loks. Seda saab natuke peale keerata.
Võimalik, aga roolikarbi loks ei pane piduriklotside kulumise tuld kurvides põlema, seda saab põhjustada vaid rattalaager, lastes kettal käändmiku küljes oleva pidurisuporti suhtes liikuda. Kulunud rattalaager ei hakka alati undama, vahel võib ennem ratas alt jooxu panna kui laager häält tegema hakkab.
Roolikarp on kõige viimane asi, mida MB puhul näppida, ennem tuleb kõrvaldada kõik muud lõtkud esi- ja tagasillas, soovitavalt vahetades kõik kulu detailid välja (ka rehvid). Kui peale seda ka veel roolis lox sees või auto ujub teel, alles siis võib roolikarpi ettevaatlikult peale keerata. Liiga tihkex ei tasu keerata, roolikarp hakkab pooma ja kulub kiiremini läbi.
Ratta kuumenemine ei ole muidugi seotud rooli karbiga, aga ujumine tavaliselt küll.
Sinu loetletud töödedaga läheb päris palju aega ja paljud ei võtta seda üldse ettegi. Rooli karbi peale keeramine võttab aga 20 minutid aega.
Ma olen ka korra meie S124-jal (odomeetri näit praegusex 550 000+, aga endine taxo, nii et kindlasti keritud) roolikarpi peale keeranud, aga peale seda kui sillad korda sai tehtud, keerasin tagasi, kuna roolikarbil polnud tegelikult häda midagi. W124 hakkab ujuma või ebamääraselt sõitma kui: 1) rattalaager läbi või vajab pingutamist, 2) rooliots läbi 3) tagasillas mõned puxid kulunud 4) pendelhoova puxid kulunud.
Ehk siis kui sillaseaded paigast ära lähevad. Kulunud roolikarp võib küll rooliloxu põhjustada, aga ujumist pigem mitte, kuna korras ja seades veermikuga W124 kulgeb otse ka käed roolist lahti laskes.
Ma ei väida, et mõnel W124-jal ei või roolikarp kulunud olla ja selle mõningane peale keeramine aidata sõiduomadusi parandada, aga inimestel on vale arusaam, nagu saax rooli karbi sättimisega kõik sildadest ja sillaseadetest tulenevad vead kõrvaldada. Kui autol ei ole just viimase aasta või paari jooxul kõik sildades olevad kuluosad vahetatud on W124-ja vanusest ja kuluosade rohkusest (multilink tagasild) tulenevalt kindlasti mõni pux või laager kulunud ja poolpidune, mistõttu sillaseaded on paigast ära või muutuvad sõidu ajal rohkem kui tohix, põhjustades ujumist ja muidu ebamäärast käitumist. Rahuliku sõidumaneeriga ei pruugi sellest arugi saada, aga äkilisema maneeri puhul ütleb tagumik kohe ära, kas auto veermik on korras või vajab miski seal üle vaatamist.
Korras ja seades veermikuga ja poolpiduse veermikuga W124 on mõlemad täitsa sõidetavad, aga annavad täiesti erineva sõiduemotsiooni. Ühel juhul kulgeb auto nagu raudteed mööda ja reageerib juhi soovidele koheselt ja teisel juhul on sõita täitsa hea, aga konkreetsusest jääb puudu ning kõik on natuke ebamäärane ja ebatäpne. See tuleneb multilink tagasillast, mille puhul pooled puxid võivad olla üsna ribadex kulunud, aga sõites veel miski väga ei häiri. Kui tavakasutajat sõites miski häirima hakkab on tavaliselt olukord juba sealmaal, et ühe puxi vahetamisega ei pääse (kui just silikoon puxi kääxumine see häiriv asi pole).
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!