07-12-2015, 01:10 AM
Pole aastaid siia teemasse midagi kirjutanud ja pole väga ka midagi kirjutada olnud, auto on truult täitnud kõiki oma kohustusi ja alati kõik sõidud ära teinud. Oktoobri lõpus läx ta kuiva sooja garaaži seisma ja ootama kunix ma keretööde tarvis aega ja raha leian. Parempoolne karp on nii otsas, et viimased paar aastat on ta läbi ime ülevaatuselt läbi läinud ja see aasta ma enam imele lootma ei jäänud. Lisax on esitiivad, esiuxed, tagatiivad ja tagaluuk roostes, ehk auto vajab uusi detaile ja ülekere värvimist, mis kokku ületab selle auto turuhinna tõenäoliselt vähemalt 4-ja kordselt.
Kui küsite, et mix sellise tavalise auto peale sellist summat kulutada kui turul leiab veel küll samasuguseid korralikke mõistliku hinnaga autosid, siis pole te ainuke. Mu isa on juba viimased 5 või enam aastat tahtnud seda autot maha müüa ja üritab mind pidevalt veenda sellest loobuma. Minu jaox on autol emotsionaalne väärtus: See on meie peres olnud 1998-ndast aastast alates ja seega on enam kui pool mu elust selle autoga seotud. Alates pere väljasõitudel lapsena tagaistmetel (auto on 7 kohaline) sõitmisest ja gümnaasiumi ajal sõpradega ringi kulgemisest kuni kõikide MB Klubi üritusteni välja. Kuigi juriidiliselt kuulub see auto veel mu isale, siis kevadel käisime Leedus ja tõime talle S211 E280 CDI ja S124-ja tal tegelikult enam tarvis pole, nii et auto on minu hoole all.
Mu Cosworthi (190E 2.3-16) kohta pole hetkel ka väga midagi kirjutada. Sai see enam kui 5 aastat tagasi Peep Päädami käest ostetud ja ostuhetkest saati olen sellega umbes 1000 kilomeetrit liigelda saanud. Põhjusex mõningast remonti ja järgiaitamist vajav tehnika, mille tarvis sai see Hentsi juurde töösse saadetud, aga erinevatel põhjustel tööd (sildade korrastamine, tugevdamine ja ITB-de paigaldus mootorile) 4-ja aasta jooxul täitsa valmis ei saanudki ja pean need ise lõpuni viima. Hetkeseisuga on tarvis ITB-dele õhufiltrikorpus meisterdada, mootor ära seadistada (vahepeal on küll lamda ära surnud ja vajab ka vahetust) ja teine sisu sisse visata, siis kannatax juba peaaegu sõita. See väike asi ka veel, et keretööde kohapealt vajab umbes samu investeeringuid kui universaal või väga heas korras doonorkere, kuhu tehnika ja bodykit ümber tõsta. Selle valiku osas olen veel kahevahel ja pean konsulteerima mõne spetsialistiga.
Umbes 5 aasta tagused mobiiliga tehtud pildid autost.
Peale jõule plaanin oma musta 2.0 190E taas sõitma panna ja tööautona kasutada. Sellel tarvis tagumine vasak pidurisupport ja summuti ära vahetada ning siis peax ta teoreetiliselt ülevaatuselt läbi saama. Mootor käib üsna hästi ja kui akus piisavalt särtsu on, käivitub alati poolest pöördest. Automaatkast vajab seadistamist, ülevaatamist, kuna vahetab käike pauguga. Väidetavalt on mingi aeg kast ära vahetatud ja seadistamata. Kere on igalt poolt mõlkis ja siin seal esineb veidi roostet, aga sisu on üsna heas korras. Arvestades, et ma ostsin selle auto paar aastat tagasi 270 EUR-i eest, on ta end kuhjaga tasa teeninud ja hästi üleval pidanud.
Kui küsite, et mix sellise tavalise auto peale sellist summat kulutada kui turul leiab veel küll samasuguseid korralikke mõistliku hinnaga autosid, siis pole te ainuke. Mu isa on juba viimased 5 või enam aastat tahtnud seda autot maha müüa ja üritab mind pidevalt veenda sellest loobuma. Minu jaox on autol emotsionaalne väärtus: See on meie peres olnud 1998-ndast aastast alates ja seega on enam kui pool mu elust selle autoga seotud. Alates pere väljasõitudel lapsena tagaistmetel (auto on 7 kohaline) sõitmisest ja gümnaasiumi ajal sõpradega ringi kulgemisest kuni kõikide MB Klubi üritusteni välja. Kuigi juriidiliselt kuulub see auto veel mu isale, siis kevadel käisime Leedus ja tõime talle S211 E280 CDI ja S124-ja tal tegelikult enam tarvis pole, nii et auto on minu hoole all.
Mu Cosworthi (190E 2.3-16) kohta pole hetkel ka väga midagi kirjutada. Sai see enam kui 5 aastat tagasi Peep Päädami käest ostetud ja ostuhetkest saati olen sellega umbes 1000 kilomeetrit liigelda saanud. Põhjusex mõningast remonti ja järgiaitamist vajav tehnika, mille tarvis sai see Hentsi juurde töösse saadetud, aga erinevatel põhjustel tööd (sildade korrastamine, tugevdamine ja ITB-de paigaldus mootorile) 4-ja aasta jooxul täitsa valmis ei saanudki ja pean need ise lõpuni viima. Hetkeseisuga on tarvis ITB-dele õhufiltrikorpus meisterdada, mootor ära seadistada (vahepeal on küll lamda ära surnud ja vajab ka vahetust) ja teine sisu sisse visata, siis kannatax juba peaaegu sõita. See väike asi ka veel, et keretööde kohapealt vajab umbes samu investeeringuid kui universaal või väga heas korras doonorkere, kuhu tehnika ja bodykit ümber tõsta. Selle valiku osas olen veel kahevahel ja pean konsulteerima mõne spetsialistiga.
Umbes 5 aasta tagused mobiiliga tehtud pildid autost.
Peale jõule plaanin oma musta 2.0 190E taas sõitma panna ja tööautona kasutada. Sellel tarvis tagumine vasak pidurisupport ja summuti ära vahetada ning siis peax ta teoreetiliselt ülevaatuselt läbi saama. Mootor käib üsna hästi ja kui akus piisavalt särtsu on, käivitub alati poolest pöördest. Automaatkast vajab seadistamist, ülevaatamist, kuna vahetab käike pauguga. Väidetavalt on mingi aeg kast ära vahetatud ja seadistamata. Kere on igalt poolt mõlkis ja siin seal esineb veidi roostet, aga sisu on üsna heas korras. Arvestades, et ma ostsin selle auto paar aastat tagasi 270 EUR-i eest, on ta end kuhjaga tasa teeninud ja hästi üleval pidanud.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!