MB 250TD 1991 S124 - Werewolf - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Klubi liikmete autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=10) +--- Teema: MB 250TD 1991 S124 - Werewolf (/showthread.php?tid=9214) Lehed:
1
2
|
MB 250TD 1991 S124 - Werewolf - Werewolf - 06-07-2008 Jõudsin siis kah lõpux meie pere liikurist teema tegemiseni. Mark: Mercedes Benz 250TD Väljalaskeaasta: 1991 lõpp Läbisõit: 430 000 km (Tegelikult on rohkem läbisõitnud, aga kui palju, ei tea keegi) Võimsus: 69 KW Mootori valem: 2.5 R5 Tühimass: 1530 kg Varustus: roolivõimendi, kesklukustus puldiga, ABS pidurid, katuseluuk (elektriline), valuveljed (15), signalisatsioon (mahuanduriga), soojendusega välispeeglid (kõrvalistujapoolne on el. reguleeitav), CD stereo, immobilisaator, esimesed udutuled, iluliistud salongis (puitdekoor), peatoed tagaistmetel, tulede korrektor, peatoed esiistmetel, kunstnahast polster, 1x peeglid päikesesirmides, tagaklaasi soojendus, kohtvalgustid, taga lisa istmerida. Mootorile on 2006 aasta novembris tehtud kapremont ja 2007/2008 teostatud kere ja värvitööd. Esistange sai uue kuju, kuna alumine äär oli juba päris katki. Selline nägi auto välja aastaid tagasi kui ta veel takso värvi oli: Kui klaasidelt sai vana kile vastava noaga maha lõigatud. Isegi tagaklaasilt polnud väga keeruline kätte saada ja klaasisoojenduse ribad jäid tervex Tagaluugi juhtmed sai ära lapitud ja imede ime, tagaluugi sulgemise mehhanism hakkas tööle. Tänu Võsale sain aga üldse teada, et see kõigil S124-jadel standardvarustuses. Seniajani arvasime, et meie autol seda pole: Rooste ustel, koopaservades ja kerel kui keretöödega sai alustatud: Siin pildil pastab siis hobustekari Lammutamine keretöödex on lõpukorral: RE: MB 250TD 1991 S124 - Werewolf - 06-07-2008 Juhiistme alune plekk, millest tuli rooste poolt näritud tükk välja lõigata ja uuega asendada. Uue tüki saime hea hinnaga Imre juures vedelenud valge S124 küljest nagu ka vasakpoolse tagaaknaserva: Teise akna serv sai maha lõigatud ja rauast riba asemel keevitatud ning ka originaalantenni ava sai kinni keevitatud, kuna antenn kolis katusele (auk oli juba ammusest ajast katuses olemas): Karpidest sai tungiaukude ümbert osa plekki ära lõigatud kuna see oli roostes, tõstmise kronsteinid ise on veel kõvad: Maastur Papist stangelisa sobiva kuju leidmisex: Selline näeb meie töö/peoloom välja peale keretöid ja värvimist vihmasel jaanilaupäeval 2008: RE: MB 250TD 1991 S124 - Laur - 06-07-2008 Kena! Kes sul terve auto värvimise ette võttis? Enamus töökodasi tiivamaalrid ainult, või siis ulme kirves terve auto värvimise eest. RE: MB 250TD 1991 S124 - trancer01 - 06-07-2008 Esistange lisa on viimasepeal.Aga kas ise oled selline meister? tahaks enda masinale,umbes midagi sarnast.Äkki saad isegi aidata Aga muidu väga kean s124,edu! RE: MB 250TD 1991 S124 - python - 06-07-2008 Nagu öö ja päev. Tubli töö tehtud:cool_rsvd: RE: MB 250TD 1991 S124 - eDiCk - 06-07-2008 väga kena mega töö 5 punkti kuid amg veljed vaja RE: MB 250TD 1991 S124 - eastpak - 06-07-2008 Tõesti näeb väga hea välja RE: MB 250TD 1991 S124 - Werewolf - 06-07-2008 Värvitud sai auto Haapsalus Tradilos, ja kogu eeltöö sai ise tehtud. niiviisi ei läinud see värvimine eriti kallix, kuid loomulikult sellisel juhul mingit garantiid ka ei ole. Ega asi saigi pigem ette võetud sellex, et rooste levikule ajutiselt piir peale panna, tõenäoliselt peab mõne aasta pärast sama töö ette võtma. Ausalt öeldes on ühes koopaservas juba roostemull üleval. Stangelisa on penoplasti tükkidest ja klaasriide ja epoksüüdvaiguga üle tõmmatud ning kõvasti pahteldatud, seega midagi keerulist ei ole. Antenn sai külje pealt eemaldatud ja auk kinni keevitatud ning uus antenn katusele paigutatud. Veljed iseenesest sobivad hästi, kuid võixid suuremad (17 tollised) olla. Ex vaatab, võib-olla muretseb kunagi ka uued suuremad veljed, samas peaxid need korralikud kerged olema, vastasel juhul suureneb kütusekulu. Mõned pildid autost MB Klubi rinkaüritusel 2008 Audrus. RE: MB 250TD 1991 S124 - python - 07-07-2008 Huvitav, ma pole Eestis varem seda punast 928sat näinud RE: MB 250TD 1991 S124 - Nustu826 - 07-07-2008 ilusa asja oled valmis saanud. au ja kiitus sulle.... tahaks seda oma silmaga lausa kaeda. RE: MB 250TD 1991 S124 - v6sa - 07-07-2008 Väga hea, üks kaubalift on jälle veidi ajapikendust saanud. Värv ja spoiler on maitseasi. Peaasi, et omanik ise rahul on. Sihuke spoiler ei kannata siis mehaanilist kontakti. Seda pead iga äärekivi juures meeles pidama. Kas pukseerimisaas kah ligipääsetavaks jäi? Juhipoolne ukseposti ja rattakoopapleki liitekoht oli ka Sinu masinal roostes. :pissed2: Kas pääsesid vaid roostenühkimisega või oli all juba auk läbi? Igal juhul muretuid kilomeetreid. RE: MB 250TD 1991 S124 - Werewolf - 07-07-2008 See 928 on Eestis oma aasta aega nüüdsex olnud, kuid algselt oli ta tuhmunud lillakaspunane. Varsti peaxid sellele uued 18 tollised veljed ka saabuma. Auto ise käis ka One Mile Challenge-il sõitmas ja osales Porschede ühispildistamises ja sellele järgnenud üritusel. Autol 5.0l mootor ja automaatkast, mis on sisult Mercedes W126 560SE omaga praktiliselt identne, kuna Porsche ei näinud vajadust ise leiutama hakata kui selline mürsukindel kast maailmas olemas oli. Käigukasti korpus on kaalujaotuse huvides tagareduktoriga ühes tükis. S124-ja saab loodetavasti juba suvepäevadel näha ja võin öelda, et päris elus on värv efektsem kui pildil. Stangega vastu äärekivi sõitmine on niikuinii tobe tegu ja lõpeb tavalise stange korralgi varem või hiljem tükkidega. Eriti veel talvel külmaga, kui plastik on rabedam. Seda ettevaatlikum parkija ma nüüd olen. Kusjuures kõrgus jäi stangel samax, mis ennemgi. Auku seal liitekohas sees ei olnud ning liivapritsiga sai asja kenasti puhtax: Seejärel siis happekrunt, punane krunt ja hermeetik peale ja värvi alla. Kuna koht ei jäänud näha, siis selletõttu ei hakanud ka hermeetikut perfektselt sirgelt laskma, vaid sai lastud nii, et kenasti paxult koha ära katax: RE: MB 250TD 1991 S124 - Werewolf - 26-09-2008 Väike update. Nüüd viimase paari nädala jooxul oleme veermikule tähelepanu pööranud. Roolikarpi ja vasakut rattalaagrit sai peale keeratud ja esimesed pidurikettad, - klotsid välja vahetatud. Vanade ketaste paxus oli ainult 8mm (uued on 12mm ja välja peax juba vahetama, kui paxus 11mm peale kulunud). Lisax sai välja vahetatud väike kütusefilter. Seda mõneti seoses sellega, et ka kütus sai välja vahetatud. Hetkel siis läheb juba kolmas nädal biodiisliga, ehk siis töödeldud rapsiõli läheb paaki. Hind umbes 13 kr/l, mis on tunduvalt parem kui diisli hind. Edasiminek on sama särtsakas kui enne ja summutist tuleb küll nn "pannkoogilõhna", kuid see on kordades parem kui BMW diislite summutist tulev tapvalt haisev diisliheitgaas. Samuti liikleb sama biodiisliga meie MB Sprinter ja samuti pole mingit negatiivset vahet märgata. RE: MB 250TD 1991 S124 - Uku - 27-09-2008 Ohoh, igati lahe kaubalifti projekt Eriti lahe on see 3. istmerida, võid juba bussiliini avada (muide, Rootsis olid pikendatud kerega Volvo 245-d väiksemates kohtades bussi asemel). Kuidas seal muidu ruumi on, kas ka täiskasvanu mahub ära? Soovin sulle palju edu RE: MB 250TD 1991 S124 - Laur - 27-09-2008 Werewolf Kirjutas:Väike update. Nüüd viimase paari nädala jooxul oleme veermikule tähelepanu pööranud. Roolikarpi ja vasakut rattalaagrit sai peale keeratud ja............ Ennustan sulle peatset rattalaagri vahetust. Mul on olnud 2x samamoodi, kui esiratta laager juba sinnani kulunud, et tuleb peale keerata siis vähekese aja pärast juba ulgus ka. RE: MB 250TD 1991 S124 - Werewolf - 29-09-2008 Uku-le vastates: minu sõbrad on seal küll kahekesi täitsa rahul olnud ja enamjaolt kui suurema rahvaga kuhugi minek, siis reserveeritaxe just need kohad esimesena ära. Hea taga ju õlut libistada ja tagasõitjatele lehvitada. Ex pikemail võib pea sirgelt istudes veidi vastu lage puutuda, kuid kui end veidi lösakile lasta pole häda midagi, fun factor kaalub kõik üles. Laur-ile vastates: kui tekib vajadus, siis vahetame rattalaagri ja roolikarbi ära, lihtsalt hetkel piisas veel vähesest peale keeramisest (vähem kui veerand pööret). RE: MB 250TD 1991 S124 - Werewolf - 15-05-2009 Kevad juba käes ja peax meie kaubalifti käekäigu kohta ka paar rida kirjutama. Talvekülmad on möödas ja varsti juba rannahooaeg käes, selletõttu on meie universaal taas biodiisli dieedil. Mingit vahet diisliga pole peale selle, et mootor tixub mõnusalt vaixelt ja summutist mööda kõndides tuleb alati söögiisu peale . Kuna veermik oli vedelavõitu, siis sai see taas käsile võetud ja seekord tõsiselt. Peale Imre juures käimist oli selge, et vahetust vajasid pendelhoova puxid, vasak šarniir, stabikavarda puxid ja vasak tagumine silikoonpux. Tegema hakates mõtlesin, et kui juba, siis juba ja ostsin 2x Lemförderi sarniirid, 2x Febi silikoonpuxid, Febi pendelhoova puxikomplekti ja hakkasin neid välja vahetama. Stabilisaatorivarda puxid olid nii läbi, et kukkusid ise stabika otsast ära. Samuti oli stabikas üsna roostes nii et enne uute puxide paigaldamist lasin ta roostest veidi puhtamax ja tõmbasin talle musta Hammerite-i selga. Pendelhoova puxi vahetamine oli ka käkitegu, keerulisex läx siis kui hakkasin šarniire vahetama. Otsustasin sellex õõtsad alt ära võtta, et saax vanad šarniirid välja pressida. See ei olnud just kõige parem otsus, kuna õõtsapuxid olid nii kinni roostetanud, et kuvaldaga ei jäxanud polte välja lüüa. Tulemusex see, et pidin 4 poldist kolm rauasaega otstest läbi saagima kõik uued õõtsapuxid ja poldid ostma. Puxide kättesaamisex õõtsade seest sai kasutusele võetud igasugu võtted alates vägivallast lõpetades tulega, mis oli ka kõige efektiivsem. Šarniiridel sai keskosa välja pressitud ja õõtsa sisse allesjäänud osasse rauasaega sälk sisse lõigatud ja välja taotud. Samasugune pull jätkus tagasilla silikoonpuxidega, mis ma peale jõuvõtete kasutamist ("sex ja vägivald", nagu üx mu tuttav plekksepp tavatseb öelda) auke täis puurisin ja rauasaega sälgud sisse saagisin. Kõike tagasi kokku pannes mingit määrdega koonerdamist ei olnud - kuhu oli võimalik määret panna, sinna sai seda ka ohtralt pandud. Vahepeal oli veel selgunud, et parempoolses eesmises amordipadjas on pikk pragu sees ja parmpoolne rattalaager undab, nii et ka need läxid vahetusse. Samuti vahetasin välja vasakpoolse reaktiivvarda kuna kuigi sel ei olnud midagi viga, oli tegu sedaani omaga ja kui juba, siis juba. Kogu selle sexi ja vägivalla tulemusel hakkas varem vaikselt immitsenud radikas korralikult lekkima ja tuli välja vahetada. Õnnex sai Monacost (Eestist asuv radikaid tarniv firma) uue väga hea hinnaga. Siinkohal on paslik mainida, et kogu eelpool kirjas olev töö võttis mul aega 2 nädalat, kuna kõik oli nii kinni roostetanud ja kuna tegin seda esimest korda. Nüüd on jäänud veel kõrvaldada natuke roostet tagatiival, mis talve jooxul taas välja on tulnud ja salongis olex tarvis naginatekitajad korrale kutsuda. RE: MB 250TD 1991 S124 - Werewolf - 06-02-2010 Tegelesin sel nädalal ASD korda saamisega, kuna jääraja päev lähenemas ja kuna olen Tallinnas mitu korda autoga maja ees kinni olnud. Alustasin näidikuteplokis olevate pirnide vahetamisest, kuna osad neist (ASD omad sealhulgas) ei põlenud. Kiskusin ploki välja, mis tuli tõmmates, kuigi avaldas mõningast vastupanu. Eriti ma pirnidele ligi ei pääsenud, kuna spidoka trossi tõttu ei tule näidikuteplokk armatuurist täitsa välja, kuid ASD pirni sain mõnigase pusimise peale siiski vahetatud. Edasi otsustasin siiski näidikute ploki tagant spidomeetri trossi eemaldada, et saax ka ülejäänud pirnid ära vahetada. Peale seda kui olin pool armatuuri laiali lammutanud ja avastanud, et armatuuri all on niipalju juhtmeid ja muud kola, et ligipääs spidomeetri trossile on peaaegu olematu, olin valmis alla andma ja armatuuri kokku lappima hakkama. Üritasin siiski viimast korda kätt kuidagi sellest juhtmerägastikust läbi pressida ja suure pusimise peale ulatusin spidomeetritrossi kinnituseni ja keerasin selle näidikuteploki küljest lahti. Olles ploki eemale tõmmanud nägin, et spidoka taga oli pistik lahti (kolmnurga tulukese oma). Ühendasin selle tagasi, vahetasin läbipõlenud prinid välja (kütusetulukese unustasin ikka, doh') ja lappisin kõik kokku tagasi. Autot käima pannes hakkas ootuspäraselt ASD tuli põlema, tegin foorumis kirjeldatud dignostikaprotsessi läbi ja tulemusex sain 8. veakoodi. Selle järgi eeldasin, et viga piduritulede lülitis. Proovisin vana puhastada ja seejärel uut lülitit, aga ei midagi. Veel sai proovix ASD relee ära vahetatud, aga ka ei midagi. Magnetklapi kohta, mida ka 8. veakoodi all märgiti, ei osanud aga keegi midagi öelda, et mis ja kus see võix olla. Mind aga aitas lõpux see, et läxin Hiteh-isse Kristjani juurde difri küljes olevat andurit kontrollima (tagumine ABS andur asub difris). Kristjan ütles, et need ABS andurid pommikindlad ja kui just ise sinna haamriga pihta löönud ei ole, siis on väga ebatõenäoline, et viga selles. Kahtlustas ta hoopis ülepingereleed, mis asub aku ja asd relee taga. Ülepingereleel olevaid kaitsemeid olin juba ennem kontrollinud ja need olid terved kuid releed ennast ei osanud kahtlustada. Kristjan võttis ülepingerelee laiali ja nägi kohe, et osad joodised vajavad üle jootmist. See tehtud, pani ta releed tagasi, kustutas veakoodi ja voila, peale seda toimetab ASD nagu ei kunagi varem. Lumes on läbitavus 2x parem kohe. Siinkohal veelkord suured tänud Kristjanile Hiteh-ist ja kui kellelgi esineb elektriprobleeme autol soovitan soojalt tema poole pöörduda, eriti kuna ta on kunagi 90-ndatel isegi 5 aastat MB esinduses töötanud ja tunneb vanemate MB-de hingeelu eriti hästi. RE: MB 250TD 1991 S124 - Werewolf - Harry - 14-05-2010 Ega sul mõnda albumit ei ole, kus rohkem pilte keretöödest? Mul vägagi sarnased probleemid enda auto kerega ning need pildid annavad inspiratsiooni RE: MB 250TD 1991 S124 - Werewolf - Werewolf - 15-05-2010 Ma olen kõik paremad pildid keretöödest siia üles pannud ega rohkem eriti ei ole siia midagi lisada. Vahepeal on mitmeid vajalikke töid auto kallal tehtud, aga kuna ühtegi normaalset fotokat pole võtta siis pole ka siia update teinud. Just lõpetasin nivoo torude vahetuse/lappimise. Veljed ootavad peale sirgendamist nüüd, kuni jõuan nendega tegeleda ja uue värvi peale lasta ja kere roostetab taas. |