29-10-2015, 01:52 PM
(29-10-2015, 11:45 AM)Sm.Tihhonov Kirjutas:Werewolf Kirjutas:Midagi üle mõistuse keerulist ja aeganõudvat selles pole.
Ära seda nõuannet palun liiga tõsiselt võta. Või kui tahad katsetada, siis soovitan seda teha mõne romulast toodud tüki peal. Sest reeglina võib pärast asjatundmatut töötlemist selle tüki pidulikult prügikasti visata. Originaal puitplaadi puhastamine vanast lakist nii, et spooni ei vigasta on päris keeruline töö. Eriti jube on see töö puidust ruloode puhul. Uuesti toonimine ja korrektne lakkimine nõuab ka pisut teisi materjale kui automaalritel käepärast on. Ma pole näinud siiani ühtegi koduste vaheditega töödeldud puitpaneeli, mis näeks kasvõi natuke tehasetükile sarnane välja.
Kui sa küsid, et kes Eestis seda tööd teeb??? Ma tean, et erandjuhtudel on Estonia klaveritehase (endised) mehed seda haltuurana teinud, kuid kontakte mul pole.
Võib olla on lihtsam elada mõne praoga puitpaneelil? Või leida ebay vahendusel korralikud tükid.
Mehhaaniliselt laki eemaldamisel on tõesti väga suur tõenäosus spooni vigastada, aga fööniga lakki piisavalt soojendades koorub see ise puidu pinnalt maha ilma spooni kahjustamata (olen 124-ja keskkonsooli tüki nii teinud). Lakkimisex on sobilik kasutada paadilakki, mida saab nii pintsli kui püssiga peale kanda. Lõppviimistlusex tuleb lakitud pind üle lihvida ja poleerida.
Asja juures kõige keerulisem võib olla ainult tooni paika saamine, kuna minu puhul jäi detail teistest veidikene heledam (mitte väga häirivalt, aga lähemal võrdlemisel on mõningast toonierinevust võimalik märgata). Aga lakki on kindlasti võimalik veidi toonida, et perfektset lõpptulemust saada. Seda peax muidugi spetsialistidega konsulteerima (näitex eelpoolmainitud klaveritehase töötajatega või puidutööstuse inimestega, kes teemat valdavad).
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!