21-09-2015, 10:41 AM
(21-09-2015, 10:05 AM)Sm.Tihhonov Kirjutas:(21-09-2015, 08:19 AM)tns-one Kirjutas: Teie enam mitte vait jääva viskosiduri ja mittetöötavate kliimaradikate häda on seotud - õigemini esimese põhjustab teine.
Selle peale mõtlesin ise ka, kuid tegelikult tundub, et minu auto puhul neil asjadel puudub seos. Tean, et töötav kliima paneb märksa suurema koormuse jahutusradikale. Aga antud juhul paigaldasin selle lärmava BEHR visko ammu enne kui kliima ära täitsin. Ja proovisin sõita nii kliimaga kui ilma, aga midagi ei muutu. Visko jauras kogu aeg niipea kui mootori temp saavutas 80 kraadi.
Ise oskan kahtlustada kahte asja:
1. viga viskos endas, ehk tema bimetall lülitusplaati tuleks väänata veidi pehmemekas (ma ei tea kas kannatab väänata), aga teoreetiliselt saaks seda reguleerida.
2. viga auto radiaatoris, mille õhukanalid on ummistunud ja õhk ei puhu piisavalt läbi. Mootori suudab veel enam vähem maha jahutada, kuid viskoni jahedamat õhku ei jõua. Sest kui käega katsuda, siis visko ümbrus on ikka tuline küll.
Aga mis asi neid esimesi kliimaventikaid lülitama peab? Nad ei pea ju ometi kohe käivituma kui kliima sisse lülitad? Neil peaks ikka mingi termoandur kuskil olema?
Mis neid MB puhul käivitab, jään vastuse võlgu. Erinevatel tootjatel erinevad lahendused. Osadel on radika küljes termoandur, osadel mootori enda temp anduri järgi aju lülitab sisse nad. Tööle peaksid nad hakkama olenemata sellest, kas kliima järgi või mitte, kasutab auto neid lihtsalt jahutamiseks. Minu kupeel mingid slaavi rahvusest kirvemehed kliima kallal käinud ja seetõttu vurab visko samamoodi täiega, et tempi normaalselt hoida, eriti palava suvepäevaga. Mul õnneks küll maanteel ja pikema ühtlase sõiduga jääb vait. (ventikad samuti ei tööta, pole enam osasid torusidki alles)
Kas termostaat on sul veel ameerika pärand? Kas ventikakoda on terve? BMW-de puhul undab visko vahetpidamata juba siis, kui ventikakojal mingi väike jupp puudu on.
Radika elusolekust saad vähemalt natukene aimu, kui radika käega üle katsud, terve radikas peaks ühtemoodi kõrvetama.
Visko enda viga väga ei julgeks pakkuda, proovisid ju ometi 2 tükki läbi ja too Behr/Hella on originaaltootja, võiks nagu korralik detail olla.
All I ever wanted was a big body Benz,
and a clean set of rims.
and a clean set of rims.