26-05-2015, 11:35 AM
Tsitaat:See on huvitav, kuidas 190E 2.3-16 ja 2.5-16 võlu enamikele inimestele arusaamatux jääb. Tõsi, paberi peal ei ole tegu just väga kiirete autodega ja paljud tänapäeva pereautod omavad palju paremaid 0-100 kiirendusaegu, aga arvude järgi üldmulje üle otsustada on oi kui petlik. Kurvilisel teel suudavad need 30 aastat vanad MB-d väga edukalt tänapäevastel autodel kannul püsida. Teine suur pluss on see, et nendega on ka legaalsetel kiirustel huvitav sõita.
Ma väljendasin ennast vist esimesel korral veidi kohmakalt. Minu hobiauto siiamaani oli Peugeot 205 GTI, mis linnaliikluses on piisavalt nobe ning mille pakutav tunnetus nii vahe kui vähegi ühel tänavaautol olla saab - ja seda kõike legaalsetel kiirustel. Näiteks saad sõites teada täpse kivide arvu, mis värskeltpinnatud teekattele ehitajate poolt pandud on. See masin on mul ka veel alles, aga sel suvel ei tundu kasutamine rahaliselt otstarbekas (1000 km pärast hakata ülevaatust/kindlustust ja remonti tegema tundub hetkel liiga suur ettevõtmine).
Mida ma tegelikkuses mõtlesin "kutsika" liigse aegluse all on see, et originaalse isendi kiirendusvõime ka kiirustel 80-100 km/h on tänaste diislitega võrreldes kehvapoolne. Näiteks üks olukord: sõidab ees kodanik oma Passat TDI-ga ning kurvides alandab kiiruse 70 km/h peale, kuid sirgetel sõidab 100 km/h. Sellise taga ei taha pikalt sõita, aga normaalsete möödasõidukiiruste juurde jäädes ei saa ka mööda. Samas mulle hakkab tunduma, et sellistes olukordades jääb ka 350 hj lahjaks
Tsitaat:Ma saan täiesti aru E55 AMG võlust, aga seda Saxamaal või mõnes muus hea kiirteede võrgustikuga riigis. Kuna elan Eestis, siis minule isiklikult selline (ega üxki teine suur, raske, võimas) auto ei sobi, kuna olexin selle autoga hiljemalt nädala aja jooxul lubadest ilma või legaalsetel kiirustel liigeldes pettunud.
W210 E55 AMG fenomen on see, et igapäevakasutuses on see tavapärase Mercedese tasemel ehk sihtkohta jõudes oled sa puhanum kui reisi alustades. Aga vajadusel saab möödasõidud tehtud. Lisaks mahutab ära pere ning kaasavõetava kraami, et Eesti teise otsa sõita. Samas pean tõdema, et kiirendusvõime eelis tuleb selle masina puhul tõepoolest esile alles kiirustel üle 100 km/h ning seda meie tingimustes just sageli proovida ei saa. Kitsamates/aeglsasemates tingimustes on E55 sama kiire kui suvaline tänapäeva turbodiisel. Näide:
eile sõitsin ühe tuttava BMW 320d (E92) taga ning maanteel kiirendusrajale jõudes vajutasime mõlemad gaasi (kiirendusrajale jõudes oli kiirus ca 30 km/h). BMW sai ees minema ning minul tõmbas kohe peale kurvi gaasivajutuse peale ASC tööle ning seal ma siis istusin, hingates abitult diisli tahmalondi jäänuseid. Järele hakkasin jõudma alles siis kui kiirus oli 100 km/h, aga selleks ajaks oli game over ja tuli rahulikult edasi kulgeda.
Ma ei ole päris lõpuni aru saanud, kuidas see käigukast toimetab. Mõnikord kiirelt gaasi vajutades (aga mitte kickdown asendisse) vahetab kenasti käigu alla ja kiirendab mõnuga. Samas teisel juhul kui kulged rahulikult 3-nda käiguga (näiteks 50 km/h alas) ja püüad kiirendada ca 80 km/h-ni jätkab auto kolmandaga ja kiirendusvõime on oluliselt pärsitud. Kickdowni kasutades aga vahetab jälle väikse viivitusega esimese peale ja siis kaob tagarehvide pidamine. Kuidagi nokk-kinni-saba-lahti olukord.
Tsitaat:Kui Hents mu 2.3-16 kunagi valmis saab (teoreetiliselt peax see juhtuma lähinädalatel, praktika on siiamaani muud näidanud, aga ma pole lootust kaotanud) siis võixime kuskil kokku saada ja korra üxteise autosid proovida.
Sellele ideele kirjutan kahe käega alla, sest 2.3-16 on olnud minu jaoks siiski mingis etapis üks unistuste garaazi autosid.