08-05-2015, 01:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-05-2015, 05:21 PM ja muutjaks oli Valge välk.)
Tere,
olen lõpuks oma elus jõudnud etappi, kus on põhjust siinsesse foorumisse teema teha. Varasemalt on Mercedes minu jaoks alati olnud vanainimese auto ning liiga suur, pehme ja äärmiselt konservatiivne. Ainukeseks erandiks olid ehk 190 2.3 -16 ja 2.5-16 versioonid ja sedagi ajani, mil mõistsin kui aeglased need autod tegelikult tänapäevaste liikuritega võrreldes on. Õige hobiauto pidi olema kerge, väike ja nobe (loe hot hatch). Aga siis kasvasin suureks - vähemalt oma peas olen viimast tehnikaalast ostu sellega põhjendanud.
Lähemalt nüüd autost siis.
Tegemist on 1998 aasta lõpupoole arvele võetud Mercedes-Benz E55 AMG mudeliga, mis oma nüüdseks juba suhteliselt pika elutee jooksul on läbinud vähemalt 192 000 km. Eestis on see isend minu andmetel sõitnud alates 2013-ndast aastast ning väidetavalt talviseid teid pole näinud. Arvestades kere seisukorda ning minimaalseid korrosioonikahjustusi tundub see ka usutav. Plaan on sama skeemi järgi jätkata, sest W210 kere ei ole kahjuks meie kliima jaoks mõeldud. Pealegi ei paku suhteliselt madal vedrustus, suur V8 mootor ja tagavedu libedates tingimustes peale tankimisrõõmu eriti midagi lisaks.
Auto üldine seisukord on hinda ja vanust arvestades hea ning kõik elektrilisad töötavad. Samas ideaalist on asi kaugel: salongis on kulumisjäljed, esiklaasis väike täke, veermik ei ole nii vaikne kui oleksin oodanud (kuigi mitu korda kontrollitud ja lõtke pole) ning klapikambrikaante vahelt on kerge õli immitsemine. Rääkimata muidugi kere ja värvkatte seisukorrast. Esiosa on täis väikesi kivitäkkeid (mis sama viitavad, et viimase ca 100 000 km jooksul ei ole selle autoga suuremat avariid tehtud), siin-seal paar mõlki ning rattakoobaste juures on jäljed selle mudeli puhul kohustuslikust roostest. Lisaks veel veljed, mis minu jaoks võrduvad W210 AMG definitsiooniga, vajaksid taastamist.
Mõned peale ostmist esile kerkinud probleemid on tänaseks ka lahenduse leidnud:
Kliimakompressor lekkis kui kevadine kasepuu ning sai vahetatud, käigukasti tagaosas oli kerge tilk (usun, et ei ole ainus keda ärritab, et 15 €-se detaili vahetuseks tuleb pool agregaati lahti lammutada - ja seda sellepärast, et keegi kunagi autot väljatöötades on mõelnud: "Siia sobib see odav kummilutt küll, nüüd saan baari minna ja paar Weizen'it teha"), veermikus vajasid mõned puksid vahetust ning sillaseaded kontrollimist. Lisaks siis kohustuslik õlid-filtrid voor, pluss süüteküünalde vahetus (meenutuseks siis, et antud mootoril on neid 16 tk).
Ametliku osa jätkuks lisan ka minule teadaolevad spetsiiflisemad andmed
Mercede-Benz E55 AMG (Baumuster 210)
Värv: Brilliant silver metallic
Sisu: Leather nappa exclusive graphite
Mootor:
5,4 L V8 bensiin
Võimsus: 260 KW
Pöördemoment: 530 Nm
Kiirendus: hetkel piisav (aga ainult kuiva ilmaga)
Lisavarustus:
213 PARAMETER STEERING
220 PARKTRONIC-SYSTEM (PTS)
242 FAHRERSITZ RE. ELEKTR.VERSTELLBAR M.MEMORY
249 AUTOMATICALLY DIMMING MIRROR INSIDE AND OUTSIDE ON DRIVER S SIDE
275 MEMORY-PAKET (FAHRERSITZ, LENKSAEULE U. SPIEGEL)
345 Windscreen wiper with rain sensor
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 GETRIEBE AUTOMATISCH 5-GANG
472 ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
540 ELECTRIC BLIND FOR REAR WINDOW
543 SONNENBLENDE MIT MAKE-UP SPIEGEL LI UND RE BE-
570
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL WITH UTILIZATION OF RESIDUAL ENGINE HEAT
600 SCHEINWERFER - REINIGUNGSANLAGE
611 AUSSTIEGSLEUCHTEN FUER FAHERERTUEREN
612 LEUCHTEINHEIT: XENON-SCHEINWERFER
673 BATTERY WITH INCREASED CAPACITY
691 WD-BLAUES GLAS RUNDUM, HECKSCHEIBE-ESG
756 Radio MB Audio 10 CD with VK/RDS
772 AMG-OPTIK-PAKET - FRONTSPOILER, SEITENSCHWELLER
774 ROHBAU-AENDERUNG FUER AMG-RAEDER
809 AEJ 98/1/X
872 SITZHEIZUNG FONDSITZ LINKS UND RECHTS
873 SITZHEIZUNG FAHRERSITZ LINKS UND RECHTS
877 LESELEUCHTE IM FOND
884 Additional boot-lid lock
910 HIGH CAPACITY ALTERNATOR
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
954 AUSSTATTUNGSPAKET AVANTGARDE
988 KFZ-BRIEF UND COC PAPIERE (MIT EG-TYPSCHILD)
Lisan ka ühe kehva pildikese.
Nüüd kui auto enam-vähem töökorras leian loodetavasti rohkem aega ka V8 meeldivat nurrumist kuulata ning peagi mõned vabamas tekstis mõtted siia kirja panna. Ja loomulikult paremad pildid - sest need iseloomustavad seda saksa minitanki ehk kõige paremini.
olen lõpuks oma elus jõudnud etappi, kus on põhjust siinsesse foorumisse teema teha. Varasemalt on Mercedes minu jaoks alati olnud vanainimese auto ning liiga suur, pehme ja äärmiselt konservatiivne. Ainukeseks erandiks olid ehk 190 2.3 -16 ja 2.5-16 versioonid ja sedagi ajani, mil mõistsin kui aeglased need autod tegelikult tänapäevaste liikuritega võrreldes on. Õige hobiauto pidi olema kerge, väike ja nobe (loe hot hatch). Aga siis kasvasin suureks - vähemalt oma peas olen viimast tehnikaalast ostu sellega põhjendanud.
Lähemalt nüüd autost siis.
Tegemist on 1998 aasta lõpupoole arvele võetud Mercedes-Benz E55 AMG mudeliga, mis oma nüüdseks juba suhteliselt pika elutee jooksul on läbinud vähemalt 192 000 km. Eestis on see isend minu andmetel sõitnud alates 2013-ndast aastast ning väidetavalt talviseid teid pole näinud. Arvestades kere seisukorda ning minimaalseid korrosioonikahjustusi tundub see ka usutav. Plaan on sama skeemi järgi jätkata, sest W210 kere ei ole kahjuks meie kliima jaoks mõeldud. Pealegi ei paku suhteliselt madal vedrustus, suur V8 mootor ja tagavedu libedates tingimustes peale tankimisrõõmu eriti midagi lisaks.
Auto üldine seisukord on hinda ja vanust arvestades hea ning kõik elektrilisad töötavad. Samas ideaalist on asi kaugel: salongis on kulumisjäljed, esiklaasis väike täke, veermik ei ole nii vaikne kui oleksin oodanud (kuigi mitu korda kontrollitud ja lõtke pole) ning klapikambrikaante vahelt on kerge õli immitsemine. Rääkimata muidugi kere ja värvkatte seisukorrast. Esiosa on täis väikesi kivitäkkeid (mis sama viitavad, et viimase ca 100 000 km jooksul ei ole selle autoga suuremat avariid tehtud), siin-seal paar mõlki ning rattakoobaste juures on jäljed selle mudeli puhul kohustuslikust roostest. Lisaks veel veljed, mis minu jaoks võrduvad W210 AMG definitsiooniga, vajaksid taastamist.
Mõned peale ostmist esile kerkinud probleemid on tänaseks ka lahenduse leidnud:
Kliimakompressor lekkis kui kevadine kasepuu ning sai vahetatud, käigukasti tagaosas oli kerge tilk (usun, et ei ole ainus keda ärritab, et 15 €-se detaili vahetuseks tuleb pool agregaati lahti lammutada - ja seda sellepärast, et keegi kunagi autot väljatöötades on mõelnud: "Siia sobib see odav kummilutt küll, nüüd saan baari minna ja paar Weizen'it teha"), veermikus vajasid mõned puksid vahetust ning sillaseaded kontrollimist. Lisaks siis kohustuslik õlid-filtrid voor, pluss süüteküünalde vahetus (meenutuseks siis, et antud mootoril on neid 16 tk).
Ametliku osa jätkuks lisan ka minule teadaolevad spetsiiflisemad andmed
Mercede-Benz E55 AMG (Baumuster 210)
Värv: Brilliant silver metallic
Sisu: Leather nappa exclusive graphite
Mootor:
5,4 L V8 bensiin
Võimsus: 260 KW
Pöördemoment: 530 Nm
Kiirendus: hetkel piisav (aga ainult kuiva ilmaga)
Lisavarustus:
213 PARAMETER STEERING
220 PARKTRONIC-SYSTEM (PTS)
242 FAHRERSITZ RE. ELEKTR.VERSTELLBAR M.MEMORY
249 AUTOMATICALLY DIMMING MIRROR INSIDE AND OUTSIDE ON DRIVER S SIDE
275 MEMORY-PAKET (FAHRERSITZ, LENKSAEULE U. SPIEGEL)
345 Windscreen wiper with rain sensor
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 GETRIEBE AUTOMATISCH 5-GANG
472 ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
540 ELECTRIC BLIND FOR REAR WINDOW
543 SONNENBLENDE MIT MAKE-UP SPIEGEL LI UND RE BE-
570
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL WITH UTILIZATION OF RESIDUAL ENGINE HEAT
600 SCHEINWERFER - REINIGUNGSANLAGE
611 AUSSTIEGSLEUCHTEN FUER FAHERERTUEREN
612 LEUCHTEINHEIT: XENON-SCHEINWERFER
673 BATTERY WITH INCREASED CAPACITY
691 WD-BLAUES GLAS RUNDUM, HECKSCHEIBE-ESG
756 Radio MB Audio 10 CD with VK/RDS
772 AMG-OPTIK-PAKET - FRONTSPOILER, SEITENSCHWELLER
774 ROHBAU-AENDERUNG FUER AMG-RAEDER
809 AEJ 98/1/X
872 SITZHEIZUNG FONDSITZ LINKS UND RECHTS
873 SITZHEIZUNG FAHRERSITZ LINKS UND RECHTS
877 LESELEUCHTE IM FOND
884 Additional boot-lid lock
910 HIGH CAPACITY ALTERNATOR
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
954 AUSSTATTUNGSPAKET AVANTGARDE
988 KFZ-BRIEF UND COC PAPIERE (MIT EG-TYPSCHILD)
Lisan ka ühe kehva pildikese.
Nüüd kui auto enam-vähem töökorras leian loodetavasti rohkem aega ka V8 meeldivat nurrumist kuulata ning peagi mõned vabamas tekstis mõtted siia kirja panna. Ja loomulikult paremad pildid - sest need iseloomustavad seda saksa minitanki ehk kõige paremini.