08-04-2014, 01:41 AM
(07-04-2014, 10:44 PM)_siim_ Kirjutas: Kas 124 sadulad on plug and play?
Kõik W124 pidurid sobivad tõesti W201-le ilma igasuguste muudatusteta. Kui tõsisemad tuunimismõtted plaanis, võib W201-le ka W124-ja eesmised käändmikud panna, kuna neis suuremad laagrid. 16v W201-tedel on juba tehasest W124-ja käändmikud. Ja kui sellest ka vähex jääb võib R129 käändmikud paigaldada, nendel on veel suuremad laagrid.
Lisax kannatab W124-ja küljest W201-el kasutada jämedamaid eesmisi stabikaid (tagumised ei sobi), universaali tagumisi metallist stabikakonte plastikkontide asemel ja kangemate mootoritega isendite vedrusid, kuna need tublisti jäigemad. Soovitud kõrgus tuleb sel juhul saavutada relakaga vedrult keerde maha lõigates, soovitavalt veerandi või poole keeru kaupa. Mitte mingil juhul ei tohi vedru kuumutada ja kokku pressida, see muudab tema omadusi ja võib olla eluohtlik.
Piduri peasilindrid ja vaakumvõimendid peaxid ka enamjaolt ilma muudatusteta sobima.
NB! Auto tuunimisel ja selle sõlmede muutmisel tasub asjale mõistusega läheneda ja iga lahenduse puhul kaaluda selle mõju ülejäänud komponentidele, et tagada turvalisus endale ja teistele liiklejatele. Näitex madaldusvedrude paigaldamisel tasub arvesse võtta seda, et kui tavaamorti ei vahetada madaldusamordi vastu välja, jääb selle töömaa lühemax (mida suurem madaldus seda hullem) ja see toob kaasa detaili kiirema kulumise ja kehvema töötamise, ehk liiale minnes on oht auto juhitavus oluliselt kehvemax teha ja nullida igasugune positiivne efekt, mida madalam vedrustus omab (nagu madalam raskuskese ja parem aerodünaamika, mis parandavad juhitavust ja stabiilsust).
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!