Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
w201,1988,om605-Stev - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Teema: w201,1988,om605-Stev (/showthread.php?tid=35134)

Lehed: 1 2 3


w201,1988,om605-Stev - Stev - 07-04-2014

Hea diiliga sai soetatud kere siit foorumist,tänud ka müüjale.
Doonoriks sellele projektile on mu e250td punnsilm.

Mark: Mercedes-Benz 190E
Kere: W201
Mootor:orig mootor 1,8 bens,mis asendatud om601 diisliga.
Käigukast: Automaat
VärvusTongueunane
Lisavarustu:parempoolne el peegel.

Vahetatud:
Mootor:OM 605.962
Käigukast:manuaal 717.466
Pidurid:w210 e250td ATE
Diferentsiaal:Avatud suure korpusega 3.45
Plaanis:
Veermikus tuleb ka muudatusi teha
Väiksed keretööd

[Pilt: 27643-1.JPG]
[Pilt: 67424-2.JPG]
[Pilt: 26985-4.JPG]
[Pilt: 75466-5.JPG]
[Pilt: 88327-DSC_0972.JPG]
[Pilt: 36334-2.jpg]
[Pilt: 69664.jpg]
Tagumised pidurid ka küljes w210 käändmikega,kõik muu peale kokkujooksu reg hoova sobib
Küsimus,et kuidas karbilt plastik liist ära käib?All on kruvid,need lahti,aga ülevalt on kinni,et ka seal mingid klambrid või düüblid,mis vajavad suurema jõu rakendamist?Ei tahaks ära lõhkuda oma lollusest.


RE: w201,1988,om605-Stev - kodutu - 07-04-2014

Karbi liistu peal peaks olema selline kummist tihend, kummist tihendi all on veel omakorda kruvid. Kummist tihend käib lihtsalt tõmmates eest ära, vähemalt w124-l on nii. Kummi tihend asub karbi üleval pool, enne lävepakku.


RE: w201,1988,om605-Stev - Stev - 07-04-2014

(07-04-2014, 04:05 PM)kodutu Kirjutas: Karbi liistu peal peaks olema selline kummist tihend, kummist tihendi all on veel omakorda kruvid. Kummist tihend käib lihtsalt tõmmates eest ära, vähemalt w124-l on nii. Kummi tihend asub karbi üleval pool, enne lävepakku.
Selge,tänud!




RE: w201,1988,om605-Stev - arts24h - 07-04-2014

Ega sa 210 piduri võimendit ei proovinud külge pookida?


RE: w201,1988,om605-Stev - Stev - 07-04-2014

(07-04-2014, 04:44 PM)arts24h Kirjutas: Ega sa 210 piduri võimendit ei proovinud külge pookida?

Veel ei,aga see nädal rohkem aega,siis selgub.



RE: w201,1988,om605-Stev - _siim_ - 07-04-2014

Kas 124 sadulad on plug and play?


RE: w201,1988,om605-Stev - Stev - 07-04-2014

(07-04-2014, 10:44 PM)_siim_ Kirjutas: Kas 124 sadulad on plug and play?
Ei tea,minu pidurid tulid w210ne pealt.Niisama bolt on nad sinna ei sobi:Sadulad lähevad peale tagurpidi,voolik allapoole ja selleks et ära mahutada,tuleb amordi püstakut vähe töödelda.Hetkel on mul topelt voolikutega,aga tulevikus plaanin täispikkuses korraliku panna.Supordi tuleb mõni mm käändmikust eemale viia,et ketta vastu ei käiks.Tagapiduriteni ma ei jõudnud,küll aga need peaks bolt on olema.




RE: w201,1988,om605-Stev - Werewolf - 08-04-2014

(07-04-2014, 10:44 PM)_siim_ Kirjutas: Kas 124 sadulad on plug and play?

Kõik W124 pidurid sobivad tõesti W201-le ilma igasuguste muudatusteta. Kui tõsisemad tuunimismõtted plaanis, võib W201-le ka W124-ja eesmised käändmikud panna, kuna neis suuremad laagrid. 16v W201-tedel on juba tehasest W124-ja käändmikud. Ja kui sellest ka vähex jääb võib R129 käändmikud paigaldada, nendel on veel suuremad laagrid.

Lisax kannatab W124-ja küljest W201-el kasutada jämedamaid eesmisi stabikaid (tagumised ei sobi), universaali tagumisi metallist stabikakonte plastikkontide asemel ja kangemate mootoritega isendite vedrusid, kuna need tublisti jäigemad. Soovitud kõrgus tuleb sel juhul saavutada relakaga vedrult keerde maha lõigates, soovitavalt veerandi või poole keeru kaupa. Mitte mingil juhul ei tohi vedru kuumutada ja kokku pressida, see muudab tema omadusi ja võib olla eluohtlik.

Piduri peasilindrid ja vaakumvõimendid peaxid ka enamjaolt ilma muudatusteta sobima.

NB! Auto tuunimisel ja selle sõlmede muutmisel tasub asjale mõistusega läheneda ja iga lahenduse puhul kaaluda selle mõju ülejäänud komponentidele, et tagada turvalisus endale ja teistele liiklejatele. Näitex madaldusvedrude paigaldamisel tasub arvesse võtta seda, et kui tavaamorti ei vahetada madaldusamordi vastu välja, jääb selle töömaa lühemax (mida suurem madaldus seda hullem) ja see toob kaasa detaili kiirema kulumise ja kehvema töötamise, ehk liiale minnes on oht auto juhitavus oluliselt kehvemax teha ja nullida igasugune positiivne efekt, mida madalam vedrustus omab (nagu madalam raskuskese ja parem aerodünaamika, mis parandavad juhitavust ja stabiilsust).




RE: w201,1988,om605-Stev - arts24h - 10-04-2014

Sellest pole sa veel kirjutanud kuidas see disla kutsikat edasi veab ka?


RE: w201,1988,om605-Stev - Stev - 10-04-2014

(10-04-2014, 11:28 AM)arts24h Kirjutas: Sellest pole sa veel kirjutanud kuidas see disla kutsikat edasi veab ka?

Mootor ei käi üldse edasi ja kast vahetab jõnksuga käik.Tuunitud on kapotialust korralikult,sellest tulenevalt kiirused üle 60km/h ei kasva.Aga kere on tal korralik,mõned väiksed lapid tuleks keevitada.

Võtsin täna mootori ja kasti maha,mootoripadja polte võis näpuga keerata.Enne 605-te peale panna ei saa,kui karter korras.Peab vaatama,kumb mõtekam tuleb,kas uus karter või keevitada.

Sisust: ette w210 nahkistmed,juba vana põhja küljest kinnitused ära lõigatud,taha läheb w210-e istme nahk w201-e istme põhjale.Tükk tegu on selle jamaga,aga korralikud istmed kallid ja pole mõtet kommiraha eest w210 istmed müüa.Kogu juhtmestiku tõstan e250e pealt ringi,kõik kesklukud ortopeedilised istmed,süütelukk ja teemad tulevad üle.Kellaploki panen ka,kuna ei viitsi juhtmeid vedada.Aku pistan pagassi,kui paremat kohta ei leia ja võimalik,et saab w210 paagi parajaks teha.Plaan ka el aknad ja peeglid sebida,kui seda kunagi hiljem.

Selle auto puhul ei aja kaalu taga,kui keegi leiab,et mõttetu autot raskeks ajada.Põhimõtteliselt on see mu e klassi asendus ilusamal kerel.




RE: w201,1988,om605-Stev - Stev - 20-04-2014

Kahest pedaalist sai kolm,lisaks w210ne pidurivõim ja silinder.Kõik ebavajalik uue juhtmestiku vedamisks eemaldatud.
[Pilt: 77337-DSC_0987.JPG]
[Pilt: 22264-DSC_0988.JPG]
[Pilt: 38788-DSC_1007.JPG]
Ette läksid w210 vedrud,mis olid 1.5 keerdu lühemad ja tunduvalt jäigemad.w210 stabikas jääb veidi lühikeseks,vast tuleb sinna w124 oma.
Karter läks keevitusse,mootorile panin teise visco ja veepumba.Tuleval nv on plaan mootor peale panna ja tagasilda teha.


RE: w201,1988,om605-Stev - Stev - 27-04-2014

Veovõllide pikustega jamad,et kas w210 ja 201 on võlli nuutide arv 25?

Nuutide arv erinev,igaljuhul ei anna vahetada veovõlli otsi.


RE: w201,1988,om605-Stev - Stev - 11-05-2014

[Pilt: 82887-555.JPG]

Mootor peal,nüüd tuleb kaablimajandus paika panna,sobiv cooler soetada ning turbo torude lahendus välja mõelda.ABS küge panna ja taha ASR-i jaoks uued piduritorud vedada.EGR-i viskan minema sealt,kuna mul map anduriga ja egr-i puudumine ei mõjuta midagi.Veovõllid ja kardaani teen vimasena,kuna nendega on palju jama.

[Pilt: 69639-DSC_1043.JPG]
[Pilt: 94344-DSC_1041.JPG]
Kaablid eriliselt sassis,tagantjärgi tarkus,et olek võind katete sisse jätta.
Kaitsmekarp ei mahu mitte kuidagi kapoti alla,see tuleb vast armatuuri alla.
Ajukarp mahub suure vaevaga ära.



RE: w201,1988,om605-Stev - Stev - 24-05-2014

Kuna ühendan juhtmeid,siis tekkis mõte:w210 el aknad käivad läbi can-i ja mul w210 juhtmestiks peal,siis w201 el akna mootoreid kasutada ei saa.Kui just ei vea eraldi juhtmeid ja lüliteid,mis pole can-iga seotud?Ja kuna ma täna vahetasin kojamehe mootori w210 oma vastu,mis sobis idiaalselt,siis tekkis mõte,ehk saab kerge vaevaga w210 akna mootorid w201e aknatõstuki külge aretada.


RE: w201,1988,om605-Stev - 190 - 25-05-2014

Uhhh..edu kaabeldusega Big Grin
Päris suur töö on siin ette võetud
Kuna oman nii w210 kui ka w201, siis täitsa huvitav, mis tulemus nende paaritumisel saavutatakse.




RE: w201,1988,om605-Stev - Stev - 28-05-2014

Väike mõtisklus roolivõimendist:Kuna w201 roolivõimu pumba rihmaratas pole samal tasapinnal rihmaga ja ümber ehitada kinnitusi on aeganõudev.Siis kas võiksin kasuada roolikarbil w210 pumpa (115 bar) originaal w201 (85bar)?


RE: w201,1988,om605-Stev - berg - 28-05-2014

Tahaks juba teada kuidas see edasi käib, palju mootoril kw ja nm ka on?


RE: w201,1988,om605-Stev - Stev - 29-05-2014

(28-05-2014, 11:03 PM)berg Kirjutas: Tahaks juba teada kuidas see edasi käib, palju mootoril kw ja nm ka on?

Mootor täidsa stock 110 kw ja 280 Nm.Edasi ta niipea omal jõul liikuda ei taha,kuna vaja kõik uued vedelikud,cooleri torud ja cooler,kardaani,veovõlle ja kasti hoovastikku lühendada.Lisaks väikseimaid pisiasju,mis otseselt sõitmist ei sega.Võimsust algselt suurendada ei plaani,kuna see nõuab palju ressurssi.Cooleri torustiku tahaks teha metalltorust ja väheste silikon üleminekutega,iseasi kus ja kuidas painutada saab.




RE: w201,1988,om605-Stev - Stev - 08-07-2014

Kuna w210 kardaani tugilaager ei mahu w201 kardaanitunnelisse ja w201 laagri sisemõõt on 25,siis kasutan w201 kardaanipukki ja pressin sinna 30x47x9 laagri sisse.Kuna 13 laia pole ja kardaan pole väga koormatud sõlm.
[Pilt: 44538-DSC_1132.JPG]

Mootoris on õli sees ning ootan keevitusest tagasi käigukasti otsakaant,seejärel tuleb võllid õigesse mõõtu saada ja alumiinium torud cooleri torustiku jaoks tuua.




RE: w201,1988,om605-Stev - Stev - 23-07-2014

[Pilt: 73696-gggg.jpg]

Hoovastik ringiga tähistatud alal jääb ette downpipele.Kas seda võib nihutada,või pärast rattad ei taha enam paralleelselt pöörata?