24-03-2014, 02:33 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-03-2014, 02:33 PM ja muutjaks oli ulst.)
(24-03-2014, 09:50 AM)v6sa Kirjutas: Usk on küll vajalik asi, kuid diiselmootori tööprotsessi määrab siiski vajaliku surve olemasolu põlemiskambris pritsehetkel.
Kes, kus ja kuidas tuvastas pihustite ja pumba korrasoleku? Mille alusel seati paika pritsehetk?
Palju on tühikäigupöörded praegu?
Mootor võib peale kolvigrupi avamist vajada sissetöötamist. Aga see peaks toimuma siiski mõne tuhande km jooksul. Kas need on juba läbitud?
Natuke mõjutab tööd ka kütus: mitte iga segatud kokteilipartii ei põle puhtalt (ka tuntud tanklatest!) Mida kehvem on mootor, seda varem ilmnevad kõrvalekalded.
OM617 kalduvus külmalt väheke madalaid pöördeid hoida sai teatavaks juba auto väljatöötajatele. Mistap lisati armatuuri vastav nupuke, millest külmale mootorile sai väheke vinti juurde keerata.
Täpsustaks usu osa nii palju, et surved olid korras paar aastat tagasi hetkel, kui juba esines antud probleem külma mootori + tühikäiguga. Mootori teemaga käisin viimati Tartus "Diisiabi" nimelises kohas. Seal võeti pihustid maha (pihustid on paar aastat vanad) ja kontrolliti, pumpa küll päris laiali ei võetud. Seda ma ei tea mille alusel nad pritsehetke seadistasid, mootori osas ma teadmistega väga ei hiilga. Justkui pisut ühtlasemaks läks külma mootori töö pärast selle koha külastamist, aga ammendavat abi ma sealt kindlasti ei saanud.
Kuna tahhomeetrit ei ole, siis tühikäigu pöördeid täpselt ma ei tea, kuid võin kuulmise järgi öelda, et sooja mootoriga on pöörded ilma käsigaasi kasutamata normis. Külma mootori ja max. käsigaasiga käib asi samas läbi vingu, värina ja rappumise. Kui jalaga natuke gaasi lisaks anda, siis käib ühtlaselt. Kuna sama masin on minu käes 2003. aastast, siis mäletan, et "vanasti" sellist muret ei olnud. Plusskraadide juures ei pidanud üldse käsigaasi kasutama. Asi hakkas allamäge minema pärast mootori remonti (kolvirõngad, pihustid, tihendid...). Olen üritanud leida meistrit, kes sellise vana mootori hingeeluga kursis on ja asja minu ootustele vastavalt käima suudaks panna, kuid ma ei tea kas selliseid mehi enam üldse kuskilt leida on võimalik. Mõni ettevõte ei taha sellist masinat üldse ette võtta - kui telefoni teel öelda mis mure ja autoga tegemist on, siis hakkab juba tulema ebalev jutt pikkadest tööde järjekordadest... Umbes samasuguseid kogemusi on mõningate W140/W126 teemadega ka olnud.
Pärast remonti olen läbinud vast 8 000 - 10 000km.
Tangin Alexelas, teiste autodega pole seal kunagi probleeme olnud. Mootorile muus osas etteheiteid ei ole - liigutab masinat nii nagu vaja, soojast peast ei tossa (ülevaatusel on olnud normi piires) ja käima on läinud alati poolest pöördest (ka nüüd pärast talveund ärkas hetkega).
---
Maki tahaks tõesti välja vahetada, ilmselt tegelen sellega suve jooksul. Natuke rutakalt sai see praegune jurakas sinna ostetud. Kui kellelgi midagi ajastukohast pakkuda on (AUX-in toega), siis võib kirjutada või helistada.
Pildi peal on seisupiduri tuli täies hiilguses näha.