05-03-2014, 01:36 AM
Auto seisab endiselt töökojas ja võib olla värvitakse veel sel nädalal ära. Aga võib olla ka mitte. Ei tihka enam vaatama-uurima ka minna, kuna me vennaga käisime seal üksvahe juba iga päev oma patsiente silitamas. Kohalikule rahvale hakkas juba nalja tegema - "vennad essid" jälle siin.
Püüan olla taktitundeline ja oodata töökojast kõnet. Sel ajal olen hakanud vaikselt tegema ettevalmistusi auto saabumiseks koju. Tõin värvist ära kõik plastikud. Selle poolmatt 7700 Alto Grey värviga nähti lollimoodi vaeva ja liiga hea ta lõpuks ei saanudki. Tehase kvaliteeti ei saavutanud, veidi pilvitab, veidi on struktuurne, aga ise tehtud asja kohta peab vist rahul olema. No ja üldisemas plaanis - need originaalsed poolmatt hallid stanged on isegi põrandal vaadates ikka suursugused küll võrreldes endiste läikivate mustadega.
Paha oli see, et värvitööde käigus oli kuidagi "läinud katki" kaks stange konksukatte kinnitust. Nad on küll lihtsad asjad ja väga lihtsalt eemaldatavad, kuid paraku ei saa neid eraldi tellida. Ning ilma nendeta see kate küljes ei püsi. Keeruline olukord.
Rääkides veel ilusatest asjadest, siis tahtsin tellida talle tagaluugle originaalset "500SEL" kirja, kuid üllatuseks jäi see tulemata. Väidetavalt on laost otsas ja saadavust tulevikus pole teada. Seega tellisin suure hirmuga ühe kasutatud embleemi jebaist ära. Aga käiku läheb ta siiski alles häda korral, sest vana teipi kätte saada ja uut asemele lõigata on kuidagi liiga ilge töö.
Siis veel pisiasjadest. Mitmetel piltidel ja ebay müügipakkumistes on mulle silma jäänud, et mõnikord on W140 kõlarite restidel peal väiksed "BOSE" kirjad. Arvasin varem, et ilmselt on uhkete omanike poolt ise pandud. Aga siis avastasin kogemata, et originaal slaid täiesti näitab seda logo.
Ma tean, et see on kõige muu kõrval pisiasi, aga ma pidin nad tellima. Hiinlased pakuvad neid nii odavalt, et minu meelest ei tohiks hind isegi saatekulusid katta. Ja sealjuures on väga ilusad, täitsa nagu olekski originaalid.
Vahepalaks käisin ka garaazis ja tõstsin lauale esivõre. Üsna viisakas detail veel, kuid ribide kroom ikka täitsa surnud.
Tellisin uued, kuid peale vertikaalse pulga tarnitakse nad miskipärast kõik ühepikkustena. Ka varuosaprogrammis on ka märge, et "kohandatakse protsessi käigus". Uuema tüübi S600 võrel on saab küll tellida kõiki pulki eraldi. Ilusamad on nad küll kui vanad, aga hetkel jäid nad lõikamata. Neil on ühed otsad suht viisakalt õhukeseks valtsitud ja teised otsad lõigatud veidi viltu, järgimaks kesktriibu liistu ristlõiget. Ühesõnaga - jebi.
Vaatasin siis veel kriitilise pilguga oma võret ja mõtlesin, et "pekki, tellin üldse uue". Ta on küll ilus ja sirge, kuid ikkagi on nii kroomil kui plastikul kulumisjäljed sees.
Siis hakkasin avastama esivõrede põnevat maailma. Selgus, et minu põlvkonna autole ei saagi enam uut võre tellida. Saab tellida ainult uuemale mudelile (alates mudeliaastast 1995) seda hõreda ribiga võret. See variant jäi kohe ära. Huvi pärast sattusin aga sirvima 600SEL slaide ja avastasin, et temale saab tellida nii uut kui vana võre. Sealjuures kasutab 600 üldse teisi koode võre jaoks. Uuema mudeli koodi erinevusest saan ma aru, talle tuli ju 6 triibuga võre. Aga vana on visuaalselt täpselt samasugune. Käisin siis kõik mudelid läbi ja nii ongi - kõigil teistel alguse otsa autodel on üks kood, aga V12 autodel on teine. Fotodel tundub ta küll 100% samasugune. Milles seineb erinevus??? Kas keegi teab? Kirjutasin ta juba puhtast uudishimust järgmisesse tellimuste nimekirja, kuid täna hetk enne ära saatmist võtsin siiski maha ... Vana peab paraku esialgu külge tagasi minema. Tekkisid viimasel minutil mõned uued mõtted kuidas raha kulutada.
Et uutest põnevatest ideedest mõtteid mujale saada, tõstsin kolahunnikust välja ühe koguka detaili. See detail osutus kasutatuna tõsiseks pähkliks. Enamus lammutajaid keeldus kohe sel teemal rääkimast, osad ütlesid, et servad on valged ja osadel oli juba müüdud. Hakkasin jub vaimu valmis panema, et tuleb minna Hamburgi lammutustesse ja ise maha võtta. Viimaks Nursi lammutusest ta siiski sain. Maksis küll palju, kuid oli ikkagi ca 4 korda odavam kui uus. Kile eemaldamiseks tõstsin ta umbes pooleks tunniks 9kw soojapuhuri ette küpsema.
Vahepeal tegelesin klaasiliistudega. Kuna minu liistud oli lössis, hankisin tookord Nursist ka korraliku komplekti klaasiliiste. Nüüd siis puhastasin nad viisakalt kahelt poolt ära ja poleerisin üle.
Kui klaas oli üle keskmise soe, eemaldus kile ilma suurema vaevata, jätmata klaasile mingit liimijälge. Kas keegi teab, mis antenn see klaasi sees on mille kontakt sealt välja tuleb. Minu auto originaalklaasi küljes sellist pistikut pole.
Tänan tähelepanu eest, järgmise peatüki pühendan valgustusseadmetele.
Püüan olla taktitundeline ja oodata töökojast kõnet. Sel ajal olen hakanud vaikselt tegema ettevalmistusi auto saabumiseks koju. Tõin värvist ära kõik plastikud. Selle poolmatt 7700 Alto Grey värviga nähti lollimoodi vaeva ja liiga hea ta lõpuks ei saanudki. Tehase kvaliteeti ei saavutanud, veidi pilvitab, veidi on struktuurne, aga ise tehtud asja kohta peab vist rahul olema. No ja üldisemas plaanis - need originaalsed poolmatt hallid stanged on isegi põrandal vaadates ikka suursugused küll võrreldes endiste läikivate mustadega.
Paha oli see, et värvitööde käigus oli kuidagi "läinud katki" kaks stange konksukatte kinnitust. Nad on küll lihtsad asjad ja väga lihtsalt eemaldatavad, kuid paraku ei saa neid eraldi tellida. Ning ilma nendeta see kate küljes ei püsi. Keeruline olukord.
Rääkides veel ilusatest asjadest, siis tahtsin tellida talle tagaluugle originaalset "500SEL" kirja, kuid üllatuseks jäi see tulemata. Väidetavalt on laost otsas ja saadavust tulevikus pole teada. Seega tellisin suure hirmuga ühe kasutatud embleemi jebaist ära. Aga käiku läheb ta siiski alles häda korral, sest vana teipi kätte saada ja uut asemele lõigata on kuidagi liiga ilge töö.
Siis veel pisiasjadest. Mitmetel piltidel ja ebay müügipakkumistes on mulle silma jäänud, et mõnikord on W140 kõlarite restidel peal väiksed "BOSE" kirjad. Arvasin varem, et ilmselt on uhkete omanike poolt ise pandud. Aga siis avastasin kogemata, et originaal slaid täiesti näitab seda logo.
Ma tean, et see on kõige muu kõrval pisiasi, aga ma pidin nad tellima. Hiinlased pakuvad neid nii odavalt, et minu meelest ei tohiks hind isegi saatekulusid katta. Ja sealjuures on väga ilusad, täitsa nagu olekski originaalid.
Vahepalaks käisin ka garaazis ja tõstsin lauale esivõre. Üsna viisakas detail veel, kuid ribide kroom ikka täitsa surnud.
Tellisin uued, kuid peale vertikaalse pulga tarnitakse nad miskipärast kõik ühepikkustena. Ka varuosaprogrammis on ka märge, et "kohandatakse protsessi käigus". Uuema tüübi S600 võrel on saab küll tellida kõiki pulki eraldi. Ilusamad on nad küll kui vanad, aga hetkel jäid nad lõikamata. Neil on ühed otsad suht viisakalt õhukeseks valtsitud ja teised otsad lõigatud veidi viltu, järgimaks kesktriibu liistu ristlõiget. Ühesõnaga - jebi.
Vaatasin siis veel kriitilise pilguga oma võret ja mõtlesin, et "pekki, tellin üldse uue". Ta on küll ilus ja sirge, kuid ikkagi on nii kroomil kui plastikul kulumisjäljed sees.
Siis hakkasin avastama esivõrede põnevat maailma. Selgus, et minu põlvkonna autole ei saagi enam uut võre tellida. Saab tellida ainult uuemale mudelile (alates mudeliaastast 1995) seda hõreda ribiga võret. See variant jäi kohe ära. Huvi pärast sattusin aga sirvima 600SEL slaide ja avastasin, et temale saab tellida nii uut kui vana võre. Sealjuures kasutab 600 üldse teisi koode võre jaoks. Uuema mudeli koodi erinevusest saan ma aru, talle tuli ju 6 triibuga võre. Aga vana on visuaalselt täpselt samasugune. Käisin siis kõik mudelid läbi ja nii ongi - kõigil teistel alguse otsa autodel on üks kood, aga V12 autodel on teine. Fotodel tundub ta küll 100% samasugune. Milles seineb erinevus??? Kas keegi teab? Kirjutasin ta juba puhtast uudishimust järgmisesse tellimuste nimekirja, kuid täna hetk enne ära saatmist võtsin siiski maha ... Vana peab paraku esialgu külge tagasi minema. Tekkisid viimasel minutil mõned uued mõtted kuidas raha kulutada.
Et uutest põnevatest ideedest mõtteid mujale saada, tõstsin kolahunnikust välja ühe koguka detaili. See detail osutus kasutatuna tõsiseks pähkliks. Enamus lammutajaid keeldus kohe sel teemal rääkimast, osad ütlesid, et servad on valged ja osadel oli juba müüdud. Hakkasin jub vaimu valmis panema, et tuleb minna Hamburgi lammutustesse ja ise maha võtta. Viimaks Nursi lammutusest ta siiski sain. Maksis küll palju, kuid oli ikkagi ca 4 korda odavam kui uus. Kile eemaldamiseks tõstsin ta umbes pooleks tunniks 9kw soojapuhuri ette küpsema.
Vahepeal tegelesin klaasiliistudega. Kuna minu liistud oli lössis, hankisin tookord Nursist ka korraliku komplekti klaasiliiste. Nüüd siis puhastasin nad viisakalt kahelt poolt ära ja poleerisin üle.
Kui klaas oli üle keskmise soe, eemaldus kile ilma suurema vaevata, jätmata klaasile mingit liimijälge. Kas keegi teab, mis antenn see klaasi sees on mille kontakt sealt välja tuleb. Minu auto originaalklaasi küljes sellist pistikut pole.
Tänan tähelepanu eest, järgmise peatüki pühendan valgustusseadmetele.
Terve aasta poole aastaga