30-01-2014, 10:04 AM
(30-01-2014, 03:30 AM)MbLammutus Kirjutas:(30-01-2014, 03:23 AM)Heinar Kirjutas:(30-01-2014, 03:10 AM)MbLammutus Kirjutas: Ja keetmine potis on üldse mõttetu. Süsteem on rõhu all ja annab teise tulemuse.
Rõhk ei muuda midagi, termostaat töötab temperatuurile.
Rõhu all on kindlalt temperatuur erinev. Keema hakkab jahutusvedelik alles 110 kraadi juures ja normaalne töötemperatuur on 95-100 kraadi
Sellele mootoril peab avanemine algama temperatuuril 85 ja täisavatus peab olema 94 kraadi juures. Turbota mootoritel täisavatus 100.
Äkki on ksf. MBLammutus nii lahke ja seletab, mismoodi saab rõhk+0.1 bar mõjutada termostaadi termopaisumispadruni tööd? Vedeliku keemistemperatuuri tõstab küll, kuid metallkestas padruni töötamist see kümnendik lisabaari ei mõjuta kuidagi. Või vähemalt, mulle teadaoleva füüsika reeglite järgi ei mõjuta.
Näis, kas täna õhtul on piisavalt motivatsiooni Webasto vahelt ühendada prooviks. Need paar liitirit jahutusvedelikku ja kilot kuus külma rauda jahutavad päris tummiselt.
Loomulikult oleks õige Webasto korda teha, kuid see jäägu suvesse. Seda roostehunnikut vaadates ei ole mul mingeid illusioone kerge remondi osas - suure tõenäosusega on tegemist muumiaga.
Ma ei ole kudiagi nõus sellega, et praeguse ilmaga 8+ liitrit diiselkütust põletav automootor ei peagi jaksama töötemperatuuri hoida. Pigem on küsimus kas rikkes või mingis "modifikatsioonis". Mul pole mingeid illusioone, et mina esimene seda mootorit avav tegelane olen. Kasutatud auto ikkagi, igasuguseid üllatusi võib esineda.