Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Klubi liikmete autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=10) +--- Teema: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa (/showthread.php?tid=22868) |
Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - v6sa - 02-05-2011 Teen meie “uue” pereauto käekäigust pajatava teema otsa lahti. Datacard Identification number:WDB2102171A254159 5 Chassis Sales designation:E290TT Order number:0 6 236 70437 Delivery date:24 09 1996 Paint code 1:721 No code designation available Equipment:401A No code designation available Engine no.:602982 12 006060 Transmission:722613 00 132776 SA code 213 PARAMETER STEERING 249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR V 345 RAIN SENSOR 414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLAS 423 5−SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION 512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., 543 SUN VISOR WITH MAKE−UP MIRROR L. AN 550 TRAILER COUPLING 570 FOLDING ARMREST, FRONT 580 AIR CONDITIONING 611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS 652 8−HOLE LIGHT ALLOY RIMS 807 AEJ 06/1/M/X 955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE 988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH 400A FABRIC 721 No code designation available 401A No code designation available Nagu meie pikaajalised lugejad juba teavad, on meid aastaid truult teeninud säästukas peagi pääsemas ümberlõikusele. Ning seoses sellega oleme juba aastakese tõsisemalt otsinud Seda Järgmist. Mõni on silma alla sattunud, kuid alati on midagi häirima jäänud. Kuniks nädalapäevad tagasi tekkis müüki järjekordne S210. Justnimelt, järjekordne…. Neid on viimasel ajal läbi uuritud ja helistatud vist pea paarkümmend. Minu esimene kommentaar oli: liiga tume. Aga miski piltidel siiski köitis sedavõrd, et võtsin telefoni ja helistasin. Müüja vastas kohe ja osutus üsna meeldivaks vestluskaaslaseks. Ega ta autost suurt teadnud (hiljem selgus, et rohkem nagu audimehi), kuid üht-teist oskas kosta. Kuna oli võimalus järgmisel päeval kaema minna, siis läksimegi. Avanev pilt oli selline … harju keskmine. Natuke roostet ja kriibitud värvi ning mittetöötavaid asju. Kuid kõik vajalik oli küljes (isegi polstrialused mürakatted!) ja toimis nii, nagu eeldatud. Ning, mis peamine, müüja ei ajanud järjekordset mulli auto suurepärase mineviku kohta. Loomulikult ei töötanud üks elektriaken ja leemendas Lucase pump, kuid miski selle auto juures võlus… Ei mingeid kolinaid veermikust, ei mingit suitsupilve või pikka kerimist soojalt käivitamisel, kliimaseade jahutas korralikult ning mis peamine – tehasekonksul oli võti kenasti kaasas… Usumõõdik näitab 297 kkm... Ma sellesse just eriti ei usu, kuid auto on üsna tihe ja viisakas ning selles on (kas tõhusa pesu või mingi muu meetodi rakendamise tulemusena) uue auto lõhn... Loomulikult on hõredaks kulunud juhiistme seljatoe nurk ja legendaarselt kriibitud esistange nurgad. Igatahes ära me Halli Hiirekese tõime. Siiani pole kahetsenud (520 km sõidetud). Esmakordselt meie õuel: Nüüd oleme siis meiegi astunud elektriautode ajastusse. Kuigi hing veidi kripeldas Lesvenisse minnes, ei suutnud ka Imre meeskond sellest autost peale loksuva parempoolse ülemise šarniiri midagi uut leida. Tõsi, summuti kinnitus kutsus esile üsna üksmeelse naerupahvaka… Esimesed muljed on üldiselt positiivsed. 95 kW on ikka teine tera… Kaks rulli heina (nii 500+ kg koormat konksu otsas) tulid üsna märkamatult järgi. Tagaistmel on ruumi laialt, pakiruumiski ei saa kurta. Eks näis, kuidas meie ühine tee kulgema hakkab… Igatahes teatas vanem tüdruk küsimuse peale,kas see auto meeldib, uksepolstrit patsutades:"Hea auto!"... Mingil hetkel tuleb roostega tegelema hakata – paar kahtlast kohta on seeliku all. Paremat esitiiba võib juba praegu pakkuda (originaali, eriti mugav oleks värvikoodiga 721). Ning ilmselt on mõistlik hankida korralikud tagauksed ja mitte jantida praeguste reanimeerimisega. Aga eks paistab – esialgu lihtsalt sõidame. Üks küsimus ka siia lõppu: Kas parameeterrool ei peaks oma võimenduse tugevust kiiruse alusel muutma? Mulle praegu tundub, et roolivõimendus on kogu aeg ülikerge... Aga see võib olla ka lihtsalt petlik tunne neljast ümber istudes... RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - Blaze - 02-05-2011 Lõpuks ometi siis leidsid sobiva Värv on väga hea ju, tume ei ole halb värv. Mu enda uus/vana kaubalift kah peaaegu samasugust tooni. ps. Pane mõni sisu pilt kah üles. Nagu ma aru saan, siis sisu on must riie ? kood 401A peaks olema "Cloth black" ja kood 721 peaks olema "Onyx grey metallic". Muidu muretuid kilomeetreid sulle !! RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - Karl - 02-05-2011 Lõppeski see pikk otsing, edu! RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - hannes_s - 02-05-2011 Edu uue liikuriga! Kuna tegid värske upgrade, siis mida veel võrdluseks W124 vs. W210? RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - Laur - 03-05-2011 Pildi järgi paistab, et all "15" veljed? Tundub päris kobe tükk. Kuidas varuratta alla olev põhi on??? RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - ralak - 03-05-2011 Õnnitlen neljaajastust edasi liikumisel! Naljaga pooleks tögan, tore on punnsilma peremeeste omavahelist arutelu ja arvamusi lugeda: "Tundub päris kobe tükk. Kuidas varuratta alla olev põhi on???" "Mingil hetkel tuleb roostega tegelema hakata – paar kahtlast kohta on seeliku all. Paremat esitiiba võib juba praegu pakkuda (originaali, eriti mugav oleks värvikoodiga 721). Ning ilmselt on mõistlik hankida korralikud tagauksed ja mitte jantida praeguste reanimeerimisega" No offence muidugi RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - Laur - 03-05-2011 Jep, rõhk sõnal tundub, nagu tundus mu enda autoi ostes.... Mercedes-Benz olekski liiga hea auto muidu, praegu õuepeal sama aasta Audi ja selle ainuke roostes asi on natuke plekiline summuti.... RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - ralak - 03-05-2011 (03-05-2011, 10:08 AM)Laur Kirjutas: Jep, rõhk sõnal tundub, nagu tundus mu enda autoi ostes.... Jah, samuti baierlased, juba 3 soolast talve läbi uhatud ja endiselt on ainukesed värvi vajavad kohad kivitäkked ja kriimud kraamud. Rooste on...ma ei tea kuskohas...ilmselt kunagi tuleb aga korraliku hilinemisega. RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - taadu - 03-05-2011 Ei noh, õnnesoovid ka minu poolt. Võidakse seda punnut ju kiruda aga ... sõita on ikka paganama mugav küll. Muretuid kilomeetreid ja pikka sõidurõõmu! RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - Marten - 03-05-2011 Tubli, ikka punnu-usku peab olema. Edu ja õnne ning lapsel on õigus: "MB on hea auto" Minu pisike ka kodus muudkui "messu auto ja messu auto" RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - v6sa - 03-05-2011 Lesvenist tagasi... Uus summuti ja õõtshoob küljes. Sai vaiksem küll. Vot sedasi olid meistrimehed "summuti" alla nokitsenud: Pildil paistev puutükk hoidis summutitrippi pinges, et traadist silmus maha ei libiseks. Võrdlusest niipalju, et kuigi pikkuste vahe on vaid 18,x cm, millest telgede vahele on lisatud 3, on tagaistmel jalaruumi oluliselt rohkem. Kuid optiliselt tundub auto vähemalt pool meetrit pikem olevat... Sõites on samuti Suure Auto tunne sees - esinurki ei näe, uksepolstrid küünarnukke ei ahista, õhku on üksjagu. Vedrustus on jäigem ja käik lühem - kui Saku lamavaid politseinikke võib Säästukaga üsna rahulikult 40ga võtta, siis Hiireke tahab neist üle ikka vaiksemalt kiikuda. Värv ei ole hea (mulle), kuid vastuvõetav. Vähemalt ei ole must või hõbehall Sisu on tõepoolest must riie. See häirib tegelikult kõige rohkem... Varuratta alune on korras. Küll on kahtlaselt punane varurattavanni põhja, küljepleki ja sisemise tiiva kokkupuuteala - kuna see on ilmariga üle kleebitud, on sealt vist põrandaluuki oodata. Aga eks neid üllatusi tuleb veel. Täna näiteks sain viimasel hetkel Imrel käest kinni - ta kurinahk, kangutas juba tagaistujate jalgaderuumi tagumise serva valtsi vahelt roostet välja. Aga rooste eemaldamisel jääb järgi ju auk Eks iga autoga kaasnevad omad rõõmud. Kus rooste, kus elekter, kus mõni kolmas tüütus. Siiski praeguse tunde järgi see auto mulle meeldib (suur osa on selles mootoril) RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - v6sa - 05-05-2011 Tuli praegu meelde otsida, kuidas IRpulti sünkida. Meil on too kolmas, krediitkaardiliistakas kah olemas, kuid auto seda ei tunnista. Hetkel pole ka autot käepärast, et minna proovima... Leidsin paar detailides erinevat õpetust, mille alusel järgi peaks asi käima nii: 1) võtad valve maha ja kobid autosse; 2) vajutad kaks korda ühe sekundi sees kõnealuse puldi nuppu (kui oluline see on - vajutusest LEDi süttimiseni puldil läheb pea sekund); 3) 30 sekundi jooksul keerad süüte sisse (süütelukust asend 2); 4) ootad natuke (kui kaua?) ja loodad, et pult oleks süngitud; 5) keerad süüte välja. HH on siis kokkukäiva metallvõtme ja peegli küljes oleva IRvastuvõtjaga isend. (03-05-2011, 09:38 AM)Laur Kirjutas: Pildi järgi paistab, et all "15" veljed? Jep, praegu veereb SELi suvetossudel. SELi sõiduloaga läheb veel aega ja seniks saavad loa olla HH küünte katteks. Seoses sellega - kuhu tasuks viia valuveljed reanimeerimisse? Tahaks HH jaoks teha suverehvide jaoks jooksu korralikke velgi. Aga olemasolevad viie kodaraga Stilautod on kriibitud ja mõnest kohast ka oksüdeerunud - ilmselt kuluks neile ära liivaprits, kerge pahtel ja hea värv. Aga kuna ma olen koi, siis ei raatsi velgi Hitehisse viia. On keegi nõus selle tänamatu töö ette võtma? RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - marek - 05-05-2011 (05-05-2011, 05:09 PM)v6sa Kirjutas: Tuli praegu meelde otsida, kuidas IRpulti sünkida. Meil on too kolmas, krediitkaardiliistakas kah olemas, kuid auto seda ei tunnista. Hetkel pole ka autot käepärast, et minna proovima... http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=9446 (05-05-2011, 05:09 PM)v6sa Kirjutas: HH on siis kokkukäiva metallvõtme ja peegli küljes oleva IRvastuvõtjaga isend. Mis asi on HH? Topelt Harilik? Ilusat värvi punn - progress on olemas, tubli v6sa! Tee nende esituledega midagi, pimedas näitavad veel ka midagi? RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - Ester - 05-05-2011 Sai see hall hiireke jah, ühel õhtul auto24s leitud, kuulutuses lisatud pildid olid samal päeval tehtud - seega väga värsked oma heade ja veadega, mida pildi pealt näha saab. Seega tasus uurida ning juba järgmisel päeval ära ka toodud, ... suuremate kodutülideta ;-). Küll oleks võinud hiirekesel võinud olla rohkem, kohe palju rohkem lisasid, kuid olulisemad, minu jaoks, on tal olemas ;-). Täna tegin siis ära oma pikema reisi temaga, "vaid me 2" ning pidin tunnistama endale, et V8ne SEL ta pole, kuid diisli kohta ikka üsna kobe küll, eriti kui turbot sihtotstarbekoheselt kasutada Lisan ka, mõned kiiruga tehtud, sisu pildid ...vanema tirtsu tool sobib sinna nii hästi, lisab veidikenegi värvi ... RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - punnsilm - 06-05-2011 (05-05-2011, 05:09 PM)v6sa Kirjutas: Aga kuna ma olen koi, siis ei raatsi velgi Hitehisse viia.miks hitehisse? aga ega sinna ei pääseks ilmaski praegu velgedega löögile kah RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - v6sa - 07-05-2011 (06-05-2011, 10:56 PM)punnsilm Kirjutas:(05-05-2011, 05:09 PM)v6sa Kirjutas: Aga kuna ma olen koi, siis ei raatsi velgi Hitehisse viia.miks hitehisse? Kunagi nad tegid üsna hästi, kuid olid vist kalleimad Tallinnas. Praegust seisu ma ei teagi... Mistap ma ka küsin - kes teeb? RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - Laur - 07-05-2011 Tule vaata minu 8 augulised üle, kui selline tulemus meeldib, siis edasine on lihtne. RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - v6sa - 10-05-2011 Väike update. Eile tuli ennelõunal tunne, et võtaks õige mootori katted maha. Et vaataks, mis karul kõhus on... Viga Järgnevad tund ja 20 minuti kulutasin lekkivate ülevooluvoolikute vahetamisele. Ning sellest ajast omakorda kulus veerand tundi varuks ostetud vooliku asukoha tuvastamisele... krt, peab ikka kiiremas korras SELliaida ää lõpetama Peab ütlema, et tehnika areng on minusuguse lühikeste ja töntside näppudega tegelase jaoks üks paras peavalu. Kui OM617 peal olid pihustid suisa kandikul käes, OM602 oli veel talutav, siis tolle isendi peal on tõsiselt tööd tehtud, et voolikud ära peita. Samas ei ole halba ilma heata - vähemalt on pihustite ülevoolud stutsiga pihustikere küljes ja mitte valatud pihusti külge. Kui ära murrad, on lihtsam vahetada. Tundub, et mul tuli tegemist teha veel tehasevoolikutega. Igatahes oli voolik nii habras, et vähegi kangutades murdus. Surgi siis seda jupikest liitetoru küljest maha nii, et mitte toru tappa... Aga hakkama sain. Kui enne oli sõidust tulles auto esiosa juures kerge kütuselõhn üleval, siis õhtul seda enam värskelt sõidust tulnud auto ümber ei olnud. Kuigi leke polnud suur, olid kõik voolikud (ja ka pihustid ise) ühtlaselt niisked. Eks nüüd tuleb mõnda aega sõita ja siis vaatame uuesti katete alla - kas pihustid on endiselt niisked... Teine tankimine sai kah tehtud - 7,5 liitrit sajale. Natuke paljuvõitu, kui lugeda teiste kasutajate kogemusi, kuid eks selles paagitäies ole sees ka mitmed proovimised... Samas ma väga ei kurda - ikkagi liiter vähem, kui Säästukas, kuid sõidetud on ikka liikluse rütmis ilma autot sundimata. Selleks lihtsalt puudub vajadus - möödasõidul KD pruukimine põhjustab üsna märkamatult olukorra, mille kohta hiljem kirjutatakse:"...ületas kiirust mitte vähem, kui 40 km/h..." Tagumikudüno järgi liiguvad HH ja astmaatiline SEL praegu lubatud kiiruste juures üsna samasse auku. Tõsi, SEL veab oluliselt usinamalt pööreteregistri ülemises otsas, mistõttu sellega sõitmine on nauditavam. Aga HH on oluliselt rahakotisõbralikum. (05-05-2011, 05:53 PM)marek Kirjutas: http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=9446 Tänud! Nüüd peab veel vabal hetkel meeles olema seda kaardiliistakat peedistama hakata (05-05-2011, 05:53 PM)marek Kirjutas: Ilusat värvi punn - progress on olemas, tubli v6sa! Ei ole ilus. Aga vastuvõetav... (05-05-2011, 05:53 PM)marek Kirjutas: Tee nende esituledega midagi, pimedas näitavad veel ka midagi? Pole veel pimedasse sattunud. Ilmselt kuluks ära korralik pesu koos hilisema poleerimisega. Lähemalt uurides tundub olevat kõntsa ka klaasi (või on seal plast?) sisepinnal. Joonas vist pakkus seda teenust... RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - marek - 10-05-2011 (10-05-2011, 02:34 PM)v6sa Kirjutas: Pole veel pimedasse sattunud. Ilmselt kuluks ära korralik pesu koos hilisema poleerimisega. Lähemalt uurides tundub olevat kõntsa ka klaasi (või on seal plast?) sisepinnal. Joonas vist pakkus seda teenust... See peaks olema diisli tahm tule sees. Bensukatel sellist asja ei juhtu. RE: Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa - v6sa - 24-07-2011 Usumõõdik: 302456. Totaalne õlivahetus Kadrinas. Vaatame, kuidas tehasesoovituste järgi sissevalat õli käitub... Kõige nukram oli seis käigukastiga. Kuigi pistiku tihendit oli keegi kunagi vahetanud, oli aju jäetud õlisse marineerima. Pilt oli päris huvitav... Kastist väljus aga see tavapärane tökat. Kuigi Jürgen mind kangesti lohutas, et tavaliselt olevat pilt veel mustem. Difrist väljus üllatavalt hea välimusega õli. Aga seegi sai igaks petteks vahetet - auto on ikkagi peatselt passiealine... Muid halbu üllatusi välja ei tulnudki. Kui jätta tähelepanuta tõsiasi, et seda autot on lapitud mingi mosse katuseplekiga. Esisilla eesmine tala on kord juba paigat ja varsti tuleb see porno samadel põhjustel üle teha Esistanget ma sügisel lappima ei hakkagi - ilmselt sureb see talvel loomulikku surma ja siis on kohe põhjust korralik ette soetada. Niikuinii on mitmest kohast katki ja paigadki juba rebenemas. Hea leid oli aga paremas esirattakoopas elunev Webasto, mis isegi üritas käima minna, kui asjatundjad talle arvutiga lähenesid. Igatahes oli tal maru külm, sest arvutile väitis ahi järjekindlalt, et ümbritsev temperatuur on -16 kraadi... Tundub, et sellega tuleb enne külmasid tegelda. Laur, kes Sul ahju juhtimiseks vajalikud juhtmed konsoolini vedaski? Aga muid tähelepanekuid nagu polegi. Igas mõttes Hall Hiireke - sõidab nurisemata ja ilma erilisi emotsioone põhjustamata. EDIT: võtme sünkimine täitsa toimis. Nüüd on meil kolm võtit. Kuid kaks peamist on üsna kulunud. Ühe korra on süütelukk juba ehmatanud... Samas keerab kulumata kaardivõti hoopis tummisemalt, kui peamised kaks. Sellega seoses tekkis küsimus, kas seda metallpulka varuosana tellida kah annab? Vahetatav näikse see olevat... |