28-01-2014, 12:12 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-01-2014, 12:15 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(27-01-2014, 12:06 PM)Laur Kirjutas: Hakka või potis keetma termostaate
...
Vanad nipid on parimad.
Keetsime eile tütardega termostaadisuppi... Nad olid üsna pettunud, kui ma leeme lõpuks ikkagi kraanikausist alla valasin...
Selgus, et HH originaaltermostaat (MB logoga, muide) on täitsa löögijõus, hakates avanema alles 75 kraadi pealt ja saavutades täisavanemise alles vee keemaminekul. Nagu ka siin lehe keskel oleval WIS väljavõttel kirjas:
http://www.users.callnetuk.com/~mercedes...ples.htm#5
Seega süüdistasin termostaati liiga vara.
Mõtisklesin natuke võimalike soojaröövlite üle ja leidsin kaks võimalikku süüdlast:
1) aknapesuvedeliku soojendus;
2) Webasto.
Esimese elimineerimine lubab CDI-omanikel üleval põhjas sooja autot nautida. Aga kuna HH pada nii ökonoomne pole, siis ilmselt on peamine soojakadu mujal.
Teine tuleks muidugi korda teha, kuid päris ausalt öeldes pole tahtmist nii tõsiselt elustamist ette võtta. Seda enam, et suure tõenäosusega on see karp mul sõna otseses mõttes surnud.
Üritan õhtul kaevuda peadpidi koopasse ja tekitada vedelikule võimaluse katlast mööduda. Näis, kas siis saabub soojus...
Täna oli auto arvates -16. Termomeetri nõel tõusis 40 kohalt lahti 5 km järel, 60 saavutas veerandtunnise maanteesõidu järel ja Sakku jõudes (27 minutit sõitu) oli nõel peaaegu 80 peal. Vaid selleks, et paariminutise tühikäigul tiksumisega langeda jälle kuhugi 50 kanti...