06-01-2014, 01:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-01-2014, 01:54 AM ja muutjaks oli Sm.Tihhonov.)
Olles ise kasutatud (loe: odavate) luksusautode tarbija, huvitab mind alati, et millised olid need inimesed kes ostsid neidsamu minu autosid uuena. Näiteks oma BMW 750i telefonist leidsin kaardi, kuhu oli peale kirjutatud kaardiomaniku nimi (mingi Doktor...) ja selle alla oli kliendiks märgitud tema omanimeline arhitektuuribüroo.
Aga kes ostis kohe esimesel tootmisaastal uhika klaverimusta S-klassi, pruuni kabinetiga? Teenindusraamatust leidsin tema esimese omaniku andmed. Osteti see auto 10. aprill 1992. Omaniku nime googeldades ei jõudnud ma kuhugi. Feissbukki mul ju pole ja ma usun, et tema kunagisel omanikul ilmselt ka mitte. Aga aadressi google mapsi toksides võime näha maja kuhu see auto uuena osteti. Pole paha villa, väike auring maja ees ja purskkaev keskel.
![[Pilt: elukoht_1.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/elukoht_1.jpg)
Taevast võib näha, et maja taga on veel mõned atraktsioonid vaba aja veetmiseks. Selge, inimene peab ju lõõgastuma.
![[Pilt: elukoht_2.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/elukoht_2.jpg)
Njah... ja kes olen siis mina oma 36 m2 garaaziga?
Kuna garaazis sees väga tehnika ja käiguosaga tegeleda ei saa, olen pannud kogu auru iluvidinatele ja pisidetailidele. Autot vaikselt osandades panen kogu aeg kirja, mida on vaja uut hankida. Ja eks nii on hakanud lauale üht-teist kogunema ka. Nässaka ja kooruva parempoolse istmelüliti puitpaneeli asemele tuli uus.
![[Pilt: IMG_4535_3_300pix.JPG]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_4535_3_300pix.JPG)
Kuna ka armatuuri puitliistud olid mul näotult heledaks pleekinud, otsustasin asendada needki. Õnnestus saada kenad tumedad liistud.
![[Pilt: IMG_4544_3_300pix.JPG]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_4544_3_300pix.JPG)
Armatuuri keskkonsooli puit oli mul altpoolt täitsa tuksis. Lisaks sellele, et ta oli üles turritanud ja pragunenud, oli ka kogu lülitite kinnituste raamistik puruks. Lülitid olid kord üritatud külge liimida, kord hoopis nipukatega panna.
![[Pilt: IMG_4541_3_300pix.JPG]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_4541_3_300pix.JPG)
Ideaalset puitu ei leidnud, kuid parema kindlasti. See jupats tahab muidugi veel poleerimist.
![[Pilt: IMG_4537_3_300pix.JPG]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_4537_3_300pix.JPG)
Ameerikast tuli ka järgmine käetugi. Võetud sama aastakäigu ja sama salongi koodiga autost, kuid toon on natuke teine. See tundub kuidagi pleekimata ja ilus minu esiistmetega võrreldes. Eks vaatab, võib olla laseb Smartservice'i poistel kogu esimese polsterduse ühte tooni värvida.
![[Pilt: IMG_4534_3_300pix.JPG]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_4534_3_300pix.JPG)
Nursi lammutusest tõin ka mõned restid ja armatuuri laeka. Minu omal on vedrumehhanism puudulik. Sealjuures on muidugi tähelepanuväärne veel üks pisidetail. Ma olin jumala veendunud, et minu autol on kõik mustad plastikud samad mis igal teiselgi musta sisuga autol. Aga tutkit. Mul on kõik tumedad (ehk siis mustana näivad) detailid hoopis tumepruunid. Toonivahe on nii väike, et pildilt ei pruugi arugi saada. Aga reaalselt ma musta detaili külge panna ei saa. Ja see pole pleekimisega seotud eripära, vaid paljudel detailidel on kusagil varjatud kohas kas liimitud või värvitud pruuni värvi larakas.Ilmselt, et kooste käigus oleks pruunid mustadest eristatavad.
![[Pilt: IMG_4547_3_300pix.JPG]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_4547_3_300pix.JPG)
Käigukuliss oli kuidagi kole ja liikus halvasti. Lammutasin laiali ja avastasin sealt seest purunenud ribikatiku. Loodetavasti saab seda veel tellida? Kuna kogu asi juba laiali oli, käis mehhanism jupphaaval ka kenasti vannis.
![[Pilt: IMG_4526_3_300pix.JPG]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_4526_3_300pix.JPG)
Kuna lammutuses jäi pihku ka puidust käigukanginupp, võtsin ta kaasa. Natuke olen siiski kõhklev tema paigaldamise osas, kuna minu teada käis selle nupuga koos ka puidust kulissiplaat. 600-sel oli ta standardis, teistele sai seda komplekti tellida lisana. Ning jällegi - minu käigukanginupp on pruun, aga varuosa on musta nahaga.
Minu autol puudus käigukulissi plaadil ohutust nõudev kirjake. Samas USA mudelite pressifotodel oli ta olemas. Häda on selles, et ma ei oska inglise keelset kusagilt leida. Ja saksakeelset ma ju ei pane.
![[Pilt: IMG_4672_3_300pix.JPG]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_4672_3_300pix.JPG)
Et vahelduseks ka mõni asi korda saaks, hakkasin lähemalt uurima oma eemaldatud parema esiukse polstrit. Tagaustel on nahaga kaetud osad mõnusalt trimmis, kuid esiustel on nad kuidagi "lötsid" ja seest tühjad. Pärast hullu vaeva ära nägemist sain lõpuks selle nahkse osa kätte. Selgus, et tema sees olev poroloon on kuhugi kadunud. Ilmselt seetõttu, et sealt puhutakse soojenduse õhku läbi.
![[Pilt: IMG_4603_3_300pix.JPG]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_4603_3_300pix.JPG)
Puhastasin ta ära ja otsisin riiulilt sama paksusega porolooni. Tehases on need kõrgemad triibud tehtud kuidagi tööstuslikult (ilmselt kuuma auru ja stantsiga) ja poroloon seal all on tavaline sile. Minul ei õnnestunud kuidagi seda käekirja korrata ja mina pidin lõikama alla kõrgemad triibud.
![[Pilt: IMG_4605_3_300pix.JPG]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/IMG_4605_3_300pix.JPG)
Päris sama äge ei jäänud kui tagauksel, kuid üldiselt võib rahul olla. Vähemasti on ta pehme ja trimmis.
Aga kes ostis kohe esimesel tootmisaastal uhika klaverimusta S-klassi, pruuni kabinetiga? Teenindusraamatust leidsin tema esimese omaniku andmed. Osteti see auto 10. aprill 1992. Omaniku nime googeldades ei jõudnud ma kuhugi. Feissbukki mul ju pole ja ma usun, et tema kunagisel omanikul ilmselt ka mitte. Aga aadressi google mapsi toksides võime näha maja kuhu see auto uuena osteti. Pole paha villa, väike auring maja ees ja purskkaev keskel.
![[Pilt: elukoht_1.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/elukoht_1.jpg)
Taevast võib näha, et maja taga on veel mõned atraktsioonid vaba aja veetmiseks. Selge, inimene peab ju lõõgastuma.
![[Pilt: elukoht_2.jpg]](http://www.volga.ee/albumphoto_dl/elukoht_2.jpg)
Njah... ja kes olen siis mina oma 36 m2 garaaziga?
Kuna garaazis sees väga tehnika ja käiguosaga tegeleda ei saa, olen pannud kogu auru iluvidinatele ja pisidetailidele. Autot vaikselt osandades panen kogu aeg kirja, mida on vaja uut hankida. Ja eks nii on hakanud lauale üht-teist kogunema ka. Nässaka ja kooruva parempoolse istmelüliti puitpaneeli asemele tuli uus.
Kuna ka armatuuri puitliistud olid mul näotult heledaks pleekinud, otsustasin asendada needki. Õnnestus saada kenad tumedad liistud.
Armatuuri keskkonsooli puit oli mul altpoolt täitsa tuksis. Lisaks sellele, et ta oli üles turritanud ja pragunenud, oli ka kogu lülitite kinnituste raamistik puruks. Lülitid olid kord üritatud külge liimida, kord hoopis nipukatega panna.
Ideaalset puitu ei leidnud, kuid parema kindlasti. See jupats tahab muidugi veel poleerimist.
Ameerikast tuli ka järgmine käetugi. Võetud sama aastakäigu ja sama salongi koodiga autost, kuid toon on natuke teine. See tundub kuidagi pleekimata ja ilus minu esiistmetega võrreldes. Eks vaatab, võib olla laseb Smartservice'i poistel kogu esimese polsterduse ühte tooni värvida.
Nursi lammutusest tõin ka mõned restid ja armatuuri laeka. Minu omal on vedrumehhanism puudulik. Sealjuures on muidugi tähelepanuväärne veel üks pisidetail. Ma olin jumala veendunud, et minu autol on kõik mustad plastikud samad mis igal teiselgi musta sisuga autol. Aga tutkit. Mul on kõik tumedad (ehk siis mustana näivad) detailid hoopis tumepruunid. Toonivahe on nii väike, et pildilt ei pruugi arugi saada. Aga reaalselt ma musta detaili külge panna ei saa. Ja see pole pleekimisega seotud eripära, vaid paljudel detailidel on kusagil varjatud kohas kas liimitud või värvitud pruuni värvi larakas.Ilmselt, et kooste käigus oleks pruunid mustadest eristatavad.
Käigukuliss oli kuidagi kole ja liikus halvasti. Lammutasin laiali ja avastasin sealt seest purunenud ribikatiku. Loodetavasti saab seda veel tellida? Kuna kogu asi juba laiali oli, käis mehhanism jupphaaval ka kenasti vannis.
Kuna lammutuses jäi pihku ka puidust käigukanginupp, võtsin ta kaasa. Natuke olen siiski kõhklev tema paigaldamise osas, kuna minu teada käis selle nupuga koos ka puidust kulissiplaat. 600-sel oli ta standardis, teistele sai seda komplekti tellida lisana. Ning jällegi - minu käigukanginupp on pruun, aga varuosa on musta nahaga.
Minu autol puudus käigukulissi plaadil ohutust nõudev kirjake. Samas USA mudelite pressifotodel oli ta olemas. Häda on selles, et ma ei oska inglise keelset kusagilt leida. Ja saksakeelset ma ju ei pane.
Et vahelduseks ka mõni asi korda saaks, hakkasin lähemalt uurima oma eemaldatud parema esiukse polstrit. Tagaustel on nahaga kaetud osad mõnusalt trimmis, kuid esiustel on nad kuidagi "lötsid" ja seest tühjad. Pärast hullu vaeva ära nägemist sain lõpuks selle nahkse osa kätte. Selgus, et tema sees olev poroloon on kuhugi kadunud. Ilmselt seetõttu, et sealt puhutakse soojenduse õhku läbi.
Puhastasin ta ära ja otsisin riiulilt sama paksusega porolooni. Tehases on need kõrgemad triibud tehtud kuidagi tööstuslikult (ilmselt kuuma auru ja stantsiga) ja poroloon seal all on tavaline sile. Minul ei õnnestunud kuidagi seda käekirja korrata ja mina pidin lõikama alla kõrgemad triibud.
Päris sama äge ei jäänud kui tagauksel, kuid üldiselt võib rahul olla. Vähemasti on ta pehme ja trimmis.
Terve aasta poole aastaga