16-12-2013, 02:23 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-12-2013, 11:11 AM ja muutjaks oli Sm.Tihhonov.)
Koputamine ei aidanud, sest mootor töötas ilusti. Jõudsin kiiresti teadmiseni, et üks reduktor on katki. Esimese asjana käisin lammutuses ja tõin sealt teise istme. Samuti elektrilise ja mäludega. Jube ikka, milliseks muutub auto salong, kui ta vedeleb prügimäel ilma uste-akendeta. Peale kaltsuga üle käimist selgus, et tegu on väga korraliku istmega. Seega kui kellelgi musta nahkpolstrit vaja oleks...
Põrandal on hulka mõnusam mängida kui opereerida seda reduktorit autos sees. Vähemalt sain ma üsna täpselt teada, kuidas ma reduktorile ligi saan ja mismoodi teda osandada.
Autos sees sama tööd teha oli ikka paras operatsioon. Aga lahti ma ta lõpuks sain. Pildil on katkine veospiraal juba eemaldatud.
Selline väike detail oligi kogu probleem. Esimene asi, mille ma selle auto juures siis korda sain. Nüüd jääb veel ainult ülejäänud 500 asja.
Järgmisena veetsin pikki õhtuid internetis ja kuulasin ühe sõbra nõuandeid Mercedese vaakumi probleemide teemadel. Sain targemaks. Kaevasin end vaakumi peapumbani ja eemaldasin selle. Ma pole kunagi ühegi auto tagaistme alt leidnud nii palju maapähkleid. Õudne. K..di ameeriklased ja nende rasvunud lapsed. .
Harutasin peapumba laiali ja jõudsin ootuspärase tulemuseni - pumba elektrimootor lühises ja maha põlenud.
Osandasin selle detaili, lootes parimat. Tihti pidi pääsema ainult harjade vahetusega, kuid mul polnud seal küll enam midagi päästa. Mähis oli ka maha põlenud. Aga grafiidist pump ise oli vägagi korralik.
Ebayst uut (kasutatud) W140 pumbamoodulit tellida polnud ka mõtet. Häda on selles, et W140 vaakumisüsteem on suurem kui kõigil teistel Mercedestel ja tal on seetõttu ka üsna suur pump. Paraku kõrbevadki selle suure pumba otsas elektrimootorid maha ja see on W140 tüüpviga. Uus komplekspump maksis vist ca 1200 EUR Nüüd järgnes detektiivitöö, et millega põlenud mootorit asenadada saaks. Lõpuks selgus, et variante on palju rohkem kui oodatagi oskaks. Mina sain sobiva mootori W210 vaakumpumba seest. Mootor on sama, lihtsalt pump ise on väiksem (pildil vasakpoolne on W210, ülemine jurakas on minu originaal)
Panin kogu juraka kokku, jootsin klemmid külge tagasi ja valmis ta oligi.
Pump hakkas tööle ja pikkamisi hakkas taastuma ka kogu vaakumsüsteem. Esmalt ärkas tagaluugi link ja servo, siis hakkasid tõusma tagurdusvardad, veidi hiljem tärkas uks-ukse haaval kesklukk. Kliima osas ei oska ma veel midagi arvata. Ette armatuuri alla koguneb kokku päris muljetavaldav kogus vaakumjuhtmeid. Mida need kõik teevad, ei tea. Siiski ei ole see asi päris korras. Mingid uksed lukku panevad, aga lahti ei tee. Üks tagumine uks ei avane kui ta pikemat aega seisab jne. Tagurdusvardad küll tõusevad, ent kui nad korra alla tagasi läinud, siis uuesti enam ei tõuse. Istmete nimmetoed ei tööta üldse. Ühesõnaga asi justkui töötaks, kuid mitte päris õieti. Kas on mingid lekked kuskil? Eks tegeleb edasi.
Uste soft-close töötab ka vahelduva eduga. Mingi aeg lülitavad nad end ikkagi välja. Samas hiljuti lülitas välja ainult parem pool? Vasak jäigi tööle. Samas nende pump tundub toimivat õieti. Või on ikkagi sessiooni aeg liiga pikk ja peale mingi arvu kordi lülitab ta end välja? Eks uurib ja mõtleb millalgi.
Põrandal on hulka mõnusam mängida kui opereerida seda reduktorit autos sees. Vähemalt sain ma üsna täpselt teada, kuidas ma reduktorile ligi saan ja mismoodi teda osandada.
Autos sees sama tööd teha oli ikka paras operatsioon. Aga lahti ma ta lõpuks sain. Pildil on katkine veospiraal juba eemaldatud.
Selline väike detail oligi kogu probleem. Esimene asi, mille ma selle auto juures siis korda sain. Nüüd jääb veel ainult ülejäänud 500 asja.
Järgmisena veetsin pikki õhtuid internetis ja kuulasin ühe sõbra nõuandeid Mercedese vaakumi probleemide teemadel. Sain targemaks. Kaevasin end vaakumi peapumbani ja eemaldasin selle. Ma pole kunagi ühegi auto tagaistme alt leidnud nii palju maapähkleid. Õudne. K..di ameeriklased ja nende rasvunud lapsed. .
Harutasin peapumba laiali ja jõudsin ootuspärase tulemuseni - pumba elektrimootor lühises ja maha põlenud.
Osandasin selle detaili, lootes parimat. Tihti pidi pääsema ainult harjade vahetusega, kuid mul polnud seal küll enam midagi päästa. Mähis oli ka maha põlenud. Aga grafiidist pump ise oli vägagi korralik.
Ebayst uut (kasutatud) W140 pumbamoodulit tellida polnud ka mõtet. Häda on selles, et W140 vaakumisüsteem on suurem kui kõigil teistel Mercedestel ja tal on seetõttu ka üsna suur pump. Paraku kõrbevadki selle suure pumba otsas elektrimootorid maha ja see on W140 tüüpviga. Uus komplekspump maksis vist ca 1200 EUR Nüüd järgnes detektiivitöö, et millega põlenud mootorit asenadada saaks. Lõpuks selgus, et variante on palju rohkem kui oodatagi oskaks. Mina sain sobiva mootori W210 vaakumpumba seest. Mootor on sama, lihtsalt pump ise on väiksem (pildil vasakpoolne on W210, ülemine jurakas on minu originaal)
Panin kogu juraka kokku, jootsin klemmid külge tagasi ja valmis ta oligi.
Pump hakkas tööle ja pikkamisi hakkas taastuma ka kogu vaakumsüsteem. Esmalt ärkas tagaluugi link ja servo, siis hakkasid tõusma tagurdusvardad, veidi hiljem tärkas uks-ukse haaval kesklukk. Kliima osas ei oska ma veel midagi arvata. Ette armatuuri alla koguneb kokku päris muljetavaldav kogus vaakumjuhtmeid. Mida need kõik teevad, ei tea. Siiski ei ole see asi päris korras. Mingid uksed lukku panevad, aga lahti ei tee. Üks tagumine uks ei avane kui ta pikemat aega seisab jne. Tagurdusvardad küll tõusevad, ent kui nad korra alla tagasi läinud, siis uuesti enam ei tõuse. Istmete nimmetoed ei tööta üldse. Ühesõnaga asi justkui töötaks, kuid mitte päris õieti. Kas on mingid lekked kuskil? Eks tegeleb edasi.
Uste soft-close töötab ka vahelduva eduga. Mingi aeg lülitavad nad end ikkagi välja. Samas hiljuti lülitas välja ainult parem pool? Vasak jäigi tööle. Samas nende pump tundub toimivat õieti. Või on ikkagi sessiooni aeg liiga pikk ja peale mingi arvu kordi lülitab ta end välja? Eks uurib ja mõtleb millalgi.
Terve aasta poole aastaga