12-12-2013, 11:27 PM
Vahelduseks tegin uurimistööd klaasivallas, sest sellised detailid alati huvitavad mind autode juures kõige rohkem. Mis varustusega neid toodeti, mis tähendab mida, mis aastatel või kuudel miski muutus ja kuidas midagi ära tunda - see on tõeliselt põnev. Kui ainult keegi teaks ja viitsiks sellistest asjadest rohkem kirjutada.
W140 klaaside puhul on päris mitu varianti, millega auto varustatud võib olla.
Kopeerisin selliselt lingilt (http://www.w140forum.de/archive/index.php/t-1656.html) nimekirja:
590 Wärmedämmendes Glas rundum mit Heckscheibe Verbundglas
591 Wärmedämmendes Glas mit Heckscheibe ESG
592 Wärmedämmendes Glas Windschutzscheibe mit Bandfilter Heckscheibe Verbundglas
593 Wärmedämmendes Glas, Windschutzscheibe mit Bandfilter Heckscheibe ESG
594 Wärmedämmendes Glas, grün, für Seitenscheiben und Windschutzscheibe
595 Wärmedämmendes Glas, grün, für Seitenscheiben und Windschutzscheibe, Bandfilter
598 Wärmedämmendes Glas für Seiten/Heckscheiben (klare Windschutzscheibe) mit Heckscheibe ESG
599 Wärmedämmendes Glas für Seiten/Heckscheiben (klare Windschutzscheibe) mit Heckscheibe Verbundglas
Seega tõesti - lisaks tumeda päikeseribaga esiklaasile (Bandfilter) on selle auto lõhutud tagaklaas kahtlemata eriline.
Väljend "Heckscheibe Verbundglas" tähendab maakeeles lamineeritud tagaklaasi. See omakorda tähendab, et kui võrdlemisi levinud koodiga 593 varustuses olev ESG (Einscheibensicherheitsglas) tagaklaas on lihtsalt karastatud klaas (olgu ta siis kahest kihist või mitte), mis läheb kildudeks kui seda lüüa, siis lamineeritud klaasi puhul on kahe ESG klaasikihi vahel sarnaselt esiklaasile veel ka õhuke kile, mis ei lase (ja nagu juuresolnud slaididelt näha võib, ei lasknudki) klaasil pisikeste ohutute killukestena kokku variseda, vaid hoiab seda ka purunemise järel koos. Kuigi tavasilmale märkamatud, on sedasorti lisad ühed ilusamaid asjad, mis autol olla saavad!
Kuna juba nokk lahti tehtud sai, siis lihtsalt mugavama lugemise huvides targutaksin lisaks veel ka Joel'i poolt püstitatud väite osas, et W140 näeb "pikendatud" kerega hea välja. Selleks on väga lihtne põhjus - W140 pika kerega ei ole pikendatud, vaid lühikesed on lühendatud.
![[Pilt: 120226_MB_W140_9_tn.jpg]](http://karlovaauto.ee/openwysiwyg/uploads/120226_MB_W140_9_tn.jpg)
Kui W140 disain 1986. aasta 9. detsembril 1:1 mudeli peal (ülaltoodud pildil) ametlikult kinnitati, ei kavatsetud lühikese kerega varianti üldse turule tuua. Paraku paar aastat enne seeriatootmise algust tuuled muutusid ja Daimler-Benz'i tippjuhtkond otsustas, et lühikest autot on ka ikkagi valikusse tarvis. Bruno Sacco (W140 ja mu meelest üldse ilusaimate Mercedeste disainer) seisis ränga ülesande ees, mida lõpuni hästi oli võimatu lahendada, sest kogu auto disain oli pika kere jaoks tehtud. Seda fakti on hr Sacco isiklikult väidetavalt Retro Classics 2006. aasta üritusel isiklikult kinnitanud. Võibolla just selle lühikese kere ebaproportsionaalsuse pärast kutsuti W140 rahvasuus isegi Eestis juba 2000-te alguses hellitlevalt "küürakaks".
(vt ka http://s-klasse-club.de/documents/2006-%...cdb6f11bc2)
Üldiselt, härrased, tuleb taaskord tunnistada, et sm.Tihhonovi auto on tõesti ilus versioon ja mida rohkem seltsimees teda järele aitab, seda rohelisemaks kadedusest muutun. Jõudu tööle ja klaviatuurile, et lugemismaterjalivahelised intervallid liialt pikaks ei kujuneks.
Mina tänan,
Tauno
W140 klaaside puhul on päris mitu varianti, millega auto varustatud võib olla.
Kopeerisin selliselt lingilt (http://www.w140forum.de/archive/index.php/t-1656.html) nimekirja:
590 Wärmedämmendes Glas rundum mit Heckscheibe Verbundglas
591 Wärmedämmendes Glas mit Heckscheibe ESG
592 Wärmedämmendes Glas Windschutzscheibe mit Bandfilter Heckscheibe Verbundglas
593 Wärmedämmendes Glas, Windschutzscheibe mit Bandfilter Heckscheibe ESG
594 Wärmedämmendes Glas, grün, für Seitenscheiben und Windschutzscheibe
595 Wärmedämmendes Glas, grün, für Seitenscheiben und Windschutzscheibe, Bandfilter
598 Wärmedämmendes Glas für Seiten/Heckscheiben (klare Windschutzscheibe) mit Heckscheibe ESG
599 Wärmedämmendes Glas für Seiten/Heckscheiben (klare Windschutzscheibe) mit Heckscheibe Verbundglas
Seega tõesti - lisaks tumeda päikeseribaga esiklaasile (Bandfilter) on selle auto lõhutud tagaklaas kahtlemata eriline.
Väljend "Heckscheibe Verbundglas" tähendab maakeeles lamineeritud tagaklaasi. See omakorda tähendab, et kui võrdlemisi levinud koodiga 593 varustuses olev ESG (Einscheibensicherheitsglas) tagaklaas on lihtsalt karastatud klaas (olgu ta siis kahest kihist või mitte), mis läheb kildudeks kui seda lüüa, siis lamineeritud klaasi puhul on kahe ESG klaasikihi vahel sarnaselt esiklaasile veel ka õhuke kile, mis ei lase (ja nagu juuresolnud slaididelt näha võib, ei lasknudki) klaasil pisikeste ohutute killukestena kokku variseda, vaid hoiab seda ka purunemise järel koos. Kuigi tavasilmale märkamatud, on sedasorti lisad ühed ilusamaid asjad, mis autol olla saavad!
Kuna juba nokk lahti tehtud sai, siis lihtsalt mugavama lugemise huvides targutaksin lisaks veel ka Joel'i poolt püstitatud väite osas, et W140 näeb "pikendatud" kerega hea välja. Selleks on väga lihtne põhjus - W140 pika kerega ei ole pikendatud, vaid lühikesed on lühendatud.
![[Pilt: 120226_MB_W140_9_tn.jpg]](http://karlovaauto.ee/openwysiwyg/uploads/120226_MB_W140_9_tn.jpg)
Kui W140 disain 1986. aasta 9. detsembril 1:1 mudeli peal (ülaltoodud pildil) ametlikult kinnitati, ei kavatsetud lühikese kerega varianti üldse turule tuua. Paraku paar aastat enne seeriatootmise algust tuuled muutusid ja Daimler-Benz'i tippjuhtkond otsustas, et lühikest autot on ka ikkagi valikusse tarvis. Bruno Sacco (W140 ja mu meelest üldse ilusaimate Mercedeste disainer) seisis ränga ülesande ees, mida lõpuni hästi oli võimatu lahendada, sest kogu auto disain oli pika kere jaoks tehtud. Seda fakti on hr Sacco isiklikult väidetavalt Retro Classics 2006. aasta üritusel isiklikult kinnitanud. Võibolla just selle lühikese kere ebaproportsionaalsuse pärast kutsuti W140 rahvasuus isegi Eestis juba 2000-te alguses hellitlevalt "küürakaks".
(vt ka http://s-klasse-club.de/documents/2006-%...cdb6f11bc2)
Üldiselt, härrased, tuleb taaskord tunnistada, et sm.Tihhonovi auto on tõesti ilus versioon ja mida rohkem seltsimees teda järele aitab, seda rohelisemaks kadedusest muutun. Jõudu tööle ja klaviatuurile, et lugemismaterjalivahelised intervallid liialt pikaks ei kujuneks.
Mina tänan,
Tauno