02-07-2012, 08:59 PM
(02-07-2012, 08:48 AM)berg Kirjutas: Ma usun ,et kõige väiksem probleem kuid rahaline seis pole just kiita.Proovin alguses hakkama saada originaal ajuga,lisan alguses vaid kütuse rõhuregulaatori.Hiljem kui raha kokku saan aetud siis pean kindlasti vemsi komplekti ostma.
Mõtlesin, kas hakkan pikalt selgitama, rääkides bensiinimootori tööpõhimõttest ja stöhhiomeetrilisest segust, aga ei viitsinud, seega teen lühidalt.
Diislit on lihtne turbostada. Kruvid turbo külge ja hakkad vaikselt kütet peale keerama, kunix sumpast mutsa suitsu hakkab tulema. Liiga lahja segu ei tee diislile midagi, kui liiga rikkax keerad, siis on mootoril tükid taga.
Bensiinimootori turbostamisega on lood kordades keerulisemad kuna bensiini ja õhu vahekord peab üsna paigas olema, et mootor tükkidex ei lendax ja ka jõudu tulex. Ja bensiini mootor talub rikast segu paremini ja lahja seguga lendab tükkidex, seega variant: "panen turbo külge ja siis hakkan kütet peale keerama" ei toimi, kuna ennem on tükid taga kui segu paika jõuad keerata, eriti kui seda silma järgi üritad teha. Lambda andur ja näidik on minimaalselt vajalikud, et näeksid, kas segu lahja või rikas. Nagu on ka vajalikud mingid umbkaudsed arvutused vastava turbo toodetava õhukoguse ja selle tarvis mineva kütusekoguse ja pihustite tootlikuse osas erivatel kütuserõhkudel, et küttesegu olex ideaalsele piisavalt lähedal, et mootor kohe pilbastex ei lendax.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!