03-05-2012, 02:47 PM
(03-05-2012, 07:11 AM)siimruz Kirjutas: Natuke teeb mindki murelikuks see, et siiani aint remondid seda autot.
Mul on vastupidi hea meel, et leidub kainimesi, vanemaid autosid korralikult hooldavad; on ju vahetatud asjad kõik pea kuluosad nagu mingi filtergi, mida aeg ajalt vahetama peab.
Kui auto on piisavalt vana, siis kilometraazi päris otseselt vaadata ei saa; et noh, et kas ketipinguti kestabki siis ainult 250tkm jne. Ketipinguti kestab vblla 750000, aga ainult juhul, kui ta iga päev pikki otsi sõidab ning korrapäraselt õlivahetust saab.
Vanemal masinal on ikka tulnud ette aegu, kus ta vblla aastaid seisab, siis on jälle käima pandud, et ntx õlivahetusse sõita, aga sinna sõit toimub ju vana ja riknenud õliga (õli, teatavasti, kaotab lahtiselt seistes (mootoris sees = lahtiselt) oma määrimisomadusi...jne ajaga kaasnevad tegurid.
Samamoodi vananeb ka seistes nii metall kui kumm.
(näiteks, kes veel ei tea - tänapäevase pereauto tavalise hammasrihma iga on, ütleme, 120tkm või 7 aastat, juhul kui auto läbisõit on imeväike või seisab hoopis...Ehk 8ndal aastal võib see rihm vabalt katkeda, hoolimata sellest, et läbisõit vahepeal oli 10tkm)
Kui Priit nüüd sama kvaliteetseid varuosi kasutab (nagu omal ajal tehaski) ja auto igapäevakasutusse võtab; siis jätkub selle auto lugu just sealt, kust ta pooleli on jäänud ja ees ootab veel 1mkmi...