17-11-2011, 05:42 PM
Järgnev ei ole mõeldud parastamisena, lihtsalt üldise tähelepanekuna ja soovitusena edaspidisex.
Mulle tundub, et Eestis on väga tavaline, et alustataxe mootori tuunimisest ja jäetaxe muud sõlmed järgi aitamata. Et kõigepealt võtame mootorist 500hp ja siis vaatame, kas 20 aastat vana originaal vedrustus ja pidurid sobivad või mitte. Minu arust, kui on plaan mootorist poole rohkem hobuseid välja pigistada, olex mõistlik alustada mitte mootoriga vaid piduritega. Seejärel käia üle vedrustus ning vaadata kere jäikus kriitilise pilguga üle ja alles seejärel minna mootori kallale. Ning ei tasu unustada ka rehvide tähtsust, sest need on ainukesed, mis sind teega kontaktis hoiavad.
Ei tea täpselt, mis antud juhul nõrgimax lülix osutus, kas vähese haarduvusega rehvid või veidi väsinud vedrustus või lihtsalt teeoludele mittevastav kiirus (praegu võib musta jääd esineda), kuid midagi pidi vale olema, et selline õnnetus juhtus.
Loodan, et võtad seda kui kuskilt kõrgemalt tulnud hoiatust ja järgmise projekti puhul käid pidurid, vedrustuse ja rehvid kenasti üle ennem kui taas mootori kallale lähed.
Kui suured esialgsed kahjud on? Kerega pole midagi teha, see on selge, aga palju mootorist taaskasutatav on, kas kast ja differ tunduvad terved olema jne?
Mulle tundub, et Eestis on väga tavaline, et alustataxe mootori tuunimisest ja jäetaxe muud sõlmed järgi aitamata. Et kõigepealt võtame mootorist 500hp ja siis vaatame, kas 20 aastat vana originaal vedrustus ja pidurid sobivad või mitte. Minu arust, kui on plaan mootorist poole rohkem hobuseid välja pigistada, olex mõistlik alustada mitte mootoriga vaid piduritega. Seejärel käia üle vedrustus ning vaadata kere jäikus kriitilise pilguga üle ja alles seejärel minna mootori kallale. Ning ei tasu unustada ka rehvide tähtsust, sest need on ainukesed, mis sind teega kontaktis hoiavad.
Ei tea täpselt, mis antud juhul nõrgimax lülix osutus, kas vähese haarduvusega rehvid või veidi väsinud vedrustus või lihtsalt teeoludele mittevastav kiirus (praegu võib musta jääd esineda), kuid midagi pidi vale olema, et selline õnnetus juhtus.
Loodan, et võtad seda kui kuskilt kõrgemalt tulnud hoiatust ja järgmise projekti puhul käid pidurid, vedrustuse ja rehvid kenasti üle ennem kui taas mootori kallale lähed.
Kui suured esialgsed kahjud on? Kerega pole midagi teha, see on selge, aga palju mootorist taaskasutatav on, kas kast ja differ tunduvad terved olema jne?
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!